Baby nu 18 dagen, nog bloedend naveltje?

Bij een navelinfectie zie je een vurige rode ring rondom het navelgebied. Zoals ik schreef hebben wij dat dus vorige week gehad bij onze 2-dagen oude zoon. Enorm schrikken en het kan ernstig zijn omdat het nog een open verbinding met de buik is. Maar het is enorm zeldzaam. Als je twijfelt bellen dus. Hier is het gevaar inmiddels geweken en het naveltje is nu dicht, dus geen risico meer.
 
Mijn dochter had dit ook. Heb het tijdens het weeguurtje op het cb aangekaart, en toen hebben ze haar naveltje aangestipt met zilvernitraat. Dat zorgt dat het goed indroogt. Ziet er wel raar uit want de binnenkant van de navel wordt helemaal zwart. Na twee, drie dagen mogen ze dan weer in bad en kun je het er afwassen. Dit alles doet geen pijn en was hier erg effectief.
 
Net als bij Lila82 is bij 3 van mijn kinderen het naveltje aangestipt. Eerst wordt het zwart, dan rood. Bij ons heeft de verpleegkundige van het cb het gedaan tijdens het huisbezoek. Onze kids hadden er geen last van en hebben nu een mooie navel.
 
Terug
Bovenaan