baby te klein, volledige rust houden...

Hallo allemaal,

Ik ben een poos niet op het forum geweest, zwangerschap ging erg goed, en ik was druk met poetsen!!

Nu bleek bij de 20 weken echo dat de baby te klein is voor de 20 weken..
Ik kreeg 3 weken rust voor geschreven, daarna moest ik weer terug komen voor een echo..
jammer genoeg bleek na 3 weken dat de baby amper gegroeit was in 3 weken rust... de gynaecoloog vertrouwd het niet, denkt aan een afwijking bij de baby..We moesten 3 dagen later  naar het AMC ziekenhuis   voor een echo. Daar was geen afwijking te zien bij de baby, de artsen waren daar iets positiever over de grootte van de baby. hij/zij is te klein, dat wel..
Ik heb weer 1 week de tijd gekregen om rustig aan te doen, en moet komende maandag terug voor een echo..
Nu maar hopen dat baby zijn best heeft gedaan (net als moeder) en we weer naar huis mogen om daar verder te genieten van deze zwangerschap..

Ik zal wat vaker op het forum zijn, heb nu hele dagen de tijd, en moet nog 14 weken en 5 dagen tot uitgerekende datum... (ben nu dus 25 + 2)

zijn er nog meer aanstaande moeders die ook moeten rusten???
ik hoor het graag, MissC
 
Hoi,

Nee, ik moet niet rusten, maar ik wil je wel ff sterkte wenzen met het "nietsdoen"!
Ik hoop dat je kleine snel een groeispurt krijgt zodat je wat minder ongerust hoeft te zijn!
En ach, die metingen zijn toch  gebasseerd op gemiddelden, misschien  is jouw kleintje gewoon klein maar fijn!

Liefs Nika

 
 
Bij mijn eerste werd ook gezegd dat ze te klein was. Ik moest toen gelijk stoppen met roken  en minder gaan werken. Uiteraard gelijk gedaan. Aan het eind voorspelden ze een kleine 5-ponder, maar er kwam een flinke meid van 7,5 pond uit hoor!
Maar je moet het uiteraard wel serieus nemen en echt rustig aan doen.
Veel succes
Sil
 
hoi ik wil even reageren op je verhaal.
bij de 20 weken echo bij mij kwamen ze er achter dat er 2 bloedvaten in de navelstreng zaten ipv 3. ik moet nu elke maand trug voor echo. omdat ze de groei bij willen houden. maar elke keer weer zeggen ze dat   het kindje op goede lengte zit. ik moet nog 9 weken en vind dat mijn buikje ten opzichte van andere mensen kleiner is. ben nu zo een 10 kilo aan gekomen in totaal. groetjes adrie
 
Hoi MissC,

Heel vervelend dat je moet rusten.
Ik wil alleen tegen je zeggen: laat je niet te gek maken daarover.

Bij de zwangerschap van mijn dochter hebben ze me bij de gyn. hartstikke gek gemaakt vanaf 23 weken.
Ze zou veel te klein zijn, en ik moest om de week voor een echo.
Met 38 weken werd gezegd dat als ik 41 weken zou lopen, ze maar ongeveer 2500 gram zou wegen. Dus als ik rond de 40 weken zou bevallen ze nog lichter zou zijn.

Ik ben bevallen met 41 weken en ze woog gewoon 3350 gram! Een perfect gewicht dus en 3 uurtjes na de bevalling mocht ik al naar huis.

Er was dus helemaal niks aan de hand en ik vond het heel jammer dat ik de laatste 14 weken niet echt heb kunnen genieten van mijn zwangerschap, door dat gedoe in het ziekenhuis over het gewicht.

Ook bij mijn schoonzusje hebben ze de laatste weken van de zwangerschap  gezegd dat het kindje te klein was, en haar zoon woog 3780 gram bij de geboorte!

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat je niet moet rusten, dat moet je zeker gewoon doen.
Laat alleen je zwangerschap hierdoor niet verpesten en maak je er niet al te druk over. Geniet er lekker van, want die 9 maanden zijn al zo snel voorbij!

Heel veel succes verder met je zwangerschap!

Liefs Sanneke

 
Hoi hoi

Ik kom hier eigenlijk nooit meer wel jaren op het forum als zwangerworden langer duurt gezeten maar nu al maanden niet meer hier , schaam...

Tot nu dus ff.

En ja ook ik moet rust houden omdat mijn baby te klein blijkt

Ik ben wel al veel verder, nu 36,2 weken

Vanmiddag weer naar het ziekenhuis dan weet ik hopelijk meer.

Ik heb een site op internet waar je meer kan vinden

www.cynthia1975.punt.nl

Heel veel succes en sterkte...weet hoe je je voelt in ieder geval!

Knuf

Cynthia
 
hoi Cynthia,

dus je zit in het zelfde schuitje.. ik zal zo even op je site kijken..
mijn verhaal is niet alleen van deze zwangerschap.. Mijn oudste is namelijk geboren bij 34 weken ivm hellp syndroom (erge zwangerschapsvergiftiging)
gelukkig heb ik daarvoor weken rust moeten nemen en het ziekenhuis en was ze gelukkif 4 pond.

deze keer dus weer alarm bellen... maar arts in ziekehuis heeft ons echt onnodig bang gemaakt, want na 2 keer echo in AMC zieknhuis blijkt baby klein te zijn, maar niet alarmerend.
ik moet dus nu nog 14 weken tot uitgerekende datum, en doe lekker rustig aan..
laat die kleine maar groeien!!!!
 
Terug
Bovenaan