baby spullen gekocht, jullie ook al?

Hoi Wendy,

Je hebt vast wel eens lodger producten gezien. www.lodger.nl Ze zijn bekend door de wrappers geworden en je hebt dus ook een voetenzak / wrapper voor in de kinderwagen. Ik gebruik hem voor mijn oudste en zweer echt bij dat ding. Het is super! En voor deze tweede ga ik er ook een kopen. Wij weten intussen dat het een blauwe bunker gaat worden.

Wij zetten het ledikantje van onze kleine in de slaapkamer bij ons, tot het niet meer nodig is. Bij de oudste hebben we het bedje van ellende na een paar dagen naar haar eigen kamertje verplaatst, want zowel Lotte als wij deden geen oog dicht omdat we elkaar wakker hielden.
Ik ga het ledikantje gewoon tegen het voeteneind van ons bed zetten en zodra we dat fijn vinden gaat onze zoon naar zijn eigen kamer.

Groetjes, Marisa

Hey allemaal,
De laatste weken zijn wij ook wat meer aan het inslaan... Ondertussen zijn we al 22 weken zwanger en zullen we bijna alles zelf moeten aanschaffen. We zijn een van de eerste uit de vriendengroep die zwanger zijn. De vrienden met kinderen beginnen aan een tweede kindje en hebben alle spullen zelf nodig en anderen zitten nog met kleine kinderen en hebben alles zelf nodig.

Wel leuk om zoveel bij elkaar te sparen, het lijkt wel een tweede keer uitzet kopen... ;-)

Vorige week tijdens de koopzondag een leuke kinderwagen gekocht: combi zodat we hem lang kunnen gebruiken.
Vandaag de eerste echte kleertjes gekocht voor onze kleine ukkepuk.

Groetjes,
Deborah

Ja, ook wij hebben al veel babyspulletjes gekocht. eigenlijk bijna alles al... Het geeft me een bepaalde rust als ik alles op tijd in huis heb. dus ja, we hebben het kamertje besteld, de kinderwagen, wiegje, box, bijna alles van de babyuitzetlijst, veel kleertjes e.d. Wat we nog moeten aanschaffen is een babystoel (die van Bloom die krijgen we van mijn schoonouders), een wipstoeltje en een borstkolf. Ik merk wel dat het echt een soort van verslaving is om al die leuke spulletjes te kopen.. Moet me soms inhouden om niet ieder leuk kleertje te kopen...

@marisa: oh, dat bedoel je! Ik heb een soort lodger; een dikke doek om de baby in te wikkelen die ook in de maxi-cosi kan. dat lijkt hier erg op. Super handig.
Nu ik weet dat ik een jongen krijg (jippie!) verandert er niet heel veel qua aankopen behalve de blauwe kleertjes die ik massaal aan het inslaan ben.... Heerlijk!!! Zo dringt het wat beter tot me door dat ik echt een jongen krijg.
Qua slapen in het begin ga ik misschien een klein smal wiegje van een vriendin lenen voor naast ons bed, en dan na een bepaalde tijd gaat hij in de wieg op zijn kamer. Wat ook de slaapkamer is van de oudste helaas, ben benieuwd hoe dat gaat! We zijn op zoek naar een groter huis, maar ik vind het heel erg moeilijk. Ik denk dat we pas gaan verhuizen minstens als de baby een half jaar oud is vermoed ik.....
@elise: een borstkolf zou ik nog niet inslaan hoor! Je weet nooit hoe de borstvoeding gaat. Als het heel goed gaat heb je het helemaal niet nodig, totdat je teveel hebt of wilt dat je partner ook een fles gaat geven. En als het niet gaat, kan je het nodig hebben of misschien stap je wel snel over op flesvoeding en heb je het ook niet nodig. Zelfs de fabrikant raad aan om het pas te kopen als je het echt nodig hebt!

Wendy
21 weken + 1 dag zwanger

wij hebben eigenlijk alleen nog maar rompertjes en paar kledingstukjes gekocht,
en nog wat kleine dingetjes gekregen van mijn moeder,
Morgen heb ik de 20 weken echo, als het goed is kunnen ze dan zien wat het word en daarna kan ik echt gaan shoppen

de meeste grote dingen zoals ledikantje ,box , en maxicose en nog wat dingetjes die heeft mijn zus nog op zolder van haar kinderen dus dat krijg ik straks allemaal,

verder wacht ik nog even tot de babykamer klaar is omdat ik het dan beter kwijt kan, is hier nu nog een grote bende boven hihi,

Groetjes Rebecca

Ik hoef gelukkig de grote dingen niet meer te kopen. Die heb ik allemaal nog van m'n dochter. We krijgen nu weer een meisje maar van de hele kleine maatjes (56, 62) heb ik niet veel meer. Ik heb toen volgens mij veel weg gegooid. Was helemaal geel van melk spuug en veel gewassen en gedragen. En van de kleertjes die ik wel heb is veel te warm voor hier (Singapore). Ik heb dus even lekker zitten shoppen op Marktplaats. Dat is toch wel een verslaving hoor! Mijn vader komt over 3 weken dus die neemt alles mee.

Groetjes!

Van de grote spullen hoef ik weinig te kopen want dat hebben we allemaal nog. Wel zit ik in dubio of dat ik een duowagen zal kopen of niet. Binnenkort ga ik de babykleertjes van zolder halen en wassen en in de kast leggen. Even kijken wat ik voor neutrale kleertjes heb. Wel heb ik de eerste kleertjes gekocht om lekker bij weg te dromen nu al.

Groetjes Anja

Ja ja, afgelopen weekend de commode, kinderwagen en slaapbak en autostoel besteld. Rompertjes en een paar setjes kleding. Het is nl. ons eerste! Tja, dan wil je nog wat nieuws.
Verder geleend of 2e hands gekregen:
- Box + een berg speelgoed + 4 boxkleden
- Tummytub
- Bumbo zitje
- Babybjorn draagzak
- wat winterjassen + mutsje (kado). Komen tzt pas aan de beurt natuurlijk
- wiegje
- lakentjes
- sokjes (nieuw als kado)
- mobieltje (ook kado)
- slabbertjes (ook kado)

Ons kindje is nog niet geboren en wordt al aan alle kanten verwend man!

Verder gaan we bij de Ikea nog een ledikant en een klein hangkastje halen.

Moet zo langzamerhand mijn kleine kamertje uitruimen en plaatsmaken voor de kleine. Helaas niet mijn grootste hobby. Wat dat betreft heb ik nog niet zo'n nesteldrang. Wel voor spullen kopen. HAHAHAHA!

Wij hebben hele leuke muurstickers gekocht en verder heb ik wat schilderijtjes gemaakt (met dieren die ook op de stickers voorkomen) voor aan de muur. Wij doen geen speciale gordijnen ofzo. Vinden zo wel prima. Wel ga ik de vouwgordijnen nog met textielrkijtjes bewerken. Weer met diertjes enzo.

Wel een idee:
Als jullie niet kunenn vinden wat jullie leuk vinden, kun je met textielkrijtjes heel makkelijk zelf wat maken. Het is een soort wascokrijtjes. Textiel eventueel  zonder wasverzachter wassen, tekenen, goed strijken en klaar. Hij is ook nog wasbaar ook. Doos van 15 krijtjes voor 5 euro bij de Pipoos. Werkt ook op lampenkappen!

Terug
Bovenaan