Baby te klein

Mijn kleine was ook te klein maar groeide wel in de laagste groei curve mee. Tot ik haar niet meer voelde en moest gelijk door naar zh . Om naar haar hartje te luisteren. Helaas werkte ze niet mee dus heb daar 4 uur gelegen. Na 4 uur mocht ik na na huis omdat alles goed was ik was zo ong 32 weken zwanger.. de ene week kreeg ik dopplers en de andere week groei metingen en dan regelmatig weer naar hartje luisteren. Omdat mijn placenta klein was hebben ze besloten haar met 38 weken te halen. Ze woog maar kleine 2012 gram dus heb nog een weekje in het zh moeten blijven tot ze weer op gewicht zat. Ik denk dat je beter gewoon extra controles kunt uit laten voeren en laten checken. Maar kans is groot dat je gewoon gezond kindje krijgt vaak groeien ze ook na geboorte wat beter. 
dus denk weinig om je zorgen over te maken
 
Bij mij zeiden ze ook dat mijn zoontje iets te klein was. Ik werd doorverwezen naar het ziekenhuis en het bleek volgens de gynaecologen mee te vallen, het was misschien een iets kleiner kind. Eenmaal toen ons zoontje geboren was klopte dat ook niet. Hij was volgens de metingen zo groot als het gemiddelde. Hij lag blijkbaar niet zo handig voor de metingen, dus helemaal voor niets zorgen gemaakt tijdens de zwangerschap.
 
Ik denk dat je de juiste houding hebt. Nu vooral gene zorgen gaan maken, want er is nog niets echt bevestigd. Als de verloskundige zich écht zorgen had gemaakt, zou je wel dezelfde dag of direct de dag erna naar het ziekenhuis verwezen zijn. Echo's zijn fijn, maar als je het mij vraagt, kunnen ze soms ook onnodig onrust veroorzaken.
Tegelijkertijd is het wel goed dat het vervolgd wordt. Want de vraag is of jullie kindje gewoon 'klein maar fijn' is, wellicht echt te klein maar gaat nog een groeispurt maken of wie weet is er iets anders en gaat de groei steeds meer achterlopen en ben je blij als er op tijd actie ondernomen wordt. Maar totdat 1 van deze dingen bevestigd wordt, je vooral geen zorgen maken en opletten dat de baby goed blijft bewegen. Hopelijk loopt het met een sisser af en blijkt er niets aan de hand. Is er toch iets aan de hand, wees blij dat je dan oplettende zorgverleners om je heen hebt gehad die er alles aan zullen doen om je kindje gezond op de wereld te zetten. 
 
Terug
Bovenaan