Baby slaapt plots veel minder maar lijkt wel moe.

<p>Zoals de titel al zegt; van de een op de andere dag slaapt mijn baby van 3 maanden steeds minder overdag. </p><p>Wij passen vanaf de geboorte rust en regelmaat principes toe. Zodra ze wakker werd kreeg ze de fles. Vervolgens spelen bij de eerste vermoeidheidssignalen verzorgen en naar bedje toe. DAN SLIEP ZE TOT DE VOLGENDE VOEDING. </p><p>Nu ineens van de een op de andere dag wilt ze in de ochtend nog maar een uurtje slapen en in de avond ook. Middagdutje doet ze wel nog 2,5 uur. Ze wilt ook in de ochtend meteen na de fles naar bed. Met als gevolg dat ze uren voor de volgende voeding wakker is. Ons ritme is nu als volgt:</p><p>7.00 wakker en flesje</p><p>8.00 slapen, is dan echt jengelig en slaapt meteen. </p><p>9.00 wakker. Dan speelt ze zelf en gaan we wandelen om de tijd om te krijgen. </p><p>11.00 flesje. Soms 10.30 als ik niet meer weet wat ik haar voor een entertainment kan bieden. </p><p>12.00 naar bed</p><p>14.30 wakker en flesje</p><p>16.00 naar bed</p><p>17.00 wakker, soms met speentje nog te rekken tot 17.30. </p><p>Dan maar wat spelen of soms zit ze erbij als wij eten. </p><p>18.00 flesje</p><p>daarna in badje </p><p>19.00/19.30 naar bed</p><p>23.00 wakker maken voor flesje, slaapt erna meteen verder  </p><p>vraag me gewoon af of dit normaal is voor een babytje van 3 maanden. Als ik naar de principes van rust en regelmaat zou kijken en boeken zoals baby in een droomritme dan zou ze max een wakkertijd van 90min moeten hebben. Ook zouden de slaapjes vlak voor de volgende voeding moeten plaatsvinden en niet zoals nu; eerder wakker.</p><p>zijn er mensen die dit herkennen? Moet ik dit bijsturen of kn ik iets beter doen?</p><p> </p><p>liefs D</p><p> </p>

Wilde nog toevoegen: ze slaapt dan in de kinderwagen soms wel weer even. Wat volgens mij indiceert dat ze toch nog wat slaap nodig had. 

Uit eigen ervaring, ga maar gewoon mee met wat je kindje wil. Dit kan ook van korte duur zijn. En de grote veranderingen zoals dit, houden nog wel een poosje aan. Ons zoontje is bijna 1,5 en ene dag wil hij maar 1 keer slapen. Andere dag krijg ik hem 3 keer op bed en dan wil hij ook echt. En je houd je aan je eigen principes, je legt je kindje weg als het moe is. Meer kan je helaas niet doen. Het heeft (helaas) geen installatie programma ? succes! 

Mijn zoontje is bijna 12 weken. Overdag slaapt hij vaak niet langer dan 40 minuutjes. De ene dag meer dutjes dan de andere dag.
Wel gaat hij 's avonds rond 19.30 naar bed en slaapt heerlijk. Om 22.30 en 7.00 maak ik hem wakker voor een fles op advies CB. Dan slaapt hij vaak tot 9-10 uur nog verder.

Het zou een sprongetje kunnen zijn? Ik zou me er niet druk over maken, gewoon doorgaan met regelmaat. Gaat vast wel weer over.. 

Hallo, 
een sprongetje hebben we net gehad, we zitten nu in de “zonnige” periode. Ze is ook verder eigenlijk heel vrolijk alleen af en toe merk ik dat ze net wat te lang wakker is. Dan wordt ze wat jengelig aan de fles. Die hanteer in nu wel op vaste tijden omdat ze anders niet goed drinkt als ze niet echt honger heeft. 
Kan het zo zijn dat ze overdag al echt minder slaap nodig heeft? Uit die boeken over slaap en regelmaat lijkt het net alsof baby’s tot een half jaar echt nog maar 90 min wakker kunnen zijn. 

Goedenavond,  
Hier precies hetzelfde.  Ook 3 maanden oud.  Ik ondervind er niet veel hinder van.  
06.00 fles, daarna naar bed tot ong. 09.00.
9.30 flesje hij heeft dan echt trek 13.00/13.30 flesje en dan idd ook 2,5 / 3 uur slapen.
17.00 fles,  18.00 tot 19.00 slapen, speentje en dan door tot 20.00. 
21.00 flesje en dan slapen tot 06.00
De ene keer slaapt hij meer dan de andere.  Ik heb ook het idee dat hij graag overal bij wil zijn.  

Heel herkenbaar! Mijn zoontje heeft met de 3 maanden precies hetzelfde gehad. Ineens overdag niet meer slapen, terwijl hij normaal ook tot de vlgd voeding sliep. Ik heb 2 hele vervelende weken met hem gehad: klok was net verzet, ik denk dat de horroble sprong 4 zich al aandiende ( wat vroeg, maar alles wees op n sprong), laatste fles was er net vanaf gehaald en had de 2e inenting net gehad. Bij ons heeft het zo’n 2 weken geduurd. Dus wrs is het gewoon ff een fase! Lekker in t ritme meegaan van je kleine, zo kun je het zelf het beste handelen. Ik zat er toen nl op een gegeven moment best even doorheen, snapte maar niet wat er was en dan mijn hormonen, pfoeh! Nu weet ik als dit weer eens is: het is een fase! ?
ook als sprong 3 net is geweest, het kan echt zijn dat ie al vroeg in sprong 4 terecht komt. Hier was dat nl ook het geval. Sprong 3 was net voorbij, of de lastige fase van sprong 4 stond al voor de deur. 
Succes!!

Terug
Bovenaan