Baby op komst! Duowagen?

Ik zie dat dit forum véél drukker bezocht wordt, dan het najaar 2007 forum. Dus ste ik mijn vraag ook graag hier:

Mijn zoontje is geboren in December 2007 en nu verwachten wij in juni 2010 onze dochter!! Kan m'n geluk niet op, zo blij.

Ons zoontje zal dan 2,5 jaar zijn en ik vraag mij af of het zinvol is een duowagen aan te schaffen.
Hij loopt nu al heel best, maar echt lange wandelingen, waar ik zo van hou, dat lukt natuurlijk nog niet en over een paar maanden ook nog niet.

Ik kan nú voor een redelijke prijs mijn "droom-duowagen" kopen via marktplaats, maar moet mezelf en vooral ook mijn man overtuigen.

Iemand ervaring, ideeën??

Alvast dank!
.

allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
ja, dit forum is gelukkig nog wel heel erg actief :p

ik heb pas geleden dezelfde vraag gesteld en de meningen waren nogal uiteenlopend.
de een zij: ik heb er veel baad bij, de ander heeft een enkele wagen en de oudste zit op een kiddy board. ook kreeg ik te horen dat je de baby in een draagzak kan doen, en de oudste in de buggy.

mijn dochtertje zal 2 jaar en 4 maanden zijn als mn jongste dochter geboren wordt.een maandje jonger dan jouw zoontje dus.
snap volkomen wat je bedoelt. nathalia kan ook wel goed lopen, maar zie het niet snel gebeuren dat ze kilometers ver kan lopen. (of naast me blijft staan in de winkels ect) een kiddy board... daar zie ik mn dochter ook niet op blijven staan.
een draagzak.... ben ik persoonlijk totaal niet van.
dus wij gaan hoogstwaarschijnlijk toch voor de duo wagen!!!!
nou hebben wij nog wel eventjes te gaan, ben pas 21 weken. gaan hem rond april halen. kijken hoe de ontwikkeling van nathalia op dat moment is, maar eerlijk is eerlijk.. ik verwacht niet dat ze dan opeens wel heel goed kan lopen en bij me blijft enz.

je kan je droomwagen nu goedkoop halen.
ik zou zeggen: doen! ( heb niks met de NEM hoor haha)
mocht je oudste op den duur zelf goed kunnen lopen, is hij zo weer verkocht via marktplaats. is veel vraag naar, en kan je een enkele wagen op marktplaats aanschaffen.

groetjes, do (sorry voor t lange verhaal hahaha)

Onze dochters schelen 22 maanden.

Ik heb tijdens mijn zangerschap ook getwijfeld over de aanschaf van een duowagen. Uiteindelijk hebben we er geen een aangeschaft. Persoonlijk vond ik de aanschaf prijs (ook van 2e hands wagens) niet in verhouding met de periode waarin ik de duowagen zou gebruiken.
Ik vond het ook zonde om mijn Bugoboo (veel) minder te gebruiken, ik vind dat echt een ideaal ding.

Als tussen oplossing heb ik nu een stoeltje gekocht op marktplaats dat je op de kinderwagenbak kunt plaatsen, voor als ik alleen met de meisjes ga wandelen, dat bevalt echt perfect!
Voor zo`n stoeltje moet je wel een grote en rechthoekige wagenbak hebben, dan kun je het stevig vast zetten.

Als ik niet alleen op pad ga, gaat mijn oudste dochter mee in haar Quiny Zapp.

Dat zou ik je niet kunnen zeggen. De stoeltjes worden inmiddels niet meer gemaakt, dus officiele richtlijnen zijn er niet voor.

Zelf heb ik eerst uitgeprobeert of en hoe zo`n stoeltje met dochter erin op de bak paste.

Eerlijk gezegd zou ik het niet meer doen, aangezien je een kind van 2,5 echt niet meer gezellig in die wagen kan laten zitten haha. Voor even misschien, maar hij zal tegen die tijd echt veel zelf willen lopen.
Ik heb zelf een duowagen (kindjes achter elkaar, omdat die veeeeel goedkoper zijn) gekocht omdat tussen de kinderen steeds maar net 17 maanden zat, en dan is lopen natuurlijk nog wel een probleem.
Mijn ervaring is dat als je écht ver weg gaat, of naar een pretpark of zo, je toch met meer volwassenen gaat waardoor die makkelijk ook een buggy kunnen duwen.
Succes, veel geluk met je twee kindjes!
Groetjes, Noor

Oh ja,mijn middelste is nu 23 maanden en hij wil echt vaak niet meer in de wagen zitten, hij wil UIT, zegt ie dan steeds haha. Soms moet hij er van mij in, in de winkel of in de stad, maar dat vindt hij echt verschrikkelijk.... gelukkig kan ik hem vastzetten met een tuigje anders klimt hij er zelf uit.

Daar ben ik weer..... de eerste tijd na een bevalling ga je (meestal ;) toch nog niet enorm ver lopen, dus tegen de tijd dat je dat wel gaat doen is je zoon alweer wat ouder..... en loopt hij nog beter...

Terug
Bovenaan