Baby op de slaapkameer of niet?

Hoi,
Tot mijn zoontje geboren werd had ik altijd gezegd....hij moet in zijn eigen slaapkamer. toen hij er eenmaal was en snachts vaak huilde heb ik hem lekker bij ons op de kamer gezet en sliep hij lekker door(en wij ook) Hij heeft 6 weken bij ons geslapen en toen is hij naar zijn eigen kamertje gegaan. Nu met de jongste denk ik er natuurlijk heel anders over. Alleen nu zijn de omstandigheden zo dat hij bij ons op de slaapkamer moet....omdat wij aan het verbouwen zijn. Mijn zoontje is inmiddels 1 jaar geworden. Het zijn niet de meest ideale omstandigheden en soms zou ik willen dat de verbouwing klaar was en we weer een eigen slaapkamer zouden hebben. Wanneer mijn jongste bij opa en oma slaapt dan ligt hij ook alleen op een kamer en zijn er helemaal geen problemen, dus ik denk wanneer hij alleen moet gaan slapen straks, dat het helemaal geen problemen geeft.
Dus doe gewoon waar jij je lekker bij voelt.
Groetjes Renate
 
Hoi,

mijn zoontje Maurits (nu 9 mnd) heeft tot zijn 6e maand bij ons op de kamer gelegen. Vooral omdat het mij gerust stelde dat als er iets was ik het meteen kon horen. Op een gegeven moment merkte ik dat ik erg met hem bezig was als Maurits onrustig was. Speentje, aai over zijn bol, echt wel een paar keer per nacht. Maurits was dan ook wel een paar keer per nacht wakker.

Op een gegeven moment kreeg ik te weinig slaap en heb hem op zijn eigen kamertje gelegd. En wat denk je, meteen s nachts doorslapen. Zijn mama vond het blijkbaar gezelliger dan hijzelf!

dus als het jou een goed gevoel geeft gewoon doen, van overgangsproblemen hebben wij in ieder geval helemaal geen last gehad. Natuurlijk hebben we hem al eerder overdag op zijn eigen kamertje te slapen gelegd.

Succes, groetjes Mariska en Maurits
 
Mijn zoon van 71/2 maand ligt nog steeds bij ons, vooral omdat hij op zijn buik slaapt en veel last heeft gehad van eczeem, zo kan ik inderdaad een oogje in het zeil houden, mensen reageren hier inderdaad wel eens raar op, nou ik doe gewoon wat mijn gevoel mij ingeeft, en zoals alle meiden hier al zeggen, gewoon doen wat jij denkt wat het beste is, in ieder geval wordt er geadviseerd om je baby de eerste 6 maanden bij je te laten slapen.
succes
 
Terug
Bovenaan