Baby slaapt niet

<p>Hi!</p><p>Ik heb een baby van bijna 4 weken oud, en meneer wilt gewoon niet slapen! Overdag niet, maar snachts ook bijna niet. Hij slaapt vaak pas erg laat in, rond half 2 of later en slaapt dan voor 4/5 uurtjes. Na een voeding slaapt hij dan vaak nog wel 2 uur. Hij komt soms net aan 10 uur slaap op 24 uur, naar mijn idee veeel te weinig voor een baby! Het is m'n eerste, dus ervaring heb ik niet maar als ik de gemiddelde slaap uren lees zit hij er in ieder geval ver onder!</p><p>Vandaag is hij bijvoorbeeld al vanaf 10.30 wakker en heeft tussendoor 3x 10 minuten geslapen bij mij.. </p><p>We hebben van alles geprobeerd.. wakker in bed leggen, dmv geluiden in slaap laten vallen, speentje, inbakeren dmv puckababy slaapzak, vast ritueel, donker in de kamer of juist licht, slapend in bed leggen(zodra hij het bed aanraakt springen zn ogen open en wil niet meer in slaap vallen).. Valt in de auto wel in slaap, maar zodra je hem uit z'n maxi cosi haalt word hij dan weer wakker, en kan hem moeilijk daarin laten liggen want geloof dat het niet langer dan 2 uur per dag mag?</p><p>Ik weet niet meer wat ik moet doen.. je ziet hem echt vechten tegen z'n slaap. Hij huilt opzich niet overdreven veel, maar je ziet gewoon dat hij kapot is..</p><p>Wie herkent dit en/of heeft de gouden tip? </p>
 
Heel herkenbaar! Mijn dochter heeft er 6 weken over gedaan om een beetje te gaan slapen. Uiteindelijk denk in dat ik vooral overdag te lang wachtte met haar laten slapen, dan was ze te moe om te gaan slapen. ‘S nachts ook veel wakker, maar na bv viel ze wel weer in slaap. Dronk overdag en ‘s nachts vaak.
maar is uiteindelijk goed gekomen, met veel geduld en goed letten op de tekenen van vermoeidheid. Nog reeds geen enorme slaper en vroeg wakker, maar ja, zal wel een ochtend mens worden.. ?
 
Draagdoek inderdaad dat was bij mijn eerste ook echt de manier  Kon ik wat doen en ze lag er in no time lekker in te slapen tegen mama aan  
 
[quote quote=10119631]
Oh ja, draagdoek was ook een redding, heeft ze veel in geslapen tussendoor. Had ik even mijn handen vrij.
[/quote]
[quote quote=10119627]Heel herkenbaar! Mijn dochter heeft er 6 weken over gedaan om een beetje te gaan slapen. Uiteindelijk denk in dat ik vooral overdag te lang wachtte met haar laten slapen, dan was ze te moe om te gaan slapen. ‘S nachts ook veel wakker, maar na bv viel ze wel weer in slaap. Dronk overdag en ‘s nachts vaak. maar is uiteindelijk goed gekomen, met veel geduld en goed letten op de tekenen van vermoeidheid. Nog reeds geen enorme slaper en vroeg wakker, maar ja, zal wel een ochtend mens worden.. [/quote]
'Fijn' dat iemand het herkent haha!
Dat zei het cb ook tegen mij.. opletten op die signalen en dan in bed leggen.. probeer daar idd op te letten, maar zodra ik hem in bed leg is er van die signalen niks meer te bekennen! Hij is ook oververmoeid denk ik ja (logisch!) Gelukkig is het bij jou goed gekomen! Een beetje slaap is al mooi meegenomen haha. Hoop dat het hier ook goed komt.. verwacht echt nog geen ritme met 4 weken maar voor hem wil ik zo graag dat hij wat meer slaapt.
Dankje voor de tip over de draagdoek, dat ga ik ook maar eens proberen
 
Slaapt hij in de kinderwagen bak ook niet ? Is kleiner en sommige kinderen vinden dat in het begin heel erg fijn.
En bij ons werkte inbakeren met de pacco heeeeel goed! 
En als hij in de maxicosi in slaap valt zou ik hem gewoon lekker laten liggen hoor zolang dat niet te vaak is ! 
 
Inbakeren met pacco (is stuk strakker dan puckybaby) hielp bij ons ook heel goed. En echt op tijd maar bed brengen. Met 4 weken kunnen ze eigenlijk maar 45 min wakker zijn. Als je niet goed weet welke slaapsignalen je baby geeft, dan moet je gewoon een wekker zetten en na 45 min naar bed brengen. We hebben er echt voor gekozen om na een paar weken te werken aan het zelf in slaap vallen in eigen bed. We hebben vaak moeten troosten, maar nu hebben we 2 fantastische slapers!
Ik heb heel veel gehad aan de boeken van Stephanie lampe. Echt zo fijn en nuttig!
Succes!
 
[quote quote=10119649]Slaapt hij in de kinderwagen bak ook niet ? Is kleiner en sommige kinderen vinden dat in het begin heel erg fijn. En bij ons werkte inbakeren met de pacco heeeeel goed! En als hij in de maxicosi in slaap valt zou ik hem gewoon lekker laten liggen hoor zolang dat niet te vaak is ![/quote]
Nee.. ook geprobeerd inderdaad! 
Is de pacco zo anders dan een hydrofiele doek of pucababy? Nog nooit van pacco gehoord ?
Haha nee, ben inderdaad ook niet van plan om elke dag een rondje te rijden met de auto, zitten we straks met het probleem dat hij alleen maar daarmee in slaap valt ?
 
Terug
Bovenaan