Baby slapen overdag

Ik zou het ook proberen wat meer los te laten! Onze zoon is nu ruim 3 mnd (16 weken) en overdag slapen blijft hier gewoon lastig. Hij slaapt wel, maar niet zoals je zo vaak hoort tussen vaste tijden of 3 slaapjes in één ruk door. Accepteren werkt hier echt! Hopelijk gaat het bij jouw dochter over een paar weken gewoon makkelijk. Maar zo niet kun je er soms ook niet zoveel aan doen (en zou zonde zijn je dan heel druk over te blijven maken).

En hoe zou ik haar kunnen leren om zelf in slaap te vallen? Ze ligt bijv een kleine 10 minuten in de box te 'spelen'. Wordt moe ( drukke bewegingen, jengelen). Verder komt ze niet. Dan gaat ze hard huilen tot ik haar oppak. Dan valt ze na een poos in slaap op mijn arm waarna ik haar meestal weg kan leggen
Of gaat ze dit vanzelf leren?

Hoi
Als ze al met 3 weken s'avonds goed naar bed gaat ben je al een heel eind en overdag komt ook vanzelf vast goed 
Ik had mijn dochter als ze druk lag te zwaaien met haar armen een hydrofiele doek om mee te spelen en ging dan meestal wel slapen 

Sommige baby’s voelen zich dan niet geborgen genoeg. Mijn kleine valt nooit in de box in slaap alleen in de wandelwagen. We zijn nu na ongeveer 6 weken een speentje gaan geven hier valt ze soms wel makkelijker mee in slaap. Anders wilde ze ook s avonds in de wieg best snel gaan jengelen. 
maar zo jong hebben ze ook gewoon nog veel behoefte aan mama. 
Ons kleine meisje slaapt overigens ook heel goed met white noise geluiden. Bijvoorbeeld een stofzuiger of föhn. Helpt haar om lekker rustig te blijven. 

Ik vind het überhaupt al heel knap dat ze zich 10 min kan vermaken in de box op die leeftijd. Bij mijn dochter ging het heel anders... die sliep zege snachts niet in eigen bed en kan zich sinds kort 4 maanden en een week, langer dan 5 min zefstandig vermaken in de box. 

ze is pas 3 weken... ze moet alles nog leren :) onze dochter hing dagenlang bij mij in de draagzak... wegleggen ging echt niet dus wees blij als het een keertje lukt en neem de rest voor lief. Ze gaat het echt we leren. Echt ritme kwam hier ook pas rond de 3 maanden en met ritme bedoel ik dat ze ook daadwerkelijk een aantal keer per dag 45 minuten slaapjes heeft, maar daar zit geen vaste tijd aan gebonden.

verwacht niet teveel van haar hoe graag je het ook zou willen... maar begrijp dat dit echt heel normaal is... ik dacht ook dat het abnormaal was maar ze komt net uit je buik. 

succes en komt tijd komt raadt, echt! 

liefs! 

Oja en inbakeren heeft voor ons wonderen gedaan! Gewoon met een xl hydrofiele luier...  ong vanaf een week of 6 deden wij dat... en white noise indd... werd ons meisje ook slaperig van. Nu niet meer maar de eerste 2,5 maand werkte dat geweldig. Hoe harder hoe beter 

Terug
Bovenaan