Baby slaapt niet, gouden tip gezocht!

<p>Hallo, </p><p>mijn zoontje van 14 weken is nooit een makkelijke slaper geweest. Maar vorige week heeft hij zijn 2e vaccinatie gehad en sindsdien slaapt hij overdag bijna niet meer. Het lukt hem nu 2 x 20 minuten om een dutje te doen tussen 7:00 en 20:00 uur waarvan 1 x in de draagdoek. Gevolg is een hele oversture baby die eigenlijk heel erg moe is. Ik begrijp dat hij uit ritme is door het prikje, maar dit is wel heel extreem toch? Hij heeft geen koorts en lijkt nergens pijn te hebben. Ik heb al heel veel geprobeerd, wiegen, bij mij in bed leggen, op schoot in de schommelstoel, white noise, naast de wieg gaan zitten, wandelwagen.. alleen de draagdoek werkt maar dan moet ik wel een flink stuk lopen voordat hij in slaap valt.</p><p>het zou ook kunnen dat sprong 4 er iets mee te maken heeft. Hoewel dit niet bij de signalen staat omschreven.</p><p>Ik word er zelf een beetje moedeloos van.. wie heeft er nog een tip? </p>

Inbakeren?
slaapzak? Die van ons slaap overdag als ie boven slaapt ook in een slaapzak.
muziekje aan? Bepaald geluid misschien waar die rustig van wordt? Stofzuiger, föhn o.i.d
tutje en knuffeltje geven? 

Hier heb ik precies hetzelfde gehad! Ook na de 2e vaccinatie overdag noet meer slapen. Hele dag met n huilend kind op de arm. Sprong 4 kan er zeker mee te maken hebben. Ik weet zeker dat dat bij mijn zoontje ook het geval was, daarbij was toen ook net de klok verzet. Het heeft bij hem bijna 2 weken geduurd.... 
Gouden tip: tja, die is er denk ik niet. Er zijn voor je kleine, hem veel bij je houden. Hoe vermoeiend het ook is. Ik zat er op een gegeven moment ook echt n beetje doorheen hoor! Poeh, maar hier gaat het nu sinds 1,5 week weer goed. Af en toe n dagje ertussen, maar goed. Hij heeft ook n weekje gehad dat hij snachts steeds wakker werd, dat is nu sinds vannacht ook weer voorbij gelukkig. 
Dus sprong 4 kan ook heel zeker!

Dank je wel voor de reacties. Föhn heb ik ook geprobeerd, werkt normaal wel maar nu niet. Het zal wel de combinatie zijn van sprong en vaccinatie. Het punt is alleen dat ik volgende week weer ga werken dus ik hoop dat het dan wel een beetje gaat op het kdv.. 

Denk dat t echt iets is waar jullie samen ff doorheen moeten komen. Ik had ook gehoord dat bij de 2e vaccinatie babys inneens minder slapen dus ik vrees al voor volgende week ?

[quote quote=10134747]Maar sprong 4 is toch 19 weken? Of vergis ik me nou?[/quote]
Telt zowiezo vanaf de uutgerekende datum. Daarbij start de moeilijke fase vanaf week 14. Maar mijn zoontje zat er ook duidelijk vroeger in. Dus verschilt ook nog eens per kimd ?

Terug
Bovenaan