Baby slaapt helemaal niet meer, zowel overdag als 's nachts..

<p>HELP. Het kan dus nog erger.</p><p>Dacht ik dat ik met mijn handen in het haar zat dat mijn dochter totaal niet wil slapen overdag, nu zijn de nachten ook het probleem. </p><p>We doen het nog steeds hetzelfde maar het duurt 3 uur voordat ze in slaapt en daarna wordt ze elk half uur huilend wakker (doodvermoeiend) ze slaapt dus overdag ook niet dus ze komt echt misschien aan drie uurtjes per etmaal. Dit is al een week zo.. </p><p>Ze is bijna 5 maanden en we zijn begonnen met hapjes. Ik was zo blij dat de nachten eindelijk beter gingen en dat ze doorsliep van 23u tot 6u maar nu slaapt ze van 23u tot 3u onderbroken en daarna niet meer. </p><p>Als dit een sprongetje / regressie is vind ik het wel extreem. Zo lees ik dat nergens. Ze is al compleet onderzocht door kinderarts omdat ze gigantisch veel huilt. Enige wat we met 12 weken hebben kunnen achterhalen is de koemelkallergie. Ze krijgt nu nutramigen.</p><p>Maar ze sliep altijd al extreem weinig dus dat dit misschien nog extremer is door een sprong? Hoop in ieder geval dat dit snel voorbij is want zit er echt al helemaal door. </p><p>Heb gelukkig wel thuiszorg ivm de blijvende onrust ondanks 2x ziekenhuis opname.</p>

Jeetje, ik zag veel van je topics voorbijkomen wat betreft het slapen! Hebben jullie een opname overwogen, zodat ze gaan kijken waar het mogelijk vandaan komt? In het ZH? Dit is indd extreem en dit is niet wat erbij hoort soms (dat zeiden ze toch?) Ik kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit. 

Ja. Ziekenhuis opname gehad. Het ging het weekend daarna goed, maar het is weer hetzelfde als voorheen. Krijg video home training maar tot nu toe is er nog niets naar voren gekomen wat ik fout doe.

Hoi Marieke, kunnen jullie 2 dagen bijhouden hoeveel ze slaapt, eet en hoe ze zich gedraagt, hoeveel ze plast/poept en dit met het cb bespreken? Ik zou ze sowieso even vragen om met jullie mee te kijken. 
En is er een verandering geweest in jullie gezin? Heeft ze onlangs prikjes gehad soms? Check of ze misschien tandjes krijgt. Temperatuur je haar nog wel eens?  Klinkt gek, maar heb je al een zetpil geprobeerd? Ze kunnen nog niet aangeven als ze ergens pijn hebben. 

Ja we houden sowieso een dagboek bij, maar kom uit op max. 10 minuten overdag en 3 a 4 uurtjes in de nacht. Dit is ook voor de thuiszorg. Voor twee weken terug sliep ze nog wel 8 uur in de nacht. Wel onrustig, maar toch, niet elk halve uur huilen.
Ik temp haar elke avond als sinds de geboorte. 2 weken terug heeft ze prikje gehad. Alleen diezelfde dag heeft ze koorts gehad. Verder altijd 37.2. Tandjes voel ik nog niet. Wel krijgt ze nu groentehapjes... Of het daar mee te maken heeft? Ze begint ook eenkennig te worden. 

Dus sprongetje? Tandjes? Ik weet het niet. Ze sliep altijd slecht maar momenteel is het helemaal drama. Ik heb ook het idee dat ze sinds het prikje van vorige maand nog steeds veel huilt. Maar kan ook toeval zijn..

Ik heb meer topics van jou voorbij zien komen en wat moet dit heftig en uitputtend voor jullie zijn! 
Er schieten me een aantal dingen te binnen:
- is jullie dochter nog wel eens lichamelijk onderzocht nadat je bent overgestapt op Nutramigen? Toen wij overstapten op Pepti ging het ietsjes beter en daarna slechter. Hij bleek ook verborgen reflux te hebben. Steeds slechter gaan slapen past in dat plaatje, want de slokdarm raakt steeds geïrriteerder dan.
- tandje zou kunnen. Onze zoon is een maand lang echt uit z'n doen geweest door z'n eerste tand. Zetpillen en dentinox boden verlichting. 
- je schrijft dat je video home training krijgt, dat is voor het slapen, neem ik aan? Kan er niet iemand bij jullie thuis komen meekijken? Misschien is er ergens toch nog een blinde vlek die verborgen blijft. 
- als echt niks meer werkt, zou ik het gaan zoeken in het alternatieve circuit, bijvoorbeeld een mesoloog. Ik hoor daar van verschillende mensen in mijn omgeving positieve verhalen over.
Hoe dan ook, heel veel sterkte! Jullie komen hier doorheen en er komt een dag dat het beter gaat worden. 

Terug
Bovenaan