Baby slaapt alleen in maxicosi

Kun je niet even bellen met de fysio hoe zij denken over slapen in de maxi cosi t.o.v. niet slapen. Misschien zeggen zij wel dat 10 dagen langer niet zoveel kwaad kan. Niet slapen lijkt me ook niet goed namelijk. Dan weet jij in elk geval of je je wel of geen zorgen daarover hoeft te maken. 

Heb je geprobeerd het bedje wat schuin te zetten? Onze man is ook een hele slechte slaper. M.n. overdag.. (9weken). Hij heeft toch een hele tijd op zijn zij geslapen. I know, niet veilig. Maar in een cosleeper langs ons bed. Beter dan geen slaap denk ik dan. En als hij op de buik wel slaapt, misschien aerosleep overwegen mocht je dat nog niet hebben in combinatie met een nannycare matje? Inbakeren werkt bij ons ineens sinds een week wel. Eerst gaf hij ook hevig verzet. Maar ook dit gaat echt niet elke dag goed helaas.. het is echt zoeken, elke dag werkt iets anders en soms niks dan slaapt hij in een draagdoek. Misschien in een nestje proberen? Of een voedingskussen? Wellicht in de kinderwagen? Wat bij ons ook heel vaak werkt is als we "white noise baby" opzetten via youtube. Of het bedje schuin én iets onder z'n knietjes? Hoop dat je iets kan vinden dat werkt! Het is echt frustrerend he? ? 

Tsja wat buikslapen betreft moet ik erbij zeggen dat dochterlief dr hoofd wel van links naar rechts kon bewegen. Maar ik verkoos buikslapen boven niet slapen. Ik weet dat t niet wordt geadviseerd. Maar iig als je erbij blijft, in de box bijv, is t een poging waard denk ik. Maargoed tis idd minder veilig.

Ik zat nog even te denken en kun je 'm overdag niet op zijn buik laten slapen als je erbij bent? Bijvoorbeeld in de box of in de kinderwagen. Je hebt best kans dat als hij overdag zijn slaap uurtjes pakt, hij 's nachts ook rustiger is en dan, na een tijdje misschien wel in z'n bedje kan slapen.
Wij leggen onze kleine man, sinds hij goed kan rollen, weg op z'n buik en hij slaapt opeens heel goed. Ik baal nu dat we dit niet eerder hebben gedaan. Elk slaapje was hier een strijd. 

Heel herkenbaar! Overigens was mijn zoontje wel ouder toen die een tijd lang in de maxicosi sliep. Nu kan die zichzelf omrollen en leg ik hem weg op zijn buik en slaapt tie lekker! 
Misschien is het een idee je zoontje op zn zij te laten slapen met een opgerolde hydrofiele luier tegen zijn buikje aan! Zodat tie niet door kan rollen op zijn buik. 

Koop je een zijligkussen, baat het niet schaad het niet. Dan ‘fixeer’ he de baby op zijn zij, zonder gevaar door het grote en kleine deel kan hij niet op rug of buik. Ook ideaal om platting van het hoofd tegen te gaan door elke nacht te wisselen van links naar rechts en uiteindelijj ook eens op de rug. Ga maar van het ‘knusse’ uit. Als ophogen van het bed niet helpt. Dus dat kussen geeft ook nog hetzelfde gevoel zeg maar als een maxicosi. Zoek maar bij prenetal, of gewoon op google. Mijne was 17€ en ik gebruik hem nu (7mnd) weer als veiligheid dat ze me niet continu door het bed tegen de spijlen aan kruipt. Door het kussentje voor de buik kunnen ze niet doorrollen. En een prachtig rond koppie is een bonus ??

Terug
Bovenaan