baby op jullie slaapkamer?

Hoi allemaal,

Even een vraagje: zijn jullie van plan jullie baby's straks in een wiegje bij jullie op de slaapkamer te laten slapen 's nachts, of is het de bedoeling ze meteen op hun eigen kamertje te laten slapen?
Ik had nl. dat laatste gedacht, maar hoor hier en daar om me heen dat het beter en makkelijker is om ze de eerste maand/maanden bij je op de kamer te laten slapen. Maar om nou voor die korte tijd een wiegje aan te schaffen (in mijn geval twee, want ik verwacht een tweeling  ). Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat gaan doen en of iemand weet wat het beste is. Vast bedankt!
Groetjes Maan
16w

Wij hebben ook geen wiegje (en gaan er ook geen aanschaffen). Bij een vriendin van mij kwam de kraamhulp gewoon met de kinderwagen aanzetten. Het kindje heeft daar de eerste dagen zonder problemen in geslapen voordat het naar zijn eigen kamertje ging. Het is dan wel handig om beddengoed voor een wiegje te hebben, want de lakentjes voor het ledikantje zijn een beetje aan de grote kant hiervoor.

Hoi,

Bij ons vorige kindje wilden we dat wel doen. Ik had een wiegje op wieltjes.
Maar ik kon er echt niet van slapen, je hoort echt alles, elke adembeweging, kreuntje en daar wordt je steeds wakker van. Na 2 nachten hebben we haar op haar eigen kamer laten slapen, toen kon ik ook heerlijk slapen, en we hoefden er maar 1 x uit s`nachts voor de voeding.
Dus dit kindje gaat meteen op zn eigen kamertje.

Het lijkt me super gezellig en natuurlijk ook heel erg handig om de baby de eerste tijd op de slaapkamer te hebben, vooral als je borstvoeding gaat geven. Maar ook ik slaap heel erg licht, ik wordt 's nachts al wakker als mijn vriend zich omdraait!! En het is ook belangrijk om goed te slapen, het worden al korte nachten waarschijnlijk!! Dus ook wij gaan de baby gelijk op zijn/haar eigen kamertje doen. In zijn/ haar eigen wiegje. Ook al slapen ze er maar kort in, ik vind een wiegje TE schattig om niet te doen ;-)

bij onze dochter was het noodzaak dat ze bij ons op de kamer sliep omdat we maar 1 kamer hadden.
dit was trouwens wel heel erg goed anders was ze er nu zeer waarschijnlijk niet meer geweest. ook ik slaap heel ligt en hoorde alles en dus ook dat ze aan het stikken was.
toe ik haar pakte was ze al aardig blauw aan het worden en we hebben toen nog slijm en snot uit haar mondje en neus kunnen halen zodat ze weer ging ademen.
als ze op een eigen kamertje had gelegen had ik haar waarschijnlijk halverwege de nacht dood aangetroffen (wiegedood)
deze baby gaat ook zeker weten op onze kamer slapen en pas als ik het vertrouw gaat de kleine naar zijn eigen kamertje (denk dat dat wel een paar maandjes gaat duren)

ik heb trouwens wel gewoon een wiegje maar die verplaats ik ook naar de babykamer als de kleine daar gaat slapen, maar een bak van de wandelwagen kan natuurlijk ook heel goed dan hoef je geen wieg aan te schaffen.

xx krista

Hoi meiden!

Onze 2e komt waarschijnlijk niet bij ons op de kamer. Dit hebben we bij de 1e ook niet gedaan. Ik mocht haar in het ziekenhuis wel dag en nacht bij me hebben, maar ik kon zelf niet slapen, terwijl zij heerlijk lag te slapen. Na 2 dagen lag ze op een andere kamer 's nachts. Overdag was ze wel de hele dag bij me. Toen we thuis waren hebben we haar ook direct op haar eigen kamertje gedaan en dat beviel ons erg goed.
We hebben nu wel een wiegje, maar ik denk niet dat we hem/haar bij ons op de kamer nemen.

Groetjes Marissa
18 wkn/5 dgn

Mick heb ik wel bij ons op de kamer gahd ivm de borstvoeding.
Maar deze kleine gaat gelijk op de eigen kamer..
Ik werd ook van elk geluidje wakker en als ik even niks hoorde ging ik ook kijken.
Deze kleine gaat lekker op het eigen kamertje.. en wie weet overdag wel  bij  mij de eerste week...(als ik nu wel boven blijf!  bij  Mick had ik zo'n  super bevalling dat ik de volgende ochtend al alles aan het doen was en ik echt niet ging rusten of in bed lag)  

Ik heb hier nog niet zo over nagedacht. Ik denk dat we wel zien hoe het allemaal komt. Mijn gevoel zegt nu, dat ik het bij me op de kamer wil hebben, maar misschien is de praktijk straks anders.

Terug
Bovenaan