Baby straks op eigen kamer of bij jou op de kamer?

Hoi meiden,

Bij de eerste heeft de kleine 2 weken bij ons op de kamer gelegen vooral omdat ik niet zo mobiel was na de bevalling. Eigenlijk heb ik er nog niet over nagedacht wat we gaan doen. Ik denk dat het weer erg afhankelijk is van de bevalling want als ik een beetje mijn bed uit kan komen zie ik geen problemen om de kleine in zijn/haar kamertje te leggen.
We zien wel.

Groetjes, Cindy

Nou ze hebben allemaal direct hun eigen kamer gekregen maar eindigde steeds bij ons. Dus nu hebben we maar eens een wiegje gekocht voor naast het bed, vooral ook nu wij naar zolder gaan verhuizen en ik geen zin in heb om om de 3 uur de trap op en af te moeten.

Onze eerste heeft thuis vanaf nacht 1 op z'n eigen kamertje gelegen. Alleen 's nachts. Overdag wilde hij absoluut niet in z'n bedje slapen en hij heeft tot een maand of 7 beneden in de box of kinderwagen geslapen. 's Nachts in bed ging het wel heel goed. Hij heeft na z'n geboorte nog even in het ziekenhuis gelegen. Daar was het nooit stil. Nu willen we de 2e ook vanaf nacht 1 in z'n eigen kamertje laten slapen.

Groetjes,
Nelly.

Hoi hoi,

De oudste heeft de eerste 3 maanden bij ons op de kamer gelegen in een wiegje voor 's nachts en overdag in het ledikantje op zijn eigen kamer. De tweede heeft volledig bij ons gelegen het eerste jaar.... maar dat kwam doordat we met een verbouwing bezig waren. We hadden dat eerste jaar gewoon geen kamer voor haar. Nu liggen ze beiden op zolder op hun eigen kamer en de derde krijgt een kamer op de eerste etage naast onze kamer. Ik zet nog wel een wiegje bij ons op de kamer voor 's nachts voor de eerste weken als het erg veel nachtvoedingen zijn, maar zodra het nog maar 1 nachtvoeding is gaat de kleine ook voor 's nachts naar de eigen kamer. Het slaapt echt een stuk rustiger!

Groetjes, Michele (20+1 van de 3e)

in Ierland (waar ik woon) wordt aangeraden zeker de eerste zes maanden je kindje bij je op de kamer (maar wel in eigen wiegje) te hebben, vanwege de angst voor wiegedood. Je merkt dan sneller als er iets is. Mede daarom en ook omdat een baby de eerste maanden gewoon veel nachtvoedingen nodig heeft, hebben wij ze altijd bij ons op de kamer gehad. De eerste tot zes maanden en de tweede tot negen maanden. Is ook een stuk makkelijker met 'snachts voeden, je legt ze aan voordat ze het hele huis wakker maken. En je hoeft niet naar een andere kamer lopen. De nachten doorslapen komt ooit wel weer, kind gaat voor. Het hoort er nou eenmaal bij. We gaan het deze keer weer zo doen.

groetjes Danielle

Ik weet het echt nog niet. In eerste instantie denk ik op de eiegen kamer, maar stel dat het tegen valt dan kan ik altijd nog zeggen op onze kamer. Ik zie het wel. De keuze is immers zo gemaakt.

Claudia

Terug
Bovenaan