Baby slapen overdag

<p> Joe,</p><p> </p><p>Hier een dochter van bijna 3 weken oud.</p><p> </p><p>Het lukt ons niet om haar overdag in haar bed te laten slapen. Vanwege maaiende/onrustige armen wordt ze sinds vorige week ingebakerd mbv een pacco.</p><p> </p><p>De avonden en nachten zijn qua ritueel hetzelfde. Tussen 18.00u-19.00u us get douchen, aankleden voeden op haar kamer in het donker en dan kunnen we haar zonder problemen (wakker in bed leggen)</p><p>Om 22.30/3.00/7.00u is het: verschonen, voedennin het donker en slapen. </p><p>Hee fijn natuurlijk.</p><p> </p><p>Overdag is een ander verhaal. Ik begrijp ritme en regelmaat. Toch lukt het  me niet  om dit altijd toe te passen. Ik ga en wil af en toe nog wel eens uit ( visite of boodschap of peuter naar de opvang brengen. Het lukt niet om haar tussendoor in bed te leggen. De pacco gaat aan, ze ligt in bed, maar begint meestal vrijwel meteen te huilen, lees: krijsen! Ik heb dan alles gecheckt: luier, boertje, warm/koud. </p><p>Ook als ik gewoon een ochtend thuis ben, lukt het niet om haar in bed te laten slapen. Zie bovenstaande.</p><p>Ze valt dan alleen in slaap op mijn arm.. Ik kan haar daarna meestal wel in de box op reiswieg verder  laten slapen.</p><p>Heeft er iemand tips? </p>

Ze is pas 3 weken oud. Is vrij normaal dat ze gewoon mama-honger heeft na 9 maanden in de buik. Gewoon lekker bij je houden. Die regelmaat komt vanzelf wel.

Geef het de tijd! Onze zoon is vandaag 11 weken en geregeld slaapt hij nog bij mij overdag op schoot of in de kinderwagen. Ik blijf het wel proberen en soms lukt het hem wel, andere keren niet. Baby's hebben huidhonger en willen graag bij je zijn. In bedje slapen komt vanzelf, echt. Ik heb nog nooit een achttienjarige op de schoot van mama zien slapen ;-) 

Jaaa! Ik lees jullie reacties en denk... Wat maak ik me druk inderdaad. Nog nooit een 18 jarige bij z'n ouders zien slapen. 
Begrijp me goed, ik probeer 't los te laten.. Lukt niet (altijd)

Ik denk inderdaad dat je misschien te veel verwacht van je kindje op die leeftijd. Ik begrijp je goed hoor, heb ook echt gehunkerd naar een duidelijk ritme en structuur in slaapjes, maar op die leeftijd plakken ze het liefst de hele dag aan je vast. Verwacht niet te veel en maak er ook geen strijd van. Die van ons (13 weken) slaapt overdag in een babynestje naast me op de bank. Hij houdt het liefst mijn hand vast als hij in slaap valt. Dat los van mij slapen komt vanzelf wel :)

Ik zou het de tijd geven en haar lekker bij je laten zijn en wegleggen als ze slaapt. Het is al heel fijn dat dat lukt! 
Ik snap je goed hoor. Ik wilde onze zoon ook 't liefst in z'n bedje hebben. Nu ik terugkijk denk ik, waarom heb ik 'm niet gewoon lekker bij mij in de draagzak gedaan of in slaap gewiegd en daarna weggelegd. Dat had een hoop stress en frustratie vanuit mij gescheeld. Maar goed, dat is achteraf praten. Wat je natuurlijk wel kunt proberen is steeds wat sneller wegleggen. Dan went ze er uiteindelijk aan om zelf in slaap te vallen in haar bedje. 

Heel herkenbaar hoor. Wat ik wel regelmatig deed, is de kleine man in ons grote bed voeden aan de borst en dan nog even lekker samen blijven liggen. Als hij dan sliep, kon ik rustig de kamer uitsluipen.
En verder idd heeft onze kleine man ook veel in de draagdoek en kinderwagen geslapen. 

Box, nestje, Kinderwagen hij sliep overal behalve in bed. Dat kwam vazelf dus in het begin lekker laten slapen waar dan ook.. Zou ik zeggen 

Terug
Bovenaan