Baby ruikt naar rook terugkomst schoonouders

Mijn vader was ook vreselijk eigenwijs met binnenroken, sigaren. Op een dag liet we lezen hoe gevaarlijk meeroken was. Daarvan was hij heel erg geschrokken (hij wist dat niet) en sindsdien ging hij alleen nog maar buiten roken en in de schuur. Dat hijzelf eraan kapot ging had hij allang aan toegeven, maar zijn directe familie vond hij vreselijk. Nooit gedacht dat die dag aan zal breken!

Gisteren las ik trouwens een artikel op nu.nl over meeroken; “meeroken ook ongezond voor je hond en kat”.
Daarin staat oa;

Hoe erg dat is, blijkt volgens De Kanter wel uit een onderzoek naar baby's die op de intensive care lagen. Op de handen van rokende moeders zitten kankerverwekkende stoffen. "Na het bezoek van de moeder werden die stoffen in de urine van de kindjes teruggevonden."
Ouders die niet willen dat rokende grootouders op hun kleinkinderen passen, overdrijven volgens De Kanter niet. "Het gaat om de handen, maar ook om die gele ellende op de muur van de grootouders. Daar zitten kankerverwekkende stoffen in of aan, net zoals in die jas die al jaren in de kast hangt en naar rook ruikt."

Misschien een goed idee om oa dit te laten lezen? Hij wil toch ook niet zijn kleinkinderen een oneerlijke start krijgen door zijn gerook?
 
Hey,
Mijn vader rookt ook binnenshuis, en zei tijdens de zwangerschap al dat hij zich niet ging aanpassen. Resultaat is dat mijn 2,5 jarige nog nooit bij opa thuis is geweest. 
Vervelend genoeg is sinds 1,5 jaar het contact verbroken omdat mijn vader dit maar niet wil begrijpen dat wij niet willen dat de kleine in de rook zit.
Mijn beide ouders roken een pakje per dag, al toen ik klein was. Ik weet wat ik ervan heb overgehouden van jaren meeroken en ben hier dus resoluut in. 
 
Heel lastig. Ik zou het zelf ook heel smerig vinden. Een goede oplossing zou bij jullie thuis oppassen zijn. Ook al rookt je schoonvader die dag zelf niet. De geur zit daar toch in de meubels etc en gaat dan automatisch in de kleertjes enzo zitten.
 
Terug
Bovenaan