Baby stopt met huilen bij opnemen

ik heb een zoontje van 6 weken oud. In het begin kon hij ook alleen maar slapen zolang hij bij ons op de arm lag. Zodra je hem dan in zijn bedje of box legde werd hij weer wakker en kwam dan ook bijna niet in slaap. Sinds een week leg ik hem de hele tijd in bed zodra hij tekenen van vermoeidheid laat zien.(dus in bed leggen zonder dat hij al slaapt) Hij valt nu steeds vaker vanzelf in slaap. Overdag is het nog af en toe huilen, maar ook niet vaak en dan even speentje geven en hij valt in slaap. "s avond slaapt hij eigenlijk vrijwel meteen of af en toe ligt hij nog een beetje om zich heen te kijken, maar valt vanzelf in slaap.
 
Hoi,
Mijn dochter is 6 weken oud en was de eerste week precies zo. Alleen als we haar vast hadden was ze rustig en viel ze in slaap. Van de kraamzorg kregen we toen de tip om haat s'nachts in te bakeren... Dit werkt prima, sindsdien slaapt ze ook door!
Groetjes sabine
 
Tja je moet dat doen waar jij je goed bij voelt. Echter in ben wel van mening dat het niet de bedoeling kan zijn dat je de hele dag met hem op de arm loopt. Onze zoon was ook erg druk en zwaaide er vrolijk op los met zijn armpjes. Hij was zo druk dat hij zichzelf wakker hield. Wij zijn ook gaan inbakeren en het was na een gewenning een wereld van verschil. Nu slaapt hij al een tijd zonder en dit gaat prima. Wat ook al gezegd is wakker in bed leggen. In het begin moet je er dicht bovenop zitten om de tekenen te zien, maar het werkt. Onze zoon kan ik wakker in bed leggen en doe dan de tieng (muziekding) aan en soms een speen en dan valt hij in slaap. Soms gaat het gepaard met een huiltje echter dit echt om in slaap te komen. Je zult denk ik even door de zure appel heen moeten...
 
Hoi,

Ze zeggen dat je kinderen niet kunt verwennen. EN ook dat laten huilen niet de juiste methode is, omdat ze zich dan niet goed leren hechten. Het is voor hele kleine baby's van belang dat ze leren dat als er iets met ze is (al willen ze alleen maar een knuffel) dat dan papa of mama er ook voor ze is.

Onze Isa wilde ook niet in haar eigen bedje of kinderwagenbak; de eerste nachten lag ze in ons bed, toen ging ze op het aankleedkussen en vervolgens hebben we de kinderwagebak tussen ons ingezet. Sinds een 4 nachten slaapt ze in haar eigen bedje (ze is 3 weken oud). En dat gaat goed.

Wel wil Isa van 15 tot 23 uur bij ons zijn. Dit is zeer vermoeiend, maar we geven hier wel aan toe. Wij zijn geen ouders die een baby 30 minuten laten huilen. Dan slapen ze dus omdat ze moe zijn van het huilen, niet omdat ze zich veilig voelen. Onze Isa heeft een zware start: bevallen met vaccuüm en een koemelkintoleratie (waar we pas net een paar dagen achter zijn). We zijn dus erg blij dat wij haar nooit hebben laten huilen de afgelopen weken. Ze heeft gewoon veel pijn. We nemen op dit moment die tijden van 15 tot 23 uur voor lief. Als ze het op de dieetvoeding goed gaat doen, gaat het huilen in die tijd er ook wel van af. Dan gaan we dat ook afbouwen, net als het slapen.

Ik weet dat mijn kindje niet die van jullie is en ik begrijp dat het moeilijk en zwaar is, de hele dag je kindje bij je. Ik vind onze tijden al erg zwaar. Maar mijn mening is dat je wellicht langzaam kan afbouwen en ik zou zeker mijn kindje, zo klein, niet laten huilen. Ga bijv. naast zijn bedje zitten en troost hem zonder uit bed te halen, al werkt het maar voor een half uur, dat valt wellicht met veel geduld uit te bouwen.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.
 
Hallo Tamara

Sinds kort is gebleken dat de reden van het huilen verborgen reflux en krampjes zijn. Dit is aan het licht gekomen na 24 uur observatie in het ziekenhuis. Ik ben dus, net als jij, heel blij dat we hem nooit "aan zijn lot overgelaten" heb en dat we hem telkens getroost hebben toen hij pijn had. Laten huilen vind ik ook niet kunnen, toch niet voor zo'n jonge kindjes van enkele weken oud.

Hij neemt nu ook sinds een week dieetvoeding en medicatie en de huilbuien zijn al iets minder. En als hij het lastig heeft, troosten we hem met veel liefde.

Goed idee om de overgang van het grote bed naar eigen bedje in stappen te doen. Gaan we ook eens proberen!


Groetjes
 
Terug
Bovenaan