Baby op de slaapkameer of niet?

Onze baby, van bijna een maand oud, slaapt bij ons op de slaapkamer. Nu hoor ik van veel vrienden dat die hun baby al direct apart hebben gelegd. Ik vind dat moeilijk, net alsof de navelstreng weer door geknipt moet worden. Onze kleine was erg verkouden en ik wilde toch zo even een oogje in het zeil houden.
Wel ben ik nu nieuwsgierig geworden na jullie ervaringen. Ook na verloop van tijd. Er wordt namelijk gezegd (door dezelfde vrienden) dat kinderen er slecht van kunnen gaan slapen, als ze te lang bij de ouders op de kamer blijven liggen. Maar wat is te lang?
En zijn er misschien mensen die dit anders hebben ervaren?

Groetjes, Jane

 
hoi.

ons zoontje (nu 9 mnd) hebben we met 4 weken op zijn eigen kamer gelegd. Niet zozeer omdat het beter was voor hem, maar meer omdat wij wakker werden van elk kuchje en zuchtje van hem. Ook ben ik met 4 weken gestopt met borstvoeding. tot die tijd vond ik het erg makkelijk dat ie vlak bij me lag.

Volgens mij maakt het niet zozeer uit of je kindje bij je ligt of niet. Waarom zou ie er minder goed van slapen? Als een baby'tje slaapt kun je er naast gaan stofzuigen, wordt ie nog niet wakker.
Ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan.
En als mijn zoontje ziek is, hou ik hem 's nachts ook bij me hoor. Wat je zegt, een oogje in het zeil houden.

Groetjes
 
Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Kaylee (nu 17,4 wk) heeft bij ons op de kamer geslapen tot ze 8 weken was. Voor die tijd wilde ze niet in haar ledikantje slapen of uberhaupt op haar kamertje.

Inmiddels is dat wel anders en slaapt ze lekker op haar eigen kamer. Waar ze lekker kan rondkijken naar haar eigen spulletjes.

Mensen hebben al snel de neiging om te vertellen hoe het wel of niet moet. Maar jij kent je kind het beste en als jij je er prettig bij voelt om hem/haar bij je te houden moet je dan gewoon doen. Wij hebben het ook gedaan.
Mensen willen nog al snel met ongevraagde adviezen komen (heel irritant vind ik).

Groetjes Angelique
 
Je moet gewoon lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Als jij je kindje graag bij je wilt dan gewoon doen. En over slaapproblemen wanneer ze naar hun eigen kamer gaan zal allemaal wel meevallen. Bij mij sliepen mijn kindjes ook even op de kamer, alleen kon IK niet meer slapen daarvan, van al die geluidjes, dus dat is de reden dat ik hen in hun eigen kamer gelegd heb. Gewoon lekker van genieten.
 
Doen wat jezelf prettig vindt, inderdaad. Onze kinderen hebben meteen op hun eigen kamertje geslapen en dat gaf (gelukkig) geen problemen. Als je bv geeft kan ik me voorstellen dat het handiger is om je kind bij je in de kamer te hebben. Persoonlijk vond ik het fijner dat ze apart sliepen, zo kwam iedereen tot rust, ook papa en mama.

Je moet gewoon doen wat goed voelt en je geen bal aantrekken van wat andere mensen zeggen.

Groetjes
 
Hoi Jane,

mijn mannetje is nu bijna 19 wkn en ligt nog bij ons op de kamer, wel in zijn eigen bedje hoor...ik vond het gewoon een prettig idee dat ik hem 's nachts goed in de gaten kon houden, sinds kort draait hij op zijn buik en nu ik het vertrouwen heb dat dit ook goed gaat in de nachten ben ik me aan het voorbereiden dat hij binnenkort naar zijn eigen kamertje gaat, maar ik heb wel bedacht om dan een babyfoon ernaast te zetten....misschien heel truttig allemaal maar daar voel ik me het beste bij
nu heb ik een aantal vrienden die hun kindjes ook tot de paar maanden op de kamer hebben gehad dus die hier niet zo gek van opkijken maar dan nog....gewoon lekker doen wat je gevoel je ingeeft..

gr.
saskia
 
Hallo Jane,

Onze dochter heeft vanaf haar geboorte bij ons op de kamer geslapen in haar wiegje omdat we wat "opstartproblemen" met haar hadden en haar zo beter in de gaten konden houden.

Inmiddels is ze 23 weken en ze slaapt sinds 8 weken overdag in haar ledikantje op haar eigen kamertje en 's nachts nog in haar wieg op onze slaapkamer. We willen, net zoals Saskia, nog even de "buik-draai-periode" door.

Het belangrijkste is, net zoals iedereen al zegt, dat jij/jullie er een goed gevoel bij hebben. En natuurlijk dat je kindje er geen last van heeft of slaapproblemen door krijgt. Gewoon in de gaten houden dus. Je kent je eigen kind het beste :)

Groetjes!
 
Hoi,

Inderdaad, zorg gewoon dat je jezelf er lekker bij voelt en inderdaad ook julie kleintje. Akim heeft tot 2maanden bij ons op de kamer gelegen, daarna zijn we het gaan afbouwen. Overdag in zijn ledikantje in zijn eigen kamertje. Dat ging heel goed. Maar ieder kind is anders. Ik zou zelf gewoon uitproberen wat julliekleine het fijnste vindt.

Veel succes.
 
Terug
Bovenaan