Baby poept niet meer ?

Klinkt raar misschien, maar je kunt proberen een druppeltje olie in zijn fles te doen. Dat werkte hier redelijk goed. 
We hebben ook wel eens als het echt duidelijk héél vast zat met een thermometer even 'erin', dan komt het er ook uit (klinkt vies, sorry). Moet je alleen niet te vaak doen, want is niet goed, alleen als het écht vast zit dan werkt dat wel (en één keertje kan geen kwaad).

Bij ons hielp jbpm uiteindelijk ook om weer te gaan poepen. Bij de helaas noodzakelijke overgang van borst naar kunstvoeding raakte ons kleintje ook helemaal verstopt. Van meerdere keren per dag poepen werd het eens in de 3/4 dagen. Hij spuugde veel en had ook constant krampjes. Jbpm kan verstoppend werken en het probleem erger maken. Maar bij sommige kindjes zorgt het ervoor dat ze eindelijk gaan poepen. Ons kindje hoorde bij die laatste groep en poepte met jbpm ineens weer netjes 1 of zelfs 2 keer per dag. De krampjes werden uiteindelijk met 4.5 maand minder. 

Waarschijnlijk doe je het al maar lekker z’n buikje masseren met de klok mee, je hebt ook pittenZakken die je wemeling maken en op buikje leggen. Warm badje. Ronddragen met buik op de arm. Dit heeft wat druk op het buikje en kan ook helpen. 

hier heeft bij 7-8 weken de overgang van borst naar kunstvoeding ook best wat probleempjes veroorzaakt inclusief verstopping en krampen. Overgestapt naar nutrilon omneo. Na 2,5 week aanmodderen ineens een verbetering en het poepen kwam ook weer op gang. 
mij weet niet of het gewoon wennen was of dat de omneo heeft geholpen. Waarschijnlijk had ik op gewone voeding kunnen blijven en had het ook gelukt. Maar ja nu op de omneo en blijf ik er maar op. 

Succes. Het is niet fijn voor zo’n kleintje maar vaak komt het ineens weer helemaal goed. Alleen is het geen leuke tijd waar ze even doorheen moeten. 

Ik zou oppassen met alle huis-tuin-en keuken middeltjes, bij mijn mannetje werd het daardoor alleen maar erger. 
Denk dat het komt dat hij nu versneld over gaat op flesvoeding. Als het zo heftig blijft kan je proberen om voorzichtig over te gaan op hypo-allergene voeding, maar wel in een rustig tempo. 

Onze dochter poepte tijdens de bv maar 1x per week/anderhalve week. Uiteindelijk overgestapt op flesvoeding en Hero Nutrasense Comfort+ gebruikt. Daar zit jbpm aan toegevoegd. Sinds we dat gebruiken poept ze vaak en makkelijk

Terug
Bovenaan