Baby stopt met huilen bij opnemen

Hallo

Even mijn situatie schetsen: ik heb een zoontje van 5 weken oud en leeft als het ware op ons lichaam: overdag in de draagdoek, 's avonds bij ons in bed. Enkel dan lijkt hij tevreden.
Als ik hem probeer in zijn eigen bedje te leggen, begint hij na enkele minuten te huilen.

Dacht eerst dat het kwam omdat hij te plat lag en daardoor zijn eten terugkwam. Maar aangezien hij tevreden is van zodra hij opgenomen wordt, vraag ik me af of dit wel de reden is...

Kan je een baby van 5 weken verwennen? Moet ik stoppen met hem zo vaak bij ons te nemen en hem eventeel even laten huilen in zijn bedje?

Groetjes
 
Ze zeggen dat je een kindje onder de 6 maanden niet kunt VERwennen maar wel GEwennen. Je moet ook een beetje doen wat goed bij jezelf voelt. Bij mijn jongste (nu bijna 5 maanden) zeiden ze ook dat ik hem moest laten huilen. Maar ik voelde me daar niet goed bij. Ik voelde dat er iets was. Dat bleek later ook zo. Hij had een verkrampte spier in zijn nek. Liggen deed dus pijn bij hem. Als ik hem rechtop tegen me aan hield was die pijn minder of weg.
Als je zeker weet dat er niets met hem aan de hand is moet je denk ik toch van lieverlee de tijd een beetje gaan rekken qua laten huilen in bed. Dat hij er dus niet aan went om altijd bij jullie in de armen te zijn.
 
Hoi,
De voeding zou het toch kunnen zijn,aangezien hij bij jullie in de armen natuurlijk minder plat ligt, maar dat hoeft helemaal niet, veel baby's hebben er gewoon behoefte aan om bij je te zijn, maar je kunt hem af en toe best een beetje laten huilen, een paar minuutjes wachten kan geen kwaad (langer hield ik niet vol)
Ik persoonlijk heb ze nooit bij me in bed genomen, alleen om te voeden, ik zou hem in een wiegje naast je leggen (of bedje als dat past), je kunt hem dan zo aanraken!
Ik heb echte buikslapers, mijn kinderen zijn gaan doorslapen vanaf het moment dat ze op de buik gelegd werden, bij de jongste was dat al na een paar weken, ik heb eerst een paar weken geoefend door overdag veel op de buik te leggen en ook op de buik te laten slapen in de box (andere kids op school, dus rustig) en toen dat goed bleek te gaan/werken heb ik dat ook snachts gedaan!
Het wordt wel niet geadviseerd, maar veel kinderen slapen graag op de buik!
Verder zou ik gewoon je gevoel volgen, als jij/jullie het niet erg vinden om met de kleine rond te sjouwen, gewoon lekker doen, ze zijn maar zo kort klein en wat is nou fijner dan bij papa/mama zijn!!

Groetjes MJ
 
mijn dochter was precies zo. Heel langzaam werd dit minder totdat ik haar eens moest laten huilen in bed omdat ik met haar oudere zus bezig was... Ze was toen zo'n 8 weken oud. Na 10 minuten viel ze wel in slaap. En sindsdien gaat het steeds beter. Ze slaapt inmiddels altijd in haar eigen bedje, en heeft nog maar 1 keer per nacht de aandacht van papa of mama nodig (ze is nu 14 weken).

wat MJ zegt is hier trouwens ook zo. Mn oudste ging pas doorslapen toen ze zelf op haar buik kon gaan liggen met een slaapzak aan, en de jongste vindt het ook heerlijk om op haar buik in de box te slapen. Ik leg haar alleen niet op haar buik weg dat vind ik eng!!! Maar goed, ze kan al zelf omrollen dus het zal wel niet al te lang duren voor ze het in bed ook gaat doen!
 
mijn dochter was precies zo. Heel langzaam werd dit minder totdat ik haar eens moest laten huilen in bed omdat ik met haar oudere zus bezig was... Ze was toen zo'n 8 weken oud. Na 10 minuten viel ze wel in slaap. En sindsdien gaat het steeds beter. Ze slaapt inmiddels altijd in haar eigen bedje, en heeft nog maar 1 keer per nacht de aandacht van papa of mama nodig (ze is nu 14 weken).

wat MJ zegt is hier trouwens ook zo. Mn oudste ging pas doorslapen toen ze zelf op haar buik kon gaan liggen met een slaapzak aan, en de jongste vindt het ook heerlijk om op haar buik in de box te slapen. Ik leg haar alleen niet op haar buik weg dat vind ik eng!!! Maar goed, ze kan al zelf omrollen dus het zal wel niet al te lang duren voor ze het in bed ook gaat doen!
 
bij ons precies het zelfde!!! de eerste week alleen maar bij ons willen liggen en anders huilen!! we zijn hem direkt gaan inbakeren (bij mijn dochter ook gedaan) en dat hielp direkt. nog steeds vind hij het niet leuk als wij hem op bed leggen, maar dan denk ik drekt aan de 2 dingen.....fles gehad? schone luier? en dan laat ik hem gewoon liggen. is even moeilijk maar hij weet nu wel dat als hij op bed ligt hij er niet direkt uit gehaald word.
nou zit er ook wel verschil in denk ik of het de eerste of tweede is, want bij een eerste is dat toch wat moeilijker om te doen. maar idd je kan ze niet verwennen maar wel gewennen.
 
Ik heb altijd geleerd dat je ze niet vaak genoeg bij je kunt houden. Als je je er niet prettig bij voelt om hem te laten huilen in z'n bedje, kan je 'm beter bij je dragen. Wij hebben het gelukkig alleen de eerste week gehad en daarna kwamen we erachter dat ze gewoon honger had en was het probleem over met wat extra voedingen.
 
ik heb een zoontje van 6 weken oud. In het begin kon hij ook alleen maar slapen zolang hij bij ons op de arm lag. Zodra je hem dan in zijn bedje of box legde werd hij weer wakker en kwam dan ook bijna niet in slaap. Sinds een week leg ik hem de hele tijd in bed zodra hij tekenen van vermoeidheid laat zien.(dus in bed leggen zonder dat hij al slaapt) Hij valt nu steeds vaker vanzelf in slaap. Overdag is het nog af en toe huilen, maar ook niet vaak en dan even speentje geven en hij valt in slaap. "s avond slaapt hij eigenlijk vrijwel meteen of af en toe ligt hij nog een beetje om zich heen te kijken, maar valt vanzelf in slaap.
 
Terug
Bovenaan