Baby spullen

<p>Hoi! <br /><br /></p><p>Ik word dit jaar moeder van een eerste kindje, de zwangerschap is nog pril maar ik wil goed voorbereid zijn en daarom al vroeg de spulletjes in huis hebben. <br />Wat zijn nu echt dingen die snel over het hoofd gezien worden maar wel nodig zijn?</p>

Ik ben groot voorstander van het in huis hebben van veel hydrofiel doeken. Had er 12 zoals de lijst zegt maar een dag later gelijk 12 erbij gehaald.
Ik gebruik ze als spuugdoek, in het bedje,box en wagen. En om af te drogen natuurlijk.
De extra grote zijn fijn voor badderen en inbakeren.

Een gigantische voorraad hydrofiele doeken inderdaad. Wij hebben nogal een spugertje en zo gaan er gemakkelijk 5 doeken per dag door. Ik gebruik in de wandelwagen ook extra grote doeken ipv lakentjes. Slabbetjes gebruiken we nu ook al bij ons meisje van 10 weken omdat ze zo spuugt ?. Kleertjes maat 50 hebben wij helemaal niet nodig gehad. Je zal waarschijnlijk al snel vooral maatje 56 nodig hebben. Zeker voldoende rompertjes voorzien. Je wil niet weten hoeveel wasmachines we hier wekelijks draaien ?

Niet ‘nodig’ maar wel mn beste kraamcadeautje.Een badkussen. Dan heb je je handen vrij tijdens het badderen en dat is voor je eigen rug heel chill haha.
En nu mn zoontje niet meer in t badje past ligt hij in het grote bad ook in dat kussen. Geeft jou de kans om echt te spelen en beter te kussen wassen.
Geniet van je zwangerschap!

Ik heb een handdoek van Palais de l'eau. Dit is een cape handdoek maar dan met een extra stuk zodat je het om je eigen nek kan vastmaken. Perfect om je kindje mee af te drogen zonder dat je zelf kletsnat wordt :) Dit gebruikte ik wel pas na een maand of 3 maar ben er nog steeds (ze is nu 16 maanden) echt heel blij mee.
Hier zijn we trouwens wel na de 20 weken echo pas gaan aanschaffen, behalve een paar items die we toevallig al eerder voordelig 2e hands konden overnemen. En ieder bepaald dit voor zich natuurlijk :) 
Geniet van je zwangerschap! 

Dat is heel persoonlijk natuurlijk. De dingen die je echt nodig hebt staan wel op de lijstjes. Ik kan wel een rijtje favorieten geven die hier veel gebruikt werden:

Staaaaapels hydrofielen. Onze dochter spuugde veel, maar inderdaad, je gebruikt ze overal voor. 
Zo ook 2 goede XL hydrofielen. Heerlijk voor na het badderen, maar ik gebruikte ze ook bij publiekelijk borstvoeden en in de zomer als wikkeldoek of dekentje. Nu is ze 20 maanden en ik gebruik die XL doeken nog steeds als handdoek. 
Wij zijn wasbare luiers gaan gebruiken, groot fan hier!

Een cosleeper van hout zonder opstaande rand tussen jullie matras en het cosleepermatras. Hier hadden we echt het verlengde van het bed nodig, en zelfs dat was de eerste 3 maanden lastig. In een wiegje, box, wandelwagen oid sliep ze niet en huilde ze alleen maar. Ze wilde echt zo dicht mogelijk tegen me aan liggen. Dus ook Chicco met opstaande rand werkte hier niet, dat is gewoon een wiegje in de praktijk. 

In het verlengde daarvan: een rekbare draagdoek!!

Hier hebben we het eerste half jaar veel gehad aan een white noise apparaatje. Muziekjes deden niet zoveel, vooral prikkelen. Maar ruis wel. 

Babykleertjes: katoen, rekbaar, en makkelijk aan en uit te trekken. Ik had echt onderschat hoe lastig het is om iets aan een slappe huilende ieniemienie baby te krijgen. Zo min mogelijk over het hoofdje in elk geval. 

De Done by Deer babyspiegel! Toen ze even wakker kon zijn tussen slaapjes heeft ze heel wat kwartiertjes tummy time voor de spiegel gehad. Zich verwonderen met dat bungelende hoofdje omhoog over die andere wereld in de spiegel. Prachtig vond ze dat, en er zitten ook verschillende structuren en knispertjes en rinkeltjes in. 

Het is ook heel erg afwachten hoe borst of flesvoeding gaat. Dus ik zou het van de kraamweek af laten hangen. 1 of 2 merkjes een flesje met een 1 speen (niet meer dan dat), een klein potje kunstvoeding (ook als je bv gaat geven is dit handig om toch in huis te hebben) en met bv geen hele kolfuitrustig nog. Je borsten veranderen, je weet niet wat je precies nodig hebt van een kolf. Als je weet welke richting het op gaat, kun je daar je spullen bij verzamelen. 

Oh ja wat Lewis ook zegt: een draagdoek! Echt een lifesaver hier wanneer de dutjes niet goed lukken in bed en je toch ook even iets wil gedaan krijgen in huis. Wij hebben zelf een doek en een draagzak. Ik ben vooral fan van de draagdoek, mijn man van de draagzak. Het is maar waar je je zelf het comfortabelst bij voelt.

Terug
Bovenaan