<p>Hoi, </p><p>Ik heb een zoontje van bijna 12 weken oud. Hij slaapt 's nachts in een cosleeper naast me. Hij krijgt borstvoeding en komt nog elke 3 uur. 's nachts laat hij er weleens 4 of 5 uur tussen, maar dat zit er ineens niet meer in en het is eerder elke 2 a 3 uur. Hij is daarna moeilijk weer in slaap te krijgen, waardoor ik soms tussen 2 voedingen zelf niet slaap (vannacht wakker geweest van kwart voor 2 tot kwart over 5 en hij werd om 6 uur weet wakker). Normaal slaap ik zo'n 4 a 5 uur per nacht in stukjes, dus ik heb weinig reserve om deze nachten nog op te vangen. </p><p>Het probleem is dat ik overdag ook niet kan bijtanken. Al sinds zijn geboorte slaapt hij overdag heel licht. Hij slaapt alleen in in mijn armen of de draagdoek. Bij het consultatiebureau hebben we tips gekregen om hem in bed te leggen overdag, maar dat lukt eigenlijk niet.Hij valt gewoon niet in slaap, of soms een paar minuten. We hebben al best veel geprobeerd. Er bij blijven, over zijn hoofdje aaien, op de pink laten sabbelen (speen pakt hij moeilijk, maar heeft wel veel zuigbehoefte) muziekje aan. Op de arm in slaap sussen en dan in bed leggen, mijn vriend heeft hem zelfs een keer op zijn buik gelegd (wat ik heel eng vind). Op zijn buik sliep hij toen wel drie kwartier achter elkaar. Ik heb hem laten huilen, maar dan raakt hij alleen maar ontzettend overstuur. En ondertussen mist hij door dat proberen wel een heel slaapje tussen twee voedingen en is hij daarna echt wel wat uit zijn doen.</p><p>Omdat ik al moe ben van de nachten, doe ik hem dan vaak weer in de doek, want dan slaapt hij tenminste. In de doek moet ik wel vaak met hem blijven bewegen. Ondertussen ben ik best uitgeput. </p><p>Ik zou mijn vriend weleens een nacht met hem in de weer willen laten zijn, dat ik dan alleen de voeding geef, maar ik merk dat hij niet super veeel geduld heeft met ons zoontje als hij onrustig is. Mijn vriend wordt er wat gefrustreerd van en ik merk dat ons zoontje er nog onrustiger van wordt, dus ik doe het dan liever zelf. </p><p>Sorry het is een heel verhaal, maar ik begin een beetje wanhopig te worden. Heeft er iemand tips om hem of overdag in bed te krijgen of 's nachts beter te laten slapen? </p>