Baby poept niet meer ?

[quote quote=10353578]Het gekke is dat toen het er de vorige 2x na 24-28 uur uit kwam het juist super dun en heel veel was. Dus dan lijkt her niet “vast” te zitten maar het komt er ook niet uit en hij heeft er wel last van. Thermometer gebruiken we nog regelmatig om te temperaturen maar dat heeft geen effect. Olie klinkt inderdaad een beetje spannend maar zal het in overweging nemen ☺️ Gebruikte je olijfolie of andere? En op advies of op eigen initiatief?[/quote]
Bij ons was die olie een tip van de kraamverzorgster (had haar nog geappt met deze vraag). Ik gebruikte olijfolie, maar echt heeeel weinig hoor! 
JBPM voegden wij trouwens later toe aan de voeding vanwege het spugen, maar ook hier poepte hij leek het juist wat beter met de JBPM (ook al was ik ook bang dat het juist zou verstoppen). Dus is wel het proberen waard misschien. Anders als het echt niet gaat en hij veel last houdt idd de huisarts, die geven dan waarschijnlijk een laxeermiddeltje (hebben wij toen ook gekregen, maar nooit gebruikt, vond ik zelf toen toch wat minder fijn idee mijn zoontje van toen 4 weken ofzo te geven). 

Hier helpt een thee lepeltje olijfolie ook heel goed. Johannes broodpitmeel kan ook juist verstoppend werken dat was bij ons zo dus kregen we forlax. Hoe voller het buikje hoe meer spuug er kwam. 

Oh toevoeging van mijn kant. Wij zaten al op omneo vanwege de vele krampjes en het niet poepen en bij ons hielp dat dus helemaal niets. Zelfs pepti gehad ivm met verdenking op koemelkallergie. Die maakte het spugen veel erger omdat het zo dun was. Daar dus op aanraden van het CB jbpm aan toegevoegd en toen ging hij poepen. Uiteindelijk bleek hij geen koemelkallergie te hebben en deed hij het op gewone kruidvat voeding met jbpm net zo goed 

[quote quote=10353656]Hier helpt een thee lepeltje olijfolie ook heel goed. Johannes broodpitmeel kan ook juist verstoppend werken dat was bij ons zo dus kregen we forlax. Hoe voller het buikje hoe meer spuug er kwam.[/quote]
Dit idee hadden wij dus ook inderdaad!

[quote quote=10353649] Bij ons was die olie een tip van de kraamverzorgster (had haar nog geappt met deze vraag). Ik gebruikte olijfolie, maar echt heeeel weinig hoor! JBPM voegden wij trouwens later toe aan de voeding vanwege het spugen, maar ook hier poepte hij leek het juist wat beter met de JBPM (ook al was ik ook bang dat het juist zou verstoppen). Dus is wel het proberen waard misschien. Anders als het echt niet gaat en hij veel last houdt idd de huisarts, die geven dan waarschijnlijk een laxeermiddeltje (hebben wij toen ook gekregen, maar nooit gebruikt, vond ik zelf toen toch wat minder fijn idee mijn zoontje van toen 4 weken ofzo te geven).[/quote]
Had contact met cb gehad en zij gaven jdd aan dat laxeermiddel via huisarts een mogelijkheid zou zijn maar geven we ook liever niet als het anders ook kan. Dus beetje de laatste oplossing..

[quote quote=10353630]Onze dochter poepte tijdens de bv maar 1x per week/anderhalve week. Uiteindelijk overgestapt op flesvoeding en Hero Nutrasense Comfort+ gebruikt. Daar zit jbpm aan toegevoegd. Sinds we dat gebruiken poept ze vaak en makkelijk[/quote] 

Terug
Bovenaan