Baby slaapt plots veel minder maar lijkt wel moe.

Ja ik moet zeggen dat ik langzamerhand wel het gevoel krijg dat we aan sprong 4 al zijn begonnen maar dan 2 weken te vroeg?! 
Sprong 4 staat wel bekend om slaapregressie. En ze kan ook soms uit het niets in huilen uitbarsten vandaag. En zodra ik haar aankijk is het weer goed en lacht ze. 
Pff ik wil me echt ergens uitschrijven voor die sprongen!
KL-E, ging jouw zoontje na deze sprong dan ook weer meer slapen? En mijn nachten zijn nog goed, moet ik me erop instellen dat die ook nog naar de haaien gaan?

Hier was deze sprong ook 2 weken te vroeg! De nachten bleven in het begin goed, laterna een tijdje gehad dat hij snachts vaker wat onrustig was, wel bleef het dan telkens bij speentje erin en verder slapen. Echter wel een paar keer per nacht. Dit heeft best lang geduurd en is zelfs nog niet helemaal over. Terwijl mijn zoontje met de 6 weken al doorsliep. Hij heeft n paar nachten (3 of 4) gehad dat hij echt huilend wakker werd en het een half uur tot n uur duurde voor hij weer sliep en dat dan 2x in de nacht. Dit niet achter elkaar, maar willekeurige nachten en dan vaak als we die dag iets hebben gehad ( kinderdagverblijf, 1e keer zwemmen enz). Dus misschien dat dit we iets blijvends is als we iets met m ondernomen hebben haha.
De nachten zijn nu wel weer beter aan t worden, al mag ik over de nachten nog niet klagen hoor.
Nu slaapt hij overdag weer super. Sochtends na zijn fruithapje gaat hij naar bed om 9.00 uur en slaapt tot de fles van 11.00. Smiddags slaapt hij van 13.00-15.00 en einde dag nog van 17.00-17.45/18.00 uur.
En soms zit er n dagje tussen dat t wat minder is, maar over het algemeen slaapt hij weer prima! Hij is nu 18,5 week btw.

Ik heb net een topic geplaatst. Mijn zoontje ia 10 weken oud en heeft precies hetzelfde. Is wel moe, gaapt veel, is huilerig.. maar ia met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen vaak! Dat resulteert dan weer in huilbuien die echt niet leuk meer zijn waardoor we uiteindelikk de volgende fles vaak maar een halfuur eerder geven omdat we anders gek worden van het gekrijs en bang zijn dat hij helemaal niet meer rustig te krijgen is... dus herkenbaar zeker! Maar tips... ik zoek er zelf ook naar. 
Ik heb geprobeerd: slapen in bed, box, kinderwagen, wipstoel, bank, draagdoek. 
Inbakeren, ruisje op de ipad aanzetten, muziekje, laten huilen, heen en weer wiegen... ga zo maar door..

Nou ik ben er inmiddels achter dat dit zeker weten sprong 4 is

de ochtend en avondslaapjes blijven echt heel slecht, maar inmiddels weer de draagdoek erbij gepakt en dan doet ze wat hazenslaapjes daarin. In de middag kan ik haar nog in het eigen bedje leggen maar moet ik wel heel veel “bijsturen” om haar daar haar volledige slaapje in te laten doen. 
Mook de reflux (verborgen) is weer erger geworden. Schijnt normaal te zijn tijdens sprongetjes blijkbaar - dus daardoor slaapt ze nog slechter. 

Inmiddels maken wij haar niet meer wakker voor de fles van 23.00. Dan slaapt ze dus van 20.00-7.00. Ze gaat hopelijk die ml’s op de andere 4 flessen erbij drinken.. anders goed het gewicht in de gaten houden. 

Mijn zoontje spuugde idd ook heel veel meer in die periode. Heeft ook last gehad van verborgen reflux, al lijkt t hier nu een heel stuk minder te zijn. Hij heeft ee iig niet meer zoveel last van als in het begin.
De laatste fles hebben wij er ook gewoon vanaff gehaald. De extra ml pakt ze vanzelf wel. Mijn zoontje deed dat de eerste 2 dagen nog niet zo, maar dronk met de dag meer. 
Dus dat komt zeker goed!
Succes met het sprongetje, hopelijk duurt t niet al te lang!

Terug
Bovenaan