Baby slaapt overdag alleen bij ons..

Och mijn dochter sliep de eerste 2 maanden overdag altijd bovenop mij in de draagdoek of op de bank, maar dat kwam vanzelf goed hoor! Nu gaat ze lekker in dr eigen bed. Geen zorgen, volg je gevoel!

Femke is nu 11 weken en sinds 3 weken slaapt ze overdag goed in haar eigen bed. Geen idee waarom nu ineens wel, ben precies hetzelfde blijven doen. Ik denk dat ze er toen pas klaar voor was. Eerst bakerden we haar iedere keer in (pacco inbakerdoek), nu alleen nog in de nacht. En dit gaat prima zo. 1 mei begin ik weer met werken en dan gaat ze naar de opvang, dat vind ik wel spannend. Afgelopen dagen met Pasen sliep ze veel slechter in het campingbedje in vreemde omgeving ?

Ik leg mijn zoontje sinds een paar weken (hij is nu bijna 9 weken) op z'n buik in de box - hij viel bij mij ook op z'n buik in slaap, dus vond het 't proberen waard. De eerste keren vond ik dat heel spannend en zat ik er bovenop, maar al snel had ik wel het vertrouwen dat hij goed z'n hoofdje kan draaien. Hij slaapt heerlijk en ik heb m'n handen vrij. Blije baby, blije mama! 

En het heeft niet te maken met dat het kindje in bed plat ligt en bij jou mogelijk niet? Dan zou t verborgen reflux ofzo kunnen zijn. Verder kun je kijken of inbakeren of iets helpt 

Hier wilde ze ook gewoon heel veel bij ons zijn. Wij vonden dat helemaal prima en hebben er ook geen druk op gezet. Ze was nog zo inimini. 
Ze slaapt al sinds 2 weken snachts door maar overdag slapen doet ze eigenlijk niet in haar bedje. Ze slaapt wel in de box, de wipstoel, de kinderwagen, maxi cosi op schoot, etc. 
Ze slaapt van 20:00/21:00 - 6:30 (wakker maken) we maken haar soms nog wakker voor een voeding om 23:00. Na de ochtendvoeding slaapt ze weer in de wieg verder. Vanaf half 8 tot 10. (+/- 2,5 uur). Daarna komt ze naar beneden en gaat ze tussendoor dus niet meer in bedje of de wieg. 
Bij het KDV gaat ze wel gewoon op bed. Thuis vinden wij het zo prima. Ze is er ook niet vervelend van. 

Hier ook een baby’tje die overdag heel slecht slaapt. Voor nu geef ik mij er maar even aan over. Ze is 5 weken en rond die tijd is ook het 1e sprongetje. 
Zie er al wel tegen op om straks aan het werk te gaan. Gelukkig duurt dat nog even. Voor nu is het vooral erg lastig. Ook omdat er nog een peuter in huis loopt. 

Bij ons heeft onze zoon 6 maanden lang op onze kamer geslapen en vaak sliepen we 's middags ook nog samen. We zijn toen verhuisd en ineens was hij er wel aan toe om in zijn eigen bedje te slapen. Je kindje is nog zo jong, ik denk dat hij er nog heel erg veel behoefte aan heeft om bij jou te liggen! In de meeste gevallen gaat dit vanzelf over en zul je zien dat je 'm vaker weg kunt leggen in zijn eigen bedje.

Terug
Bovenaan