Baby te klein, 34 weken zwanger!

<p>Hallo Dames,</p><p>Tijdens de 20 weken echo is er ontdekt dat er een slagader ontbreekt in de navelstreng, hierdoor heeft de baby waarschijnlijk een groei achterstand opgelopen. Ik ben nu 34 weken zwanger, en heb geen idee wat ik kan verwachten. De baby weegt nu 1800 gram en loopt dus een aantal weken achter. Mensen die mij zien denken dat ik een week of 20 zwanger ben, zo klein is mijn buik! Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zo onzeker op het moment en heb geen idee wat ik kan verwachten, of hoe ik me moet voorbereiden op zo’n kleintje! :’( </p><p> </p><p>liefs,</p><p>Christa</p>

Hi,
Ik ben ook 34 weken zwanger en mijn kleintje zit ook iets onder het gemiddelde, vorige week een groei echo gehad en toen was hij ook 1800 gram.. De verloskundige zei dat dat netjes was maar wel aan de kleine kant, volgende week weer een groei echo hopelijk is ie dan wel lekker doorgegroeid. Ik ga dr maar vanuit dat het goed zit en vertrouw op wat de verloskundige zegt. 

Ook spannend dus! Ik loop al even niet meer bij de verloskundige maar bij de gynaecoloog. Ik krijg woensdag te horen of ze haar gaan halen. Te klein is ze sowieso maar ze valt ook af :’( ! 
Heb ook instructies mee dat als ik binnen 10 minuten geen contact kan maken dat ik met spoed naar het ziekenhuis moet. Heb je dit ook? 

Hoihoi,
Ik heb dit ook gehad, inplaats 3 had ik ook 2 vaten in de navelstreng. En zeiden ze ook telkens loopt achter ect. Uiteindelijk heb ik met 37,5 een spoedkeizersnede gehad omdat vruchtwater afnam. Uiteindelijk woog hij met de geboorte 2800 gram hij was klein droeg maat 44 nu zijn we 9 maanden verder en hij loopt overal bij zit overal bij cb op het lijntje.
Snap je zorgen heel goed, maar blijf vertrouwen hebben! 

Ik hoop voor je dat het heel erg meevalt. Je krijgt waarschijnlijk een kleine baby, ga daar maar van uit.. maar ze kunnen het moeilijk zo nauwkeurig inschatten hoor!
Tegen mij werd gezegd met 36 weken zwangerschap dat mijn dochter ook te klein zou zijn.. bij geboorte (precies met 40 weken) woog ze 4400 gram haha! 
Mijn zusje liep vanaf week 12 van de zwangerschap in het ziekenhuis omdat haar zoontje te klein zou zijn. Ze kreeg elke week een echo. Met 37 weken hebben ze hem gehaald, hij woog 3100 gram dus het viel heel erg mee! Dus elke week een echo gehad en alsnog zaten ze mis qua inschatting.
Ik hoop voor je dat je kindje niet al te vroeg gehaald wordt. Het is het fijnst om het kindje zo lang mogelijk te laten zitten, daar groeien ze het snelst en zitten ze veilig.
Spannende tijd voor je, sterkte!

Ik hoop voor je dat het heel erg meevalt. Je krijgt waarschijnlijk een kleine baby, ga daar maar van uit.. maar ze kunnen het moeilijk zo nauwkeurig inschatten hoor!
Tegen mij werd gezegd met 36 weken zwangerschap dat mijn dochter ook te klein zou zijn.. bij geboorte (precies met 40 weken) woog ze 4400 gram haha! 
Mijn zusje liep vanaf week 12 van de zwangerschap in het ziekenhuis omdat haar zoontje te klein zou zijn. Ze kreeg elke week een echo. Met 37 weken hebben ze hem gehaald, hij woog 3100 gram dus het viel heel erg mee! Dus elke week een echo gehad en alsnog zaten ze mis qua inschatting.
Ik hoop voor je dat je kindje niet al te vroeg gehaald wordt. Het is het fijnst om het kindje zo lang mogelijk te laten zitten, daar groeien ze het snelst en zitten ze veilig.
Spannende tijd voor je, sterkte!

Hi!
Hier ook een groei echo met 31 weken toen woog ze 1750 gram..... met 33 weken weer een groei echo en woog 2100 gram liep gewoon normaal. Extra controles gehad voor de groei maar verder niks aan de hand.
Heb je dan nog een extra echo over 2 weken?? 
Liefs

Terug
Bovenaan