Baby slaapt alleen in maxicosi

<p>Hallo iedereen,</p><p>HELP! </p><p>Mijn zoontje van bijna 10 weken slaapt alleen in zijn maxicosi ( bespaar me de vreselijke reacties ). Ik weet dat het absoluut niet mag en daarom ben ik dringend opzoek naar een oplossing.</p><p>Iets onder zijn knieeën en het bedje iets schuin zetten helpt niet.. </p><p>Spelen en ontdekken in de box kan hij wel plat. Maar voor een minuut of 15. </p><p>De fysio komt 11 juni, maar ik wil mijn kleine man geen rugklachten bezorgen door de maxicosi. </p><p>Slapenloze nachten en een ontevreden baby.. </p><p>HELP!</p><p> </p>

Heb je (strak) inbakeren met xl hydrofiele doek of een speciale inbakerdoek + iets onder de knieën zoals bijvoorbeeld een opgerolde dikke hydrofiel al eens geprobeerd? 
Mijn eerste gedachte is dat de maxi cosi favoriet is doordat het knus is en daardoor geborgenheid biedt. 
Hopelijk vind je een oplossing voor het slaap probleem

Op de buik raad ik je echt niet aan. Het verbaast me elke keer weer hoe mensen dit toch kunnen adviseren terwijl we weten dat dit de kans op wiegendood vergroot. Wellicht ben ik extra voorzichtig na het verlies van ons kindje - wat overigens niets met wiegendood te maken heeft. 
Geef je bv? Probeer anders zijn voeding in te dikken. Hij kan weleens een verborgen reflux hebben waar hij last van heeft. Dan schrikken ze ook om de haverklap wakker. Verder inbakeren inderdaad. 

Inbakeren hebben wij heel lang geprobeerd, maar helaas zonder goede afloop.
Ook de voeding indikken, dit helpt voor de reflux, maar hij wil absoluut niet plat op zijn rug slapen.

Misschien even naar een Osteopaat gaan? Die kunnen soms al op redelijk korte termijn en kunnen veelal snel inschatten of hij bijvoorbeeld last van z’n werveltjes heeft en dit verhelpen. 

Hij loopt onder controle in het ziekenhuis voor zijn koemelkeiwitallergie en hun hebben fisio aangeraden, dus ik hoop dat hun het snel kunnen verhelpen.
Voel me ontzettend schuldig tegenover die kleine, maar als hij niet in zijn maxicosi slaapt kan ik heel de nacht met een krijsend ( oververmoeid ) kind beneden zitten.. 

Terug
Bovenaan