Baby slaapt niet in de ochtend

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze zoon is zes weken en slaapt slecht overdag. Savonds en snachts gaat het goed,  maar soms heb ik het idee dat hij dan simpelweg oververmoeid is en daarom op die tijden goed slaapt.</p><p>Na de fles van rond de 7.00/8.00/9.00 uur (ik voed op verzoek, dus elke keer anders) gaat het 'mis'. Wat ik ook doe, alles is fout. Hij begint eigenlijk meteen na de fles te huilen. Ik heb al geprobeerd hem even in de wipstoel te leggen, zodra hij begint te gapen leg ik hem dan in de kinderwagen (dit is z'n bedje sinds drie weken), maar ook dan brullen. Soms zit hij dan ineens weer op z'n vuistjes te sabbelen en maak ik dus maar weer een beetje voeding (30 cc na de 120 cc die hij al gehad heeft een uur daarvoor). Ook heb ik al heel geduldig de kinderwagen heen en weer gewiegd en 'geshhhht' maar dit helpt allemaal maar eventjes. Ik kom hierdoor nergens aan toe en zit vaak rond 14.00 uur nog in pyjama. Daarnaast, nog veel belangrijker, krijgt hij zo echt te weinig slaap.. </p><p>Zijn er meer mensen die dit herkennen? En is er iets wat voor jullie wel werkt? Hoeveel voeding krijgt/kreeg jullie baby bij zes weken?</p>

Mijn zoontje heeft dit ook. Hij is nu ook 6 weken en slaapt na de ochtend voeding niet. Ik gebruik die tijd dan maar om met hem te knuffelen en hem rustig te laten spelen in de box zodat ik dan wat kan doen in huis. Of juist in de ochtend een stuk wandelen en boodschappen doen. Vaak valt hij dan lekker in slaap, misschien kan je dit proberen ? 

Na de middag voeding leg ik hem boven in zn wiegje. Dan valt hij vaak na een uurtje wel in slaap. 
Misschien kan je hem beter in zn eigen bedje leggen i.p.v. de kinderwagen. Zo krijgt hij geen prikkels . En misschien loet je het opbouwen dat hij langzaam gaat wennen aan een ochtend of middag slaapje. 

Oja qua voeding krijgt hij 3x 135 cc en 3x 120 cc
Hij weegt nu ongeveer 5 kg. Hoeveelheden wisselen we af per keer, laatste fles is altijd 135 zodat hij wat langer doorslaapt in de nacht en in de ochtend krijgt hij ook 135. En dan na z’n middag slaapje ook 135 . Aangezien meneer soms wel eens 4 uur slaapt 

Het lastige is helaas dat hij niet alleen wakker is, maar ook de hele ochtend huilt.. Dus knuffelen of spelen in de box is niet echt een optie. Sowieso is het geen knuffelbaby, hij begint eerder te huilen als we hem bij ons  nemen.. Heel verdrietig. Wandelen is idd een goede tip alleen kost het me dus vaak veel tijd voordat we eindelijk de deur uit kunnen.
Met 120 cc bedoel je dan 90 ml water en drie schepjes? Onze man krijgt 6 x 120 ml plus 4 schepjes maar sinds gister geef ik ook al 2 x 150+5.  

Heel herkenbaar hoor! In die periode lukte het mij niet om voor 11:00 uur op z’n vroegst beneden te zijn en dan was ik nog niet eens aangekleed ed haha.. mijn zoon is inmiddels bijna 6 maand en tegenwoordig zit ik bij wijze van al om 7 uur beneden aangekleed en wel ? op een gegeven moment vond ik gewoon mijn draai en wat voor ons de beste volgorde was om alles zo efficiënt mogelijk te doen... komt goed!

[quote quote=10194114]Het lastige is helaas dat hij niet alleen wakker is, maar ook de hele ochtend huilt.. Dus knuffelen of spelen in de box is niet echt een optie. Sowieso is het geen knuffelbaby, hij begint eerder te huilen als we hem bij ons nemen.. Heel verdrietig. Wandelen is idd een goede tip alleen kost het me dus vaak veel tijd voordat we eindelijk de deur uit kunnen. Met 120 cc bedoel je dan 90 ml water en drie schepjes? Onze man krijgt 6 x 120 ml plus 4 schepjes maar sinds gister geef ik ook al 2 x 150+5.[/quote]
Ik maak altijd een fles van 135. Dus 120 water en 4 schepjes en dan giet ik 15 cc over in een ander flesje en geef ik dus de 120. Mocht hij dan nog wat trek hebben dan kan ik die 15 cc alsnog geven.

lastig dat je baby niet zo van knuffelen houd. 
Zou wandelen zeker proberen en anders een draagdoek zoals ook genoemd. 
Gewoon dingen gaan proberen je ontdekt snel genoeg wat voor jullie het fijnste is. 

Terug
Bovenaan