Baby nu 18 dagen, nog bloedend naveltje?

Hoi!!!

Mijn zoontje is nu bijna 3 weken, maar heeft nogsteeds een bloedend naveltje... het klemmetje is er wel af, pas na 9 dagen... is dit normaal of moet ik me zorgen maken. Ik vind het een beetje overdreven om hiervoor de huisartsenpost te bellen.

Mijn zoontje doet het verder prima, is er verder niet ziek van. Wat vinden jullie??

Groetjes mammma
 
Bij mijn eerste viel het klemmetje er ook pas na 2 weken af! Helaas! vies stinkding! hahaa. Als je het niet vertrouwd, maandag even het consultatiebureau bellen. die weten het vast precies.
 
he meis, volgens mij kan je altijd nog je verloskundige bellen die zijne r voor of de huisarts, zulke dingen moet je nooit wachten als je het niet vertrouwt

sterkte ermee liefs
 
Ik zou je verloskundige bellen. Een open naveltje is niet goed. Waarschijnlijk kan het geen kwaad, maar beter een keer teveel als te weinig gebeld... wij hebben hier een navelontsteking gehad toen Joris vorige week net 2 dagen oud was. En dat is echt NIET leuk. Gelukkig waren we er op tijd bij (het schijnt echt zeldzaam te zijn), maar het had ook anders kunnen gaan. De verloskundige is tot 6 weken je vraagbaak en ik zou haar zeker bellen.
Succes!
 
Om je een beetje gerust te stellen, het komt vaker voor. Mijn zoontje had het ook en ik heb inderdaad de huisarts er naar laten kijken. Ik was daar voor mezelf en had hem meegenomen. Zolang het maar een klein druppeltje is en het ruikt niet vreemd, kan het geen kwaad. Ik moest er een gaasje op doen met een navelbandje en dan in het badje het gaasje er af laten weken. Na het badje even met een druppeltje alcohol ontsmetten en na 3 dagen was het over. ( en ik had al meer dan 10 dagen getobt ermee)
 
Hoiii!

Bedankt voor jullie tips/advies. Mijn zoontje is vanmorgen in bad geweest, en ik heb de korstjes die losgeweekt waren voorzichtig verwijderd. Nu ziet het naveltje er weer normaal uit, alsof er niets aan de hand is. Maar dat heb ik vaker gedacht, het kan zo maar zijn dat het vanmiddag ineens weer begint te bloeden, en inderdaad, het is niet veel, maar het naveltje zit na die tijd wel vol met korstjes van opgedroogd bloed. En hij heeft al van die mega spuitluiers, kan wel drie keer per dag schone kleertjes aan doen haha.. dus dat vind ik wel eng, dat er geen infectie ontstaat in het naveltje hierdoor. Ik wacht nu even af of het naveltje weer begint te bloeden, zo ja, dan ga ik bellen!

Super bedankt voor jullie meningen!
Liefs mammma
 
Terug
Bovenaan