baby straks inenten?

Hallo mede-zwangeren. ik was aan rondlezen en kwam het volgende tegen: babys worden al vanaf 2 maanden geent, en met 4 maanden weer en met 8 maanden en met 11 maanden etc. Ik vind het wel veel entingen in het eerste levensjaar en zo vroeg. Mede omdat enten voor en nadelen heeft. Ik zou het liefst het eerste jaar wachten met enten, maar dan moet je als ik het goed begrepen heb gelijks naar antroposofische consultatiebureaus (die niet hier in de omgeving zijn) en vaak zelf betalen etc. rijk betaald en regelt als je aan hun regels houdt. Wie zit hier ook over na te denken? Wie heeft hier al ervaring mee? Wat was of word jouw keuze en waarom?
mexicaanse griep vaccinatie heb ik voor mijzelf geweigerd omdat ik net rond 13 weken zat en heel heftig op vaccinaties reageer met hoge koorts enz.

hoi hoi,
wat vind jij de nadelen aan de gebruikelijke inentingen??
mijn kids hebben alles gewoon gehad. de eerste keer hadden ze wat stijve beentjes en ze hebben de 2 en 3e keer een klein beetje verhoging gekregen... maar verder hebben de meeste kids er weinig last van....

ik heb verder geen idee hoe het zit als je persee later wil enten. misschien kan je daar het cons buro zelf ff over opbellen... de meesten hebben 's ochtends vroeg een belmoment waarop er altijd iemand aanwezig is.
ze krijgen trouwens de bovengenoemde inentingen, daarna dacht ik nog 1 met 16 mnd, maar daarna pas weer met 4 jr. de andere controles zijn alleen om te kijken hoe het gaat met de ontwikkeling etc...

succes met kiezen!

Hoi,

Ik heb en laat mijn kinderen wel enten. Toen ik nog geen kinderen had (en wel een kinderwens) dacht ik dat ik (net als mijn ouders) mijn kinderen alleen de DKTP prik zou geven omdat dat toch wel ernstige ziektes zijn waar tegen je ze kunt beschermen. Dus geen BMR. Toen ik (eindelijk) zwanger was heb ik tijdens de zwangerschap de rode hond gehad. Ik heb toen zo in angst gezeten of ons kindje er iets aan zou overhouden (achteraf gelukkig niet!) dat ik toen ook de beslissing heb genomen mijn kind(eren) alle entingen te geven die ze aangeboden wordt. Ik gun niemand, en zeker mijn eigen kinderen niet, de angst die je meemaakt als je een ziekte krijgt die gevaarlijk kan zijn voor jezelf of voor je ongeboren kind.
Verder vind ik ook wel dat ze al erg vroeg beginnen met enten. Ik heb de 1e keer op het bureau ook aangegeven dat ik een maand later zou willen beginnen met vaccineren. Dat mocht, maar wel zei de arts erbij dat juist de erg jonge kinderen heel kwetsbaar zijn als ze bijv. kinkhoest krijgen. Hoe ouder ze zijn hoe beter ze kunnen doorhoest. Dus hoe jonger je dan met enten begint hoe beter. Dus heb ik toch maar besloten om wel met de 2 maanden te beginnen met enten. Hij heeft ze toevallig vandaag gehad, die 1e prikken. Vanmiddag was hij wat huilerig maar verder (tot nu toe) nergens last van gehad.
Succes met je keuze, ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Groetjes Corina
Mama van een zoon van 4 jaar en een zoon van 10 weken.

Inenten is zeker verstandig. Zeker in het eerste levensjaar... dan bouwen ze gelijk weerstand op. Ook al zie je de ziektes tegenwoordig bijna niet meer voorkomen (difterie bijv) toch inenten, want als we stoppen met inenten of laat inenten is de kans groot dat deze ziektes toch weer meer kans krijgen om uit te breken! En mijn dochter heeft is nu 11 maand en moet binnenkort weer voor een prik en ik maak me er helemaal niet meer druk over. Ze heeft een klein beetje verhoging na die tijd en ik doe dan een zetpilletje voor de nacht en de volgende dag is ze weer helemaal happy.... ik zou niet twijfelen als ik jou was.
Het lijkt veel en dat is het ook wel, maar het zijn allemaal herhalingsvaccins zodat de weerstand goed wordt opgebouwd. De eerste 3 prikken zijn hetzelfde en met 11 mnd krijgen ze nog eens een herhaling! Dus achter elkaar krijgen ze ze toch wel! en als ze klein zijn hebben ze het minder door... dus ik wist het wel!

heyhey

heb je ooit de gebruikzaamwijzing van een paracetemol gelezen? staan ook zo veel nadelen in, wat je er van kan krijgen enz.

mijn mening is: laten in enten.
als je kind bv de bof krijgt, sla je je zelf voor je kop dat ze niet is inge ent. (natuurlijk kan hij/zij nog wel de bof krijgen dan, maar de kans is klein)
zoals hierboven ook al is gezegd, bouwen kinderen juist in hun 1e levensjaar afweerstoffen en weerstand op.
ik heb mn dochtertje op alles in laten enten. ze is van geen 1 prik ziek geweest, maar is nu wel goed beschermd.

maar goed, het is en blijft natuurlijk een eigen keuze.

liefs, do

Hi,

Ik heb onze zoon ook laten enten en ook de tweede zal haar entingen krijgen. Wij hebben een heel gesprek gehad met een dame van kritisch prikken, maar de ziektes waarvoor je ze laat prikken kunnen op jonge leeftijd behoorlijk ernstig zijn. Voorheen kreeg je bijv. DTP, de K (van kinkhoest) is een tijdje weg geweest. Tot de ziekte weer de kop op stak. Ik heb deze als volwassene gehad en ik kan je zeggen: dat wil ik mijn kind niet aan doen. Ook de meningokokken kan erg gevaarlijk zijn.

Het is goed om er goed over na te denken! Klakkeloos een prik in je kind zetten is niet verstandig. Neem een goed besluit, welke dat ook is. Voor ons was dat wel laten prikken, voor jou ligt dat misschien anders.

Succes met je keuze.

Gr. Tamara.

Ik laat gewoon inenten. Ondanks dat heeft mijn zoon toch de bof gekregen, door de inenting is het dus erg mild geweest. Bof bij jongentjes kan namelijk onvruchtbaarheid veroorzaken (hoeft niet hoor). Toch was hij er flink ziek van, en dat was dus gewoon mild!

Dus ja ondanks de inenting kun je alsnog krijgen maar dan ik een milde variant.

ik denk er rustig over na, ik vind het vooral vroeg om met 2 maand al te enten. maar andere kant heb ik 4 katten die ik rustig alle prikjes gaf vanaf begin af aan. toch raar dat je tijdens de zwangerschap hier ineens druk over kan maken. maar het is ook een bijzondere mix, prikken heeft veel nadelen maar niet prikken ook. mischien dat ik tegen die tijd kies om alles maandje later te doen, of helemaal bijgedraaid ben, ik ben er nog niet uit.
bij mijn dieren ben ik ook erg gericht op eten zonder kunstmatige geur kleur en smaakstoffen en met de kleine zit ik ook al na te denken wat ik heir mee wil. zoveel vragen zoveel hormonen hihihi
iedereen alvast bedankt voor de reakties.

Terug
Bovenaan