Baby slaapt niet bij oma

Mijn eerste idee is dat hij nog te jong is. Ons zoontje sliep de eerste weken alleen maar bij ons. Overdag in de box, draagdoek of kinderwagen en snachts naast ons in zn wiegje. 
Ik zou het de tijd even geven en rustig opbouwen. Komt vanzelf goed!

mijn moeder stuurde mij weg en ging lekker met de kleine op de bank zitten. zodra ik weg was viel ie in slaap bij haar en kon ze hem makkelijk weg leggen. denk dat je je ouders gewoon hun eigen manier  moet laten vinden met de kleine. ze gaan hun eigen ritueel ontdekken wat wel en niet werkt. misschien gewoon brengen en zelf even boodschappen gaan doen. 

Persoonlijk denk ik ook dat 7 weken erg jong is om al ergens anders te kunnen wennen. 
Ik zou er dan eerder voor kiezen om de reiswieg mee te nemen en hem daarin te laten slapen. En inderdaad iets van thuis, bekend knuffeltje of een gedragen T-shirt van mama. Dat ruikt naar thuis en is bekend. Een vast ritueeltje aanhouden voor het slapen en dit dan ook bij oma doen, bijvoorbeeld met een muziekdoosje.. 
Mijn cb raadt ons wel af de baby langer dan 2 uur in de maxicosi te laten slapen omdat het geen gezonde houding is qua ademhaling. 

Met een baby van 7 weken zou ik toch voorzichtig zijn in de maxi cosi. Niet echt een fijne houding, zoals ze daarin zitten. Bedenk dat alles nog aan het ontwikkelen is, alle spieren, ruggenwervels en nekwervels en nog zoveel ander belangrijks. Je wil een baby van zeven weken echt liever niet urenlang in zo'n onnatuurlijke houding forceren. 
Lekker de wagenbak mee en daarin laten slapen, of in zo'n babynestje, ideaal. 
Heel eerlijk? Ik snap de haast niet. Zeven weken is echt nog heel klein. Je zal zien dat in een paar weken alweer veel verandert. 

Dankjulliewel, fijn dat jullie de tijd willen nemen om te reageren.
ik dacht inderdaad ook te hebben gelezen dat het maximum 2 uur is in de maxicosi. 
Er is verder ook niet echt “haast” bij dus zullen volgende keer eens proberen in de wagenbak of hij dan wel slaapt. En zoals jullie ook al zeggen 7 weken is waarschijnlijk nog te jong om een babytje al te kunnen laten wennen en dat is ook geen probleem ik dacht dat het misschien voor hem zelf ook fijner zou zijn om gewoon iedere keer even in zijn bedje bij oma te liggen al is het maar een half uurtje (als hij niet huilt natuurlijk) maar zoals ik al zei het is ons eerste kindje dus het is voor ons ook allemaal nieuw en wennen en we willen alleen maar proberen het zo goed mogelijk te doen. 
We geven hem gewoon de tijd om op zijn eigen tempo te wennen en als hij straks als ik ga werken nog niet bij oma wilt slapen dan is het altijd nog een optie dat oma bij ons thuis komt oppassen. 
X

Komt goed! Echt waar. Ik denk dat het grootste gevaar is, dat je het allemaal TE goed wil doen. En perfectionisme is echt niet handig met een baby, neem dat maar van mij aan. 
Probeer mee te gaan in wat je kind aangeeft en wat minder vooruit te denken. Als jij straks gaat werken, dan vindt je moeder echt wel haar weg als ze gaat oppassen. 
Niet te druk maken hoor!

Hoi, hier iemand zonder kindje dus geen ervaring (nog.. tot na het weekend maar dat terzijde)
Ik wil ook al optijd beginnen dus ik snap je volledig. Ik dacht zelf ook hoe eerder ze gewend zijn aan de andere omgeving, hoe beter. Dat lees je ook veel in artikelen, dat ze met 3 maanden juist eenkennig kunnen worden. Maar goed, dat werkt dus (nog) niet bij jullie. 
Terwijl ik de reacties las bedacht ik mij ineens het volgende; waarom probeer je het niet eerst andersom - dat oma de kleine bij jou thuis in bed doet. Dan raken ze iig alvast gewend aan elkaar & aan het ritueel en is straks degene die hem naar bed doet vertrouwd ipv de omgeving. Dat is ook al mooi meegenomen denk ik. 
Maar goed, wat ik al zei.. geen ervaring mee verder. 
Succes met oefenen en wie weet heeft er nog iemand de gouden tip. 

Komt best goed. Ik heb dat meerdere malen geprobeerd. Ging geloof ik de eerste 5x van geen meter en mijn zoontje is echt wel ouder geweest als jou babytje. Geloof maand of 4 a 5. 
Je kunt proberen om een vast ritme te creëren thuis. Dus alles in dezelfde volgorde. Slapen, wakker worden, verschonen, flesje, spelen en weer naar bed deden wij standaard. Nog steeds een vast schematje voor ons zoontje, nu 9 maanden en hij slaapt inmiddels bij beide opa's en oma's en bij zijn tante zonder problemen. Ik durf hem nu op veel plekken neer te leggen. Neem standaard zijn eigen slaapzakje mee en eigen knuffeltje en speentje. Eigen geurtje en spulletje in bed vind ik belangrijk en helpt mee met het slapen. In het begin nam ik ook zijn eigen dekentje mee. Het komt wel goed. Steeds blijven proberen maar je kindje is nog klein. Hier zijn de oma's en mijn zus in het begin in ons huis wezen oppassen 

Terug
Bovenaan