Baby slaapt slecht

Inbakeren werkt bij ons dochtertje erg goed (tenminste s’ nachts, overdag wil ze alleen in de draagzak slapen). Herkenbaar dat je partner minder geduld heeft. Hierdoor ben je al snel genegen om het allemaal maar zelf te doen. Maar toch misschien eens proberen? Al zou je daardoor toch een paar uurtjes kunnen pakken, zou dat fijn zijn.
evt. kun je het consultatiebureau of een kinderfysio eens vragen thuis mee te kijken. Dit levert soms weer nieuwe inzichten op. Hebben wij ook gedaan en daardoor komen wij er nu achter dat onze dochter waarschijnlijk heel veel krampjes heeft waardoor ze erg slecht slaapt. Mogelijk ook reflux. 
Overdag misschien eens proberen hem in de co sleeper en er zelf naast liggen? Kan je toch even rusten en misschien valt hij dan wel even lekker in slaap. 

Jeetje! Ik snap wel dat je moe bent! Vervelend zeg!
Heb je zelf wel het idee dat je voldoende Bv hebt?
En ik zou idd lekker op zn buikje laten slapen... Met 12 weken is zn nek al zo sterk dat hij goed zn hoofdje kan draaien..
Een lekkere slaapzak of inbakeren al geprobeert?

Hoi, 
Bedankt voor alle tips! Inbakeren doen we al sinds hij twee weken oud is, maar dat lijkt hij steeds vervelender te vinden. Hij rukt soms van frustratie zo het klitteband los. 
Alsof hij door heeft dat ik het ook even niet meer weet met hem, heeft hij vandaag een speen gepakt! Die van avent. En hij slaap nu in de maxicosi. Ik weet dat het afgeraden wordt, maar ik laat hem er niet te lang in liggen. 
Ik denk dat ik toch het buikslapen ga proberen. Zal me wel even wat spanning opleveren, maar hopelijk heb ik dan een blije baby! Hij kan namelijk al wel heel goed zijn hoofdje optillen. 
Overigens is mijn vriend overdag wel soms alleen met hem en dat gaat super. 
In ieder geval heel erg bedankt allemaal! 

hier ook een kindje van 12 weken.
ook hij komt ineens weer vaker snachts 3x soms..zal wel weer een fase zijn. overdag slaapt hij ook weinig in bed. (max 40 min) Hij slaapt wel goed in de maxi cosi (waarschijnlijk doordat hij verborgen reflux heeft)
ik laat hem meestal één slaap per dag in de maxi cosi slapen zodat ik ook heel even wat ruimte heb voor mijzelf en/of mijn dochter van 1. Ik ben wat dat betreft veel makkelijker geworden bij mijn 2e kind als bij de 1e. liever een slapende baby in de maxi cosi dan een oververmoeide baby. maxicosi is prima als hij bv als ie wakker is maar voldoende bewegingsruimte heeft om zijn spieren goed te kunnen trainen. 
ook over de BV zou ik mij zeker geen zorgen maken zolang hij voldoende aankomt. 
waarschijnlijk zit je zoon even niet zo lekker in zijn vel (sprong 3) en wilt hij bij je zijn.
misschien kan je iemand inschakelen om even een uurtje te wandelen zodat hij waarschijnlijk wel slaapt in de wandelwagen en jij ook even kan bijtanken?
het is soms gewoon heel zwaar. cliché.. een fase.. 
zet 'm op! je bent niet alleen?

Ik zou hem op zijn buik leggen. Probeer het eerst alleen overdag zodat je in de buurt bent. Als je ziet dat hij sterk is in zijn nekje en zijn hoofdje goed kan draaien zou ik het ook snachts doen.
Mijn dochter sliep de eerste weken ook erg onrustig. Na 8 weken heb ik haar op haar buik gelegd en het werd de beste slaper ooit. Het overwegen waard ;)

Hai, mijn zoontje is 13 weken en slaapt al vanaf zijn tweede week (ik was wel 2 weken over tijd en het was al vanaf het begin een sterk mannetje) op zijn buik.
De eerste week sliep hij amper en was hij al snel over de rooie. Hij sliep eigenlijk alleen als hij tegen me aan lag op zijn buik, onze kraamverzorgster merkte dit op.
Wij hebben hem toen op zijn buik gelegd en toen sliep hij lang en vast. Wij hebben overigens een aerosleep en zelf ook 'uitgeprobeerd'. Ik vond het de eerste weken eng -maar niemand slapen, ook een oververmoeide baby niet, was het alternatief- en zat er constant bovenop, maar kreeg geleidelijk aan steeds meer vertrouwen toen ik zag hoe goed hij zijn hoofd al kon bewegen. Hij heeft nu overigens een ijzersterk nekje, leunt al weeeeeken op zijn armpjes met zijn hoofd omhoog en is dan lekker aan het rondkijken.
Het is nu echt een slaapkoppie. Zoals hier boven werd gezegd, sommige baby's zijn gewoon buikslapers! Als je baby zijn hoofd goed kan draaien zou ik buikslapen zeker een kans geven. Doe het anders voorlopig alleen overdag als je er zelf bij bent.

Terug
Bovenaan