Baby slaapt niet snachts en niet overdag

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze kleine meid is nu 7 weken oud. Ze krijgt borstvoeding en dit gaat prima. Wat niet zo prima gaat, is haar slaap. Al vanaf haar geboorte kan ze gewoon niet in slaap komen. Zowel overdag als 's nachts niet, alleen na de avondvoeding van 22.30 slaapt ze tot ongeveer 02.00. Vanaf dan is ze niet meer in slaap te krijgen.</p><p>De enige momenten dat ze wel slaapt, is in de kinderwagen, op mijn borst of in de draagzak. Na uren aanpappen in de nacht leg ik haar uiteindelijk maar op mijn borst waar ze eigenlijk meteen wel in slaap valt. Overdag probeer ik haar altijd in haar bedje te leggen of in de box, maar ze kan de slaap gewoon maar niet pakken. </p><p>Al moet ik haar 3x snachts voeden, dat zou me echt niet uitmaken. Als ze maar tussen de voedingen door zou willen slapen, dan spring ik al een gat in de lucht. Doorslapen is dus een 'ver van mij bed show',  alleen al 'slapen' hoop ik te bereiken. </p><p>Hebben jullie misschien tips? Ik ben me ervan bewust dat alles tijd nodig heeft, maar er zit nu totaal geen ritme in en ik merk dat het me langzaamaan opbreekt. </p><p>Wat extra informatie:</p><p>- Ze lag in stuitligging, dus ik mag niet inbakeren. Wel slaapt ze in de puckababy<br />- Ze speent, die valt om de 5 minuten uit haar mond waardoor ze gaat huilen. Ik heb 2 nachten zonder speen geprobeerd, maar dan alsnog blijft ze geluiden maken en klaarwakker. <br />- Gisteren zijn we naar de osteopaat geweest. Die gaf aan dat ze wat spanning in de darmen heeft en dat 1 kant van haar nekje wat meer vast zit. Ik zie geen verbetering, woensdag moeten we terug.<br />- Ze krijgt bv</p><p>Alle tips zijn welkom! Dank alvast!!</p><p> </p>
 
Ik zou stoppen met bv en over gaan op fv dan weet je ook wat ze binnen krijgt , misschien drinkt ze wel goed maar zitten er te weinig voedingsstoffen voor haar in ... en darm krampjes is ook niet fijn .
wij hadden onze kleine gelijk fv gegeven en zij sliep vanaf 6 weken al door ! Succes 
 
Mijn dochter slaapt ook voornamelijk op me.. volgens mij is het ook een fase.. 7 weken is heel jong en bij jou is het warm en veilig..
 
Ik zou zelfproberen om over te gaan op flesvoeding, het kan zijn dat er niet genoeg voeding in de borstvoeding zit (dit had een vriendin van mij met haar dochter ) verder vind ik erg lastig wat het fan kan zijn. het nadeel vind ik zelf als je zoon of dochter veel tegen je aan slaapt dat het moeilijk is om weer in hun eigen bedje te gaan slapen als je weer moet werken. maar iedereen denkt hier natuurlijk anders over. 
 
Probeer eens een co sleeper. En ipv van een speentje geef je pink terweil je naast haar licht. Op deze manier kan ze jou duidelijk zien. Je hebt ook het boek baby in droomritme die heeft hier veel geholpen
 
Mijn dochter heeft tot een week of 11 vooral bij mij geslapen overdag of in de kinderwagen als we weg gingen. Snachts ging het gelukkig wel goed in haar bedje. Na die 11 weken vond ik het wel mooi geweest en ben ik begonnen met elk slaapje in dr bedje. Heb ook gebruik gemaakt van het boek baby in droomritme en heeft hier zeker geholpen. Het was even een week doorzetten en doorbijten maar na een week merkte ik dat het steeds beter ging. Ze slaapt nu elk slaapje in eigen bed. Het doorslapen snachts kwam hier rond de 9 weken. Waarschijnlijk komt het bij jou baby ook vanzelf. Zo'n jonge baby wil graag nog bij haar ouders liggen,  en vooral overdag zou ik dat gewoon toelaten. 
Als ze snachts wel in de kinderwagen zou slapen, doe dat dan. Dat voelt nog geborgen. Zet haar bij je op de kamer in het begin en als het goed gaat kun je de kinderwagen naar haar eigen kamer verplaatsen. Als dat ook goed gaat kun je proberen met in bedje.
Neem er de tijd voor. Je baby moet alles nog leren en alles buiten papa en mama is eng.
Succes!  
 
Mijn dochter heeft tot een week of 11 vooral bij mij geslapen overdag of in de kinderwagen als we weg gingen. Snachts ging het gelukkig wel goed in haar bedje. Na die 11 weken vond ik het wel mooi geweest en ben ik begonnen met elk slaapje in dr bedje. Heb ook gebruik gemaakt van het boek baby in droomritme en heeft hier zeker geholpen. Het was even een week doorzetten en doorbijten maar na een week merkte ik dat het steeds beter ging. Ze slaapt nu elk slaapje in eigen bed. Het doorslapen snachts kwam hier rond de 9 weken. Waarschijnlijk komt het bij jou baby ook vanzelf. Zo'n jonge baby wil graag nog bij haar ouders liggen,  en vooral overdag zou ik dat gewoon toelaten. 
Als ze snachts wel in de kinderwagen zou slapen, doe dat dan. Dat voelt nog geborgen. Zet haar bij je op de kamer in het begin en als het goed gaat kun je de kinderwagen naar haar eigen kamer verplaatsen. Als dat ook goed gaat kun je proberen met in bedje.
Neem er de tijd voor. Je baby moet alles nog leren en alles buiten papa en mama is eng.
Succes!  
 
Ik zou niet zo snel overgaan op kunstvoeding.!! De 'top' van de krampjes is rond 6 weken dus het kan heel goed dat ze daar inderdaad last van heeft. Het lijkt me, als je nu gaat switchen van voeding, dat het nog erger wordt. BV is licht verteerbaar en KV niet. Het klinkt niet alsof ze honger heeft in je verhaal, meer dat ze gewoon dicht bij je wilt zijn en zich veilig wilt voelen om de slaap te kunnen vatten. 
Wat bij mij hielp was liggend voeden, en als ze dan in een wat diepere slaap lag, voorzichtig in de co sleeper tillen (dat is bij ons een IKEA ledikantje met de zijkant eruit). Soms lukt dat ook niet en dan leg ik haar gewoon weer bij mij een proberen we het opnieuw. Na twee maanden werd het echt wel beter. 
Nogmaals, het klinkt echt alsof ze zich gewoon niet veilig voelt zonder jou, en dat is heel 'normaal'. Ze is nog hartstikke jong. Het komt heus wel goed. 
Mijn dochter is nu 15 weken. Ze slaapt 's nachts heel goed inmiddels, alleen overdag is het nog een strijd. Alleen in de wagen, tijdens het voeden en in de draagdoek (daar ligt ze nu ook in). De CB arts gaf aan dat ik wel kon beginnen met laten slapen in haar eigen bedje overdag maar dat is tot nu toe dramatisch (donderdag mee begonnen).
Kan je dochter uit een flesje drinken? En keer kolven, je partner/familie een flesje laten geven zodat jij kan slapen lijkt me geen overbodige luxe!! 
Veel succes en sterkte!! 
 
Terug
Bovenaan