Baby slaapt alleen in draagzak

<p>Hoi allemaal,</p><p>Sinds de geboorte van mijn zoon is slapen echt een ding (hij is nu 14 weken), nu weet ik dat dit erbij hoort maar ik vraag mij toch af of er nog tips zijn die ik kan proberen. </p><p>Het probleem is eigenlijk het in slaap vallen, hij vecht hier heel hard tegen. Wij krijgen hem dus alleen in slaap in de draagzak. Wiegen, inbakeren, autorijden, wandelen.. het werkt allemaal niet. Het begint eerst met lachen en brabbelen maar verandert al heel snel naar keihard huilen. Echt overstuur.  </p><p>Ik snap gewoon niet zo goed dat hij in de draagzak wel slaapt, maar bijvoorbeeld niet in mijn armen?  Slapend wegleggen  vanuit de draagzak werkt alleen s'avonds. Overdag echt niet. </p><p>Herkent iemand dit? </p><p> </p>
 
onze zoon sliep ook slecht.
totdat we er achter kwamen dat hij
1. verborgen reflux heeft
2. een zij slaper is. 
vanwege de reflux sliep hij dus het liefst rechtop (draagdoek/maxi cosi) met wandelen zette ik hem dus in de maxi cosi met adapter van de kinderwagen.
het bed schuin zetten hielp ook.
misschien kan je kijken of je kindje een buik/zij slaper is?
snachts ging t hier ook wel oké. maar dat schijnt wel vaker te zijn.
 
Hier een buikslaper ✌? sinds we dat doen gaat inslapen een stuk makkelijker. Soms wel paar keer terug voor speen maar niet meer keihard huilen.
 
Hier was dit ook en onze zoon heeft verborgen reflux. Hij viel overigens wel in slaap in de maxi cosi in de auto of kinderwagen. 's avonds was hij zo moe dat het prima ging. 
Hier hielp het enigszins om 'm op z'n buik te leggen (onder toezicht). Nu hij sterk genoeg is om zelf te rollen, blijkt hij een zijslaper te zijn en hij ligt het liefst met z'n rug tegen de zijkant van z'n bedje aan in de foetushouding. 
 
Wij hebben precies hetzelfde... zij is nu 12 weken oud en word er een beetje moedeloos van. Vanaf een uur of 09:00 tot 22:00 wilt ze alleen slapen in de draagdoek.. vanaf 21:00 a 22:00 met de fles valt ze opeens wel zelf in slaap en kan ik haar in haar bedje leggen. Overdag hoef ik het niet eens te proberen. ze heeft ook een weekje in het ziekenhuis geslapen omdat ze a: zo slecht zelf in slaap valt (of gewoon niet overdag, maar dan wel mega overprikkeld raakt) b: koemelk allergie heeft. 
Maar daar lukte hun het wel om haar overdag in bed te laten slapen.. 
voorbeeldje: 12 uur wakker maken.. verschonen, flesje, beerje knuffelen en kroelen.. binnen het uur met een inbakerdoek (pacco) in bed leggen.. alles donker donker maken.. doek over haar ogen, speentje en hand op haar borst. 
Dit kan zo een uur duren.. ze vecht echt extreem tegen haar slaap (whyyy) en daar hebben zij 1 op 1 de tijd. 
Thuis pak ik dan maar weer de draagzak (ook binnen het uur.. scheelt serieus echt krijsbuien in de avond die soms we 4-7 uur duurde....) en eenmaal in de draagzak is ze vaak binnen 10 minuten al vertrokken. 
Maaar verder geen tips sorry haha ik bedenk me nu dat ik zelf mn hele verhaal deel ?
 
Fijn om te horen dat ik niet enige bent! Alhoewel, fijn is misschien niet het juiste woord... Hij heeft idd ook last van verborgen reflux. Ik merk dat ik stiekem tegen het slaapmoment op zie, flesje, spelen en dan komt het moment weer dat het toch echt tijd is voor een slaapje. In de maxicosi valt hij alleen in slaap als ik een tijd over een hobbelig pad of gras loop. 
Ook als we de deur uit moeten ben ik heeel erg met de klok en flesjestijd bezig zodat hij op zijn best is als ik over straat loop. Hij huilt gewoon erg makkelijk en dat maakt mij zenuwachtig.
 
Enorm herkenbaar!! 
Bij ons ook: 24/7 in de draagdoek, ja ook 'snachts. Vond het heel zwaar en vreselijk. Kost zo veel energie.
Op een gegeven moment toch gaan proberen in haar bedje, op haar buik. Dat leek te werken. Maar kostte heel erg veel moeite.
Heel lang er bij zitten, hand op hoofd en billen, sssssssst zeggen en blijven aaien. 
Op een gegeven moment overgestapt op de pacco, dat hielp. Slaapt nu (Na 4mnd) alle slaapjes in dr bedje. 
Heeft veel tranen gekost van beide kanten maar het had echt tijd nodig.
Bleek achteraf ook koemelk allergie en reflux te hebben dus ze had gewoon veel last en wilde het liefste bij ons zijn. Tsja, geef haar eens ongelijk na 9 maanden in de buik. 
Als dit ons bij een tweede weer overkomt geef ik er meer aan toe. Het komt vanzelf goed. Maar snap heel goed als je er midden in zit dat het veel te lang duurt
 
 
Enorm herkenbaar!! 
Bij ons ook: 24/7 in de draagdoek, ja ook 'snachts. Vond het heel zwaar en vreselijk. Kost zo veel energie.
Op een gegeven moment toch gaan proberen in haar bedje, op haar buik. Dat leek te werken. Maar kostte heel erg veel moeite.
Heel lang er bij zitten, hand op hoofd en billen, sssssssst zeggen en blijven aaien. 
Op een gegeven moment overgestapt op de pacco, dat hielp. Slaapt nu (Na 4mnd) alle slaapjes in dr bedje. 
Heeft veel tranen gekost van beide kanten maar het had echt tijd nodig.
Bleek achteraf ook koemelk allergie en reflux te hebben dus ze had gewoon veel last en wilde het liefste bij ons zijn. Tsja, geef haar eens ongelijk na 9 maanden in de buik. 
Als dit ons bij een tweede weer overkomt geef ik er meer aan toe. Het komt vanzelf goed. Maar snap heel goed als je er midden in zit dat het veel te lang duurt
 
 
Terug
Bovenaan