Ik ben in juni (vorig jaar) bevallen van een zoontje en had bijna alles van de zogeheten uitzetlijst gekocht, nou de helft blijk je echt niet nodig te hebben. Ik vind rompers met lange mouw geen doen, dus heb alleen rompers met korte mouw (en bijna iedereen in mijn omgeving). Qua kleding zou ik wel ongeveer 6 setjes kopen, ik had wel iets meer, maar dan met name in maat 56 en maar iets van maat 50. Maat 56 kon mijn zoontje al snel aan (en soms met omgeslagen mouwtjes). Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik bevallen ben in de zomer en we eigenlijk de hele zomer door alleen maar een baby in rompertje of kort broekje hebben gehad, de rest was niet nodig aangezien het zo warm was. Een dekentje heeft hij maar een weekje nodig gehad en kon daarna goed zijn temperatuur regelen, omdat het zo warm was op zijn kamertje hebben we die een tijdje niet gebruikt.
De items die ik wel heel handig vond:
voedingskussen
kleding in maat 56 en wat in maat 50
heeeel veel hydrofiele luiers
badcapes 2stuks
badje
thermometer
nagelvijltje (zeker de eerste periode kunnen de nageltjes heel scherp zijn)
zonnebrand (zeker als je in de zomer bent uitgerekend! Waarschijnlijk zal je baby dan weleens lekker buiten in de kinderwagen gaan staan)
net voor over de kinderwagen tegen ongedierte
kruik hebben wij niet nodig gehad ivm de warmte
speen (BIBS vonden wij echt een aanrader)
Magnetron sterilisator
De items die ik wel heel handig vond:
voedingskussen
kleding in maat 56 en wat in maat 50
heeeel veel hydrofiele luiers
badcapes 2stuks
badje
thermometer
nagelvijltje (zeker de eerste periode kunnen de nageltjes heel scherp zijn)
zonnebrand (zeker als je in de zomer bent uitgerekend! Waarschijnlijk zal je baby dan weleens lekker buiten in de kinderwagen gaan staan)
net voor over de kinderwagen tegen ongedierte
kruik hebben wij niet nodig gehad ivm de warmte
speen (BIBS vonden wij echt een aanrader)
Magnetron sterilisator