Baby ruikt naar rook terugkomst schoonouders

<p>Vreselijk,  mijn baby heeft het al lastig bij mijn schoonouders. mijn schoonvader rookt. En dan ook zware shag. Hij rookt ook binnen. Als mijn dochtertje daar is doet hij dit niet (zegt hij) ze kwam vandaag thuis en alles stonk, de maxicosi, haar kleren, haartjes, knuffel, alles. En niet een beetje nee, zelfs ons huis stonk erna. Mijn man vind dit ook niet oké. Maar kan er weinig mee. Hij luistert toch niet . Ik wil de oppasdag van mijn schoonmoeder niet afpakken ze kan daar weinig aan doen. Mijn schoonvader is gewoon zo eigenwijs. Ik zie gewoon erg op tegen de dag dat ze daar naar toe gaat. En dat is eigenlijk zacht uitgedrukt ik kan er wel om huilen. Misschien zijn het nog de hormonen :)  Heeft iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan. En hoe ik die geur uit de maxicosi krijg?  Dank jullie </p>
 
Vragen of het misschien mogelijk is als je schoonmoeder bij jullie thuis oppast? 
Dan vraag je, je schoonvader niet zijn eigen leven aan te passen in zijn eigen huis. Maar is je dochter wel uit de rook. 
Ik snap dat je hier niet blij van word en dat je er tegen opziet. Wellicht dat dit een oplossing is die het makkelijkst te vragen is. 
 
Ook al word er niet gerookt op het moment dat je baby er is, de geur zit al zo in het huis dat je toch vaak een overdracht van geuren hebt. Heel vervelend.

Je hebt van die geursprays die geurtjes verwijderen (be) kleding ik geloof robijn of febreze of zoiets. Misschien dat dat helpt?
 
Vervelend zeg!

En azijn werkt neutraliserend op rookgeur! Dus spray te maxi cosi in de avond in met een plantenspuit gevuld met 1/3 azijn en 2/3 water en laat het een nachtje staan. De dag erna ruikt hij weer fris
 
De bekleding van je maxi cosi kan er gewoon af. En 30 graden gewassen worden. Niet in de droger. Maar het kan er gewoon helemaal af. Heb ik ook laatst gedaan omdat er een 2e komt en alles muf rook van 2jr op zokder staan...

En wat betreft je schoonouders. Ik zou idd aanbieden om het bij jullie in huis te gaan doen.. Want het is niet geel gezond voor je baby.. De rookgeur blijft daar in huis hangen en is niet bepaald goed voor je kindje.. Ik zou het gewoon voorstellen. En mochten ze niet willen meewerken. Kies voor jezelf en je kindje. Hoe graag ze ook willen oppassen..
 
Vervelend ja. Hier is de afspraak, als je buiten gerookt hebt houd je de kleine niet meer vast.
Ik wil die schadelijke stoffen niet bij mn kindje, los van de stank. Blijft echt hangen in haar, huid en kleren en komt zo ook bij kindjes in de longen. Hopelijk kan het oppassen bij jullie ook anders. Succes!
 
Lastige kwestie inderdaad. Het is toch het huis van je schoonouders. Ik zou het zelf lastig vinden om voor hun te bepalen wat wel en niet kan in hun huis. Dan zou het misschien inderdaad beter zijn als je schoonmoeder bij jou in huis komt. En anders misschien overwegen om je kindje naar een gastouder of kinderopvang te brengen. Dan heb je dit soort issues niet meer. 
Ik zit zelf ook niet graag bij iemand die rookt of naar de rook ruikt.
 
Oh ik zou dit ook niet oké vinden.. want ook al rookt hij buiten, als hij later jouw kindje vast houdt kunnen er alsnog schadelijk stoffen van zijn handen of kleding op jouw kindje terecht komen.. 
Oh en die geur.. bah.. heel vies inderdaad! Gelukkig kun je tegenwoordig alles wassen, scheutje azijn erbij zorgt ervoor dat alle vieze geurtjes weg zijn. Maar dat is niet echt een oplossing voor dit probleem natuurlijk.
Ik zag al ergens geopperd om jouw schoonmoeder in jullie huis te laten oppassen? Dat zou wel een mooie oplossing zijn denk ik. Persoonlijk zou ik er anders voor kiezen om naar andere opvang te gaan zoeken, hoe lastig ook. 


Succes!
 
Terug
Bovenaan