<p>Zoals de titel al zegt; van de een op de andere dag slaapt mijn baby van 3 maanden steeds minder overdag. </p><p>Wij passen vanaf de geboorte rust en regelmaat principes toe. Zodra ze wakker werd kreeg ze de fles. Vervolgens spelen bij de eerste vermoeidheidssignalen verzorgen en naar bedje toe. DAN SLIEP ZE TOT DE VOLGENDE VOEDING. </p><p>Nu ineens van de een op de andere dag wilt ze in de ochtend nog maar een uurtje slapen en in de avond ook. Middagdutje doet ze wel nog 2,5 uur. Ze wilt ook in de ochtend meteen na de fles naar bed. Met als gevolg dat ze uren voor de volgende voeding wakker is. Ons ritme is nu als volgt:</p><p>7.00 wakker en flesje</p><p>8.00 slapen, is dan echt jengelig en slaapt meteen. </p><p>9.00 wakker. Dan speelt ze zelf en gaan we wandelen om de tijd om te krijgen. </p><p>11.00 flesje. Soms 10.30 als ik niet meer weet wat ik haar voor een entertainment kan bieden. </p><p>12.00 naar bed</p><p>14.30 wakker en flesje</p><p>16.00 naar bed</p><p>17.00 wakker, soms met speentje nog te rekken tot 17.30. </p><p>Dan maar wat spelen of soms zit ze erbij als wij eten. </p><p>18.00 flesje</p><p>daarna in badje </p><p>19.00/19.30 naar bed</p><p>23.00 wakker maken voor flesje, slaapt erna meteen verder </p><p>vraag me gewoon af of dit normaal is voor een babytje van 3 maanden. Als ik naar de principes van rust en regelmaat zou kijken en boeken zoals baby in een droomritme dan zou ze max een wakkertijd van 90min moeten hebben. Ook zouden de slaapjes vlak voor de volgende voeding moeten plaatsvinden en niet zoals nu; eerder wakker.</p><p>zijn er mensen die dit herkennen? Moet ik dit bijsturen of kn ik iets beter doen?</p><p> </p><p>liefs D</p><p> </p>