9 weken! dan zijn die 2 nachten al supergoed. Doorslapen vanaf 23 uur begon hier pas met 5/6 maanden. En van 19 tot 5 vanaf 8/9 maanden. Maaaaaar doorslapen is ook niet structureel. De eerste jaren komt en gaat het. Soms een paar weken veel, soms een paar weken weinig. Maar ik heb nog geen week meegemaakt dat ze volledig doorsliep. Er zijn altijd dingen: tandjes, verlatingsangst, ziek, gewoon niet kunnen slapen, honger, dorst, warm, koud.... Ik slaap zelf ook niet alle nachten tot de ochtend, maar als ik wakker word kan ik gewoon lekker liggen en weer verder slapen. Vanaf een maandje of 6 gaan babies dit ook leren, maar dat gaat lang niet altijd zo. Jonge kinderen worden wakker en denken: nu lig ik hier alleen, waar is mamma??Zeker met 9 weken is het nog heel normaal dat ze vaak wakker worden snachts, dat is ook veiliger tegen wiegendood. Nachtvoedingen zijn goed voor de groei en hechting. Er zijn kindjes die er snel aan toe zijn, doorslapen, en kindjes die er veel langer over doen.
Ik snap heel goed hoe die gebroken nachten voelen, en hoe graag je gewoon weer wilt slapen. Die frustratie heb ik zelf ook. Maar je leert er beter mee omgaan zodra je gaat accepteren wat je van doorslapen kunt verwachten. Ze noemen het niet voor niets de tropenjaren
Ik snap heel goed hoe die gebroken nachten voelen, en hoe graag je gewoon weer wilt slapen. Die frustratie heb ik zelf ook. Maar je leert er beter mee omgaan zodra je gaat accepteren wat je van doorslapen kunt verwachten. Ze noemen het niet voor niets de tropenjaren