Baby sliep 2 nachten door en toen…

Ha mama’s!

Mijn kleintje van 9 weken sliep afgelopen week voor het eerst door, ontzettend fijn! 21.00 uur de fles en s ochtends pas weer rond 06.00 uur.
Dit was alleen helaas van korte duur.. 2 nachten en de nachten daarna dacht de kleine man om 02.00 uur weer: ik ga brullen voor een flesje.
Stiekem baal ik flink. Ik dacht we kunnen nu eindelijk weer even wat betere nachten gaan maken.
Herkennen jullie dit tijdelijke idee van hem om door te slapen en hebben jullie tips hoe hij dit weer terug krijgt?
Bedankt alvast!!

Lieve mama,
Je kindje is nog zo klein! Doorslapen hoort er nog niet echt bij op deze leeftijd. Geniet van de nachten dat hij goed slaapt, en go with the flow in de andere nachten. 1 keer per nacht een voeding is zelfs weinig op deze leeftijd. En juist nachtvoedingen zijn heel goed voor de ontwikkeling van de hersenen. 
Laat je kleintje nog even klein zijn en probeer te genieten van de nachtelijke voedingen. Het hoort erbij. En het gaat allemaal al zo snel!
En niet om je bang te maken.... maar bij ons ging het vanaf 8 maanden pas beter. Voor die tijd nog rustig 6 keer per nacht wakker en vaak nog 3 of 4 voedingen in de nacht. Helaas voor ons is dat heel normaal babygedrag. 

van 21:00 tot 2 en dan tot de volgende ochtend; wat een luxe met 8 weken! Zelf ook op tijd naar bed en s nachts lekker voeden. Vanaf 1,5 (jaar) sliep mijn dochter vaker wel door dan niet…

Bij ieder baby is het eigenlijk wel altijd anders, mijn zoon van 11 maanden sliep meteen door toen hij 2 maanden oud was. Wel werd mijn zoon heél af en toe wakker toen gaf in hem alleen 30ml melk, toen sliep hij gewoon weer. Mischien helpt dit wel melk afbouwen. En meer in de ochtend middag geven dat deed ik zelf ook.

Inderdaad wat er gezegd word. De baby is echt nog inieminie. De tijd gaat zo vlug alleen je verlangd naar doorslaap nachten. Hier vandaag negen maanden en nog behoorlijk gebroken nachten. Ik kan op 1hand tellen dat er is doorgeslapen. Succes en inderdaad het komt zoals het komt. 

Ja dit herken ik zeker, Hier is de kleine man nu 4 mnd en het gaat nog steeds zo! Ik was er ook elke keer mee bezig, zou het gewoon loslaten en ervan uitgaan dat ie komt en zo niet is het mooi meegenomen hahah. Heb ook allerlei dingetjes geprobeerd aanpassen van tijden en dat soort dingen maar t blijft wisselend. Succes!

Haha wen er maar aan. Eenmaal doorslapen betekent echt niet dat ze dat altijd blijven doen.
Hier 2 kids van ruim 3.5 en bijna 2 jaar. We slapen nu meestal wel door, maar nog steeds niet elke nacht hoor. Of ze zijn om 5.30 uitgeslapen, ook niet fijn!

In de laatste 3.5 jaar heb ik we l gemerkt dat elke nacht doorslapen gewoon super fijn is, en soms slapen ze een week door en dan weer nachtenlang niet.

Langer dan 7 nachten doorslapen achter elkaar is nog nooit gebeurd in 3.5 jaar tijd. Dus verwacht alsjeblieft niet teveel. Je kindje is nu sowieso nog heel klein, maar ook in de toekomst is doorslapen echt niet vanzelfsprekend. Gebroken nachten horen erbij met kinderen, sowieso het eerste jaar maar vaak daarna ook nog wel!

En idd, 1 voeding is echt keurig als iedereen daarna direct weer slaapt. Hier kwamen we tot 4 a 5 maanden gerust om 23.00-2.00-5.00 voor een voeding en waren ze ook echt niet muisstil in de uren ertussen.

Terug
Bovenaan