Mijn beide kinderen waren volgens de metingen aan de kleine kant. Benen waren meestal gemiddeld, buik iets onder de middellijn en hoofd helemaal bij de onderste lijn. Nooit zorgen om gemaakt, want zowel ik als mijn man hebben een klein hoofd dus was in ons geval genetisch. Wel ontwikkelden beide kinderen zich verder gewoon helemaal goed. Onze zoon (oudste) hadden ze wel iets zwaarder verwacht, dus toen hij met een geboortegewicht van 2700 gram ter wereld kwam (38 weken zwangerschap), hadden ze zich hier wat op verkeken. Maar geen probleem, want meneer dronk goed, groeide goed en heeft zich ondertussen tot een eigenwijze peuter van bijna 2 ontwikkeld zonder groeiachterstand oid. Bij mijn tweede zwangerschap kreeg ik extra groeiecho's omdat ze weer een kleiner kindje verwachtten. Ons meisje zat inderdaad met het hoofd weer aan de kleine kant met metingen, maar buik en benen waren in die zin prima. Verder geen zorgen, zowel bij ons niet als de verloskundige niet, maar volgens protocol moeten ze het wel in de gaten houden (zeker als de eerste ook al zo klein was). Ons meisje kwam uiteindelijk met 39 weken zwangerschap ter wereld met een geboortegewicht van 2660 gram. Weer een inieminie mensje, maar ze doet het super goed. Ondertussen is ze bijna 3 weken oud (morgen precies) en ze is al veel aangekomen voor zo'n kleintje, ze drinkt goed, is erg sterk en gewoon een heerlijk kind haha. Ik maak gewoon geen grote kinderen (wat niet erg is, want ik ben zelf ook maar 1.56m). Gelukkig had ik een verloskundige die ook in zag dat wat kleinere kindjes in mijn geval geen reden tot zorg zijn en verder haar werk gewoon goed heeft gedaan met protocollen volgen, maar verder geen rare of extra dingen heeft ingezet.