Baby spullen

Ik vond de lijst van de consumentenbond heel fijn, dus misschien kun je daar eens naar kijken. Wat daar niet op stond: lepeltjes om de vitamine te geven (kunststof). Iets meer hydrofieldoeken inderdaad en wat rompertjes betreft: ik zou kiezen voor overslag! Veel makkelijker aan te trekken als ze zo klein zijn (en aankleden niet leuk vinden...).

Sluit me aan bij veel van de bovenstaande berichten, echter de draagdoek vond onze kleine man niks aan. Dus dat was voor ons weggegooid geld. En de wipstoel was hier ook geen succes. Wie weet dat we er met de tweede straks wel weer iets aan hebben :)

Verder dachten wij ook maar weinig maat 50 nodig te gaan hebben, maar droeg onze zoon dit echt weeeekenlang na z'n geboorte (geboren met 39w6d) dus dat hebben we echt heel snel bij moeten gaan halen. Gelukkig kan dat toen ook makkelijk.

Wel zou ik nog toevoegen als het een jongetje is, hydrofiele washandjes!! Een lading. Leuke voor het badderen maar gewoon een zooi saaie gewone voor tijdens het verschonen. Die kun je dan op z'n piemeltje leggen als je hem verschoond. Onze kleine man vond dit namelijk altijd een uitgelezen moment om alles onder te plassen ;)

Gefeliciteerd! Heel veel kan je nog kopen zodra de kleine geboren is. Bij mijn eerste nauwelijks draagzak gebruikt en bij mijn tweede een lifesaver (die heeft echt huidhonger). Bij mijn eerste veel gebruik gemaakt van een nestje en nu nauwelijks. Als ik denk aan wat we bij beiden echt veel gebruikt hebben dan idd veeel hydrofiele doeken en hydrofiele washandjes.
Een schommelstoel, bij beiden als ze onrustig waren in de schommelstoel tot rust gekregen. Gewoon heen en weer schommelen heerlijk. Ook 's nachts als ze huilend wakker werden (en het geen honger was). Zodra ze dan weer rustig zijn kan ik ze terug in bed leggen.

Ligt eraan wanneer je uitgerekend bent, maar een voetenzak voor in de maxicosi/wagen, nu in de winter super handig om lekker warm met de kleine buiten te lopen. 
Omslagrompers, vinden de meeste kindjes fijner dan over het hoofd te moeten trekken.

Ik sluit me aan bij de voetenzak voor in de Maxi cosi. Heb die nog nooit op een lijst zien staan maar vind hem echt onmisbaar. Nooit geen gedoe met jasjes of vestjes tot ze minstens 1 jaar zijn.

Terug
Bovenaan