Baby straks op eigen kamer of bij jou op de kamer?

Hier even een nieuwe "discussie"
ik las het op het september forum en we hebben hier zelf ook mee gezeten!

Gaat de baby straks bij jou op de kamer of meteen op het eigen kamertje?

Wij hebben onze 2 meiden bij ons op de kamer gehad het 1e half jaar.
nu ben ik van plan om onze 3e de eerste weken bij ons te leggen maar dan zo snel mogelijk op haar eigen kamertje.
we hebben meestal geen makkelijke slapers omdat ze nog geen dag en nachtritme hebben dus ik vind het heel belangrijk om daar nu echt wel heel snel naar toe te werken en niet zoals bij onze jongste pas met 8 maanden!
Zodra de eerste kraamweek voorbij is wil ik het kindje overdag al in het ledikantje gaan leggen.
snachts dan nog bij ons op de kamer in het wiegje, en zodra ik denk nu kan het wel gaat de kleine op dr eigen kamer.
Ik hoop echt dat dit een makkelijker kindje word dan dr grote zus. die was namelijk overdag niet wakker te krijgen en snachts sliep ze amper 2 uurtjes!!
wat we ook deden of probeerden!!

ik ben benieuwd wat jullie gaan doen!

Liefs Jenny

hoi hoi,

Ik heb mijn dochter de eerste 2 maanden bij ons op de kamer laten slapen, maar alleen 's nachts en overdag gewoon in het eigen kamertje.
Nu ga ik het weer doen, ik voel me daar prettig bij en het is makkelijk met de nachtvoedingen.
Ik denk dat je gewoon moet doen wat prettig voelt.
succes!!

xx natascha

Wij gaan het ook zo doen: 's nachts op onze kamer in de wieg, (voor zolang als 's nachts voeden nog vaker is), overdag lekker op het eigen kamertje. We hopen dat de baby straks zo snel mogelijk doorslaapt, want we hebben beiden onze rust wel nodig, ;-) Maarja, dat is afwachten...
Zodra het ritme een beetje op orde is en ik 's nachts niet meer hoef te voeden, gaat de baby op het eigen kamertje slapen: wij rust en de baby rust, :)

de eerste 2 hebben bij ons op de kamer gelegen omdat we toen kleiner behuist waren, maar de 3e hebben we direct op een eigen kamer gelegd en hij sliep de 1e nacht direct door, de 2e en 3e nacht kwam hij rond 4 uur en heb ik hem alleen een schone broek gegeven en weer weggelegd en we hebben er voor hem nooit weer s'nacht uitgehoeven.
luxe hoor maar nu verwachten we een 4e nu maar hopen dat het weer lukt mijn moeder deed het vroeger altijd zo en heeft met 5 kinderen nooit s'nacht hoeven te voeden.
misschien een tip voor jullie allemaal en veel sterkte ermee

maggi

hallo,
wij hebben onze dochter van het begin af aan gelijk op haar eigen kamer gelegd en dat beviel prima!
je hebt zelf toch ook wel meer rust en wakker worden voor de fles word je toch wel, maar even afwachten wat we nu gaan doen wwant ik hoop niet dat onze dochter wakker wordt van het gehuil van de baby straks,

groetjes

Wij zijn ook van plan om de kleine direct op de eigen kamer te leggen. In geval van nood kan ik altijd nog een nachtje de kinderwagen naast het bed zetten, maar ik denk dat ik rustiger lig als ik niet van elk draaitje en kuchje van de kleine wakker wordt. Als het eten wil wordt ik toch wel wakker (dunne wandjes ). Maar, de tijd zal het leren, het is voor ons de eerste, dus ik kan wel van alles bedenken, maar je weet nooit hoe het loopt.

Groetjes Natalie

Ik hoop ook dat het mij lukt de kleine z.s.m op dr eigen kamer te leggen! maar ik heb altijd het gevoel dat ik ze moet kunnen horen ademen en zal regelmatig de eerste nachten heen gaan te kijken.
al met al slaap ik dan ook niet zo goed! wwe zullen zien hoe het gaat..

Liefs Jenny

Terug
Bovenaan