Baby slaapt alleen in draagzak

Super bedankt voor de reacties! Het ging hier een tijdje goed (dus dan vergeet je dit topic),  maar nu voor mijn gevoel weer terug bij af. Ik word ook helemaal gek van het verklaren: sprongetje, opvang, weer gaan werken. Ik weet het gewoon niet. Op zijn buik laten slapen werkt niet. Dan gaat hij alleen meer druk doen en omrollen. Naast hem zitten in bed ook niet. Hij gaat alleen maar harder huilen. 
Hoe deden jullie dat? Op het buikje laten slapen? Gewoon op het buikje neerleggen en er bij blijven tot je kindje rustig werd? 
 
Hier zelfde drama en meneer is 16 weken!!! Ook kma en verborgen reflux maar sinds koemelk vrij lijktie van die reflux ook (bijna) geen last meer te hebben.. 
Als ik m overdag in zn bedje leg ( gordijnen dicht  enz) gaatie gewoon brabbelen en spelen en slapen ho maar. Dus dan maar weer in de doek en dan slaaptie... 
Ik blijf maar even meelezen dus en heb helaas geen tips vor je..
 
Hallo,
Via Google op dit forum terecht gekomen. Ik zie dat het al even geleden is, maar aangezien ik met exact hetzelfde probleem zit, ben ik heel benieuwd hoe dit bij jullie is afgelopen? Wat heeft uiteindelijk geholpen?
Mijn dochter is nu 14 weken en wil dus enkel in de draagzak slapen (als gevolg van reflux die nu wel onder controle is). 's Nachts valt ze in slaap aan de borst. Al lukt dit ook niet altijd. Ze is heel gevoelig voor geluiden en vecht enorm tegen haar slaap. Ik zet hard in op ritme en in de draagzak is ze dan ook (met hulp van het geluid van een haardroger) binnen 10 min in slaap. Zitten is er helaas niet bij... Ik heb al meerdere malen geprobeerd haar in haar bedje te leggen (op basis van het boek 'Baby in een droomritme'). Helaas nog weinig succes gehad...
Alvast bedankt!
 
Laura 
 
Hoi Laura, 


Ik zie dat jij destijds geen reactie hebt gehad op jouw berichtje maar ik heb hetzelfde 'probleem' als jij. En vraag me dus net als jij destijds af hoe het is afgelopen en wat uiteindelijk heeft geholpen? En hoe lang dat duurde?
Groetjes Petra
 
Hallo beide, 
Ik heb hier hetzelfde. Alleen ik denk dat hij geen reflux heeft. Alleen draagzak helpt. Heb het maar geaccepteerd. Hoe is het nu bij jullie
 
Wat een frustrerend en ellendig probleem dat niet-slapen
En zodra t kindje over de moeheid raakt valt die nog moeilijker in slaap! Hier onze ervaring 
1e baby
1e week normale baby en toen probleem baby (na toedienen synthetische oxytocine neusspray wegens teveel moedermelk). Gewoon niet slapen, alert, spugen, verstopping, heel veel huilen. Daarbij ontwikkelde ze bizar rap, buiten boekje. Met ongeveer 10 maanden hebben we haar laten ontstoren, ik ook, van synthetische oxytocine. Sindsdien is er veel meer rust
Tijdens de ontstoring sliep ze nog minder en huilde nog meer. 
Dus check ff of dit aan de hand is, blokkade bij natuureigen stoffen. Soms hebben moeder en kind er last van, of bijv 1 kind van de tweeling. Er wordt gezegd dat er geen bijwerkingen zijn bij inleiding bevallen maar dit is met risico op bijwerkingen!! 
2e baby
Free home birth. Geen hulp, middelen, puur natuur lekker met gezin thuis. Geslaagde lotus bevalling. Eerste 2 maanden makkelijke baby, wel prikkelbaar. En toen begon het slecht slapen en geen poepluiers. Sinds geboorte is het spugen&drinken tegelijkertijd.
Nu bijna 6 maanden oud, groeiachterstand (nog geen 5 kg. Hij kwam 50-100gr per week aan, nu 400gram). Sinds afgelopen weekend veeeel geslapen sinds homeopathisch medicijn (China, syllica, Arsenicum tegen oa misselijkheid, vochtverlies, onrust). Daarbij hz helende frequentie muziek en in de kinderwagen (geborgen?).
 
Succes! 
Metagenetics pro bactiol druppels geschikt vanaf kraamtijd.
Ik geef borstvoeding, maar deze flesvoeding geef ik aan de oudste: hipp Bio combiotik. Een vd weinigen ZONDER synthetische suiker (maltodextrine) en met probactiol. 
Tip
Volg je moeder gevoel
En lees verhalen! Van andere ouders
Geen arts van reguliere zorg had voor mij het antwoord dat onze 1e baby klachten had door de synthetische oxytocine. Sterker ze zeggen het heeft geen bijwerkingen. Door verhalen van ouders heb ik het probleem gevonden en met een osteopaat en homeopaat opgelost. 
Geboorte is een wonder. Gezond houden een kunst. 
 
 
 
 
Ohja
 
Ik pas nu een slaapmethode toe op de baby waarbij het doel is om associaties met slapen te herprogrammeren
Wat je doet is
Baby is tevreden en toont slaapsignaal (gapen, niezen, oog wrijven) dan leg je op zn bed en laat je de baby zelf in slaap vallen. Wacht eventjes met troosten als die huilt, misschien is het een huiltje voor het slapengaan. Probeer te troosten terwijl de baby in bed ligt, dit bevordert slaap associatie en doordat je hem laat liggen geeft dit zijn lichaam rust (beweging in lichaam van baby brengt onrust en gaat ie spugen). ls de keel gelijk open gaat zit er iets dwars, boertje, poepje. Ff laten boeren of de baby helpen ontspannen. Dan weer wegleggen. Bij grote vermoeidheid houd 1 uur wakkertijd aan. 
Anders kan je de hele dag lopen. Echt. Soms lijkt dat te werken, maar dit geeft ook prikkels 
Ga naar een osteopaat 
Die zal fysieke oorzaken ontdekken of weerleggen. 
 
Terug
Bovenaan