Baby ontwikkeling

Die van mij sleepte zich vanaf 9-10 maanden voort op haar buik (dat zal onder tijgeren vallen?), kruipen vanaf 1 jaar, daarna is ze gaan lopen op haar knietjes voor een paar maanden en met +/- 1,5 jaar is ze van het ene op het andere moment gaan lopen. No worries, komt goed ?

Mijn dochter heeft nooit getijgerd maar ging gelijk kruipen, en zij vond het ook totaal niet leuk om op haar buik te liggen. Ik heb me ook wel eens zorgen gemaakt, want wat je zegt 'mijn kind kon al kruipen/lopen met x maanden' hoor je vaak zat. Inmiddels is ze bijna 17maanden en loopt vrolijk door het huis, komt allemaal goed! 

Allemaal berichten,

ik ga sws vaker met haar spelen, misschien komt ze beetje op actie haha, ze is nogal aan de grote kant dus misschien vindt ze idd nogal moeilijk, en zwaar maar ik zie zeker wel vooruit gang met bijvoorbeeld imiteren en lachen en eten en en geluiden en herkeningen etc... 

Hoi,

Mijn dochter had dit ook. Die zat eigenlijk alleen maar. Achteraf gezien was zij vooral bezig met luisteren, want zij kon al heel snel heel goed praten. Ze kunnen niet alles tegelijk ontwikkelen. De ene keer is het op motorisch gebied, de andere keer op taalgebied of iets anders..
Maak je er niet druk om. Het komt allemaal vanzelf.

Mijn oudste ging pas met 9 maanden tijgeren, 10 maanden zitten en een week voor z'n 1e verjaardag kruipen. Hij liep met 16 maanden. Hij wordt over 2 maanden 2 en er is niks van te merken dat hij wat later was.
De jongste tijgert met z'n 5.5 maand heel de kamer rond. Totaal verschillend dus. 
Niet druk maken hoor, het komt allemaal vanzelf wel. Ik zou haar gewoon op de rug leggen en vanuit daar Zelf laten spelen. Je kan wat speeltjes net buiten bereik leggen om haar te motiveren te bewegen. Verder komt het echt allemaal wel

Terug
Bovenaan