<p>Hi!</p><p>Ik heb al eerder een topic geopend over het slapen van onze baby. Ons zoontje is morgen vier weken en het is ons eerste kindje, alles is dus een beetje zoeken nog. Op zich gaat het slapen redelijk, overdag slaapt hij in zijn eigen 'grote' bed in zijn kamer en 's nachts leggen we hem in de cosleeper bij ons boven.</p><p>Nu hebben we al gemerkt dat we een redelijk gevoelig mannetje hebben. Hij is snel overprikkeld, raakt dan ook echt overstuur en kan niet meer slapen, waardoor nog meer overstuur, etc. Hij gaat zeg maar erg goed op een regelmatig leventje van slapen - luier - voeden - slapen.Dit is natuurlijk prima, wij volgen hem daarin en dat meestal goed (sommige dagen minder haha). </p><p>Maargoed, nu mijn punt.. We merken dat hij vooral overdag lekker slaapt. Hij slaapt dan in zijn eigen kamer, die grenst aan de woonkamer, in het ledikant. Soms even een struggle om in slaap te komen, maar ook dat gaat steeds beter. 's Nachts echter.. is steeds meer drama aan het worden. Wij hebben een cosleeper, waar we hem 's nachts in leggen, maar het lijkt niet echt zijn ding ofzo. Ik weet niet wat het is, of het is dat het verwarrend voor hem is dat hij op twee plekken moet slapen of iets anders.</p><p>Lang verhaal kort, wij denken er nu over hem 's nachts ook op zijn eigen kamer te leggen. Enige dingetje is dat wij in een oud appartement in Amsterdam wonen, met de eerste en de derde verdieping (de tweede verdieping dus niet!). Op de derde slapen wij, op de eerste 'wonen' wij en is de kamer van onze zoon. Er is geen mogelijkheid boven nog een kamer te maken, dus óf het is bij ons op de kamer, óf twee verdiepingen lager. Uiteraard hebben we een (goed werkende) babyfoon waar zeker ik ook wakker van word. Alleen omdat overal geadviseerd wordt de baby toch wel een paar maanden op je eigen kamer te hebben weten wij nu niet zeker of we er wel goed aan zouden doen hem al alleen te leggen.</p><p>Graag hoor ik dus jullie meningen en ervaringen! Hoor wel eens van ouders bij wie het op één kamer liggen niet super goed beviel, maar vaker hoor ik het omgekeerde.</p><p>Thanks!</p>