Baby slaapt niet in de ochtend

Voel je vooral geen slechte moeder, je doet je best en helaas kan zo'n kleintje niet zeggen wat hij wilt!
Bij ons was overdag slapen een taboe. Hallo redbull baby. Ik kon het niet geloven als mensen zeiden dat hun kinderen sliepen van voeding tot voeding. 
Gelukkig heb je niet voor niks verlof! De eerste weken is een grote puzzel. Hier pas rond de 10 weken wat ritme en regelmaat en begon ik hem steeds meer te leren kennen. Maar nog steeds (Bijna 6 maand) sta ik soms met mijn handen in het haar dat ik denk: Wat is er nou potjandikkie!?
Misschien tijdvretend maar misschien kan je mijn manier die voor mijn zoontje werkte proberen:
Wakker, fles, spelen in de box, knuffelen en na zijn wakkertijd helpen met slapen! Ik ging dan wandelen bijvoorbeeld. Ik heb 2 weken lang elk slaapje gewandeld.. super vermoeiend maar het werkte wel!
Niet alleen buiten hoor met de wagen, maar vooral thuis in de draagdoek. Rondjes om de eettafel en daarna ging ik mijn eigen ding doen. 

Wij hadden dit ook rond 6 weken. Overdag amper slapen, behalve in de auto en maxi cosi op de kinderwagen, maar altijd kort. Rond een uur of 5/6 's middags was de pap dan echt op en ging hij slapen tot de volgende ochtend (met voedingen tussendoor). Omdat ik dit niet meer trok, hebben we aan de bel getrokken bij het CB. We hadden al 't een en ander geprobeerd, rust ritme regelmaat, andere voeding, inbakeren, niets hielp. Toen zijn we gestart met Nexium, omdat hij dan misschien verborgen reflux zou hebben. Dat was volgens het CB het enige voor de hand liggende wat nog over was. Binnen 3 dagen had ik een ander kind! Hij sliep nog steeds niet altijd van voeding tot voeding, maar sliep wel gewoon weer 1 tot 3 uur tussen de voedingen.
Niet dat ik zeg dat je aan de Nexium moet, maar het is misschien wel een idee om eens reflux-tips te proberen en eventueel een arts te bezoeken. Osteopaat is misschien ook een idee. Die kan vaak ook goed voelen wat er mis is. Bij onze zoon voelde hij ook dat het maag-darm gebied onrustig was. 

Daarom sta ik dus iedere dag om 6 uur op. Onze baby slaapt ook overdag slecht maar ik ben om 7 uur dan in ieder geval gedoucht en aangekleed en heb de was opgevouwen en een nieuwe was erin gedaan.
En ik ben dus soms om half 9 aan het wandelen omdat ze dan wel slaapt. Probeer idd eens een draagdoek, onze baby slaapt ook niet in kinderwagen /bedje maar overdag alleen in de draagdoek. 

Hoi 
Klinkt als of er hem iets niet lekker zit overdag, kunnen het niet krampjes zijn ze zeggen dat een baby zich dan over strekt Enzo maar dat deed mijn dochter niet kromp eerder iets in elkaar (buikspieren aanspannen) door flesjes te maken met afgekoeld gekookt water ipv gewoon kraanwater had ik een baby die vrolijk en tevredentevredenging slapen na 2 dagen en ook geen last meer van verstoppingen of verborgen reflux zoal hier al eerder is genoemd

Terug
Bovenaan