Baby-uitzet: Miskopen en toppers!

Mijn topper was de baby-bjorn draagzak met extra ruggesteun. Tot een maand of 8 heb ik deze gebruikt. Kon heerlijk doorstappen over de markt zonder te hoeven wachten op een breder pad waar ik met de kinderwagen door zou kunnen. Lekker makkelijk onze hond uitlaten met ons zoontje op mijn buik, een wandeling door het bos maken etc.
Misschien had ik achteraf een draagdoek willen aanschaffen, deze kan je wat langer doordragen en bij handigheid ook je kind op je rug dragen. Aan de andere kant was de extra ruggesteun ook prettig zodat het gewicht van je kind over je hele rug verdeeld wordt en niet alleen op de schouders.
Op marktplaats staan er voldoende aangeboden.

Groetjes

Hallo,

Ik zag deze topic staan en wilde toch even iets hilarisch kwijt dat hier wel past.
Ik had via een collega op mijn werk een partij slabbers voor een prikkie weten te krijgen.
Ja echt, je leest het goed, een partij, we hebben nogal een spuugable zoontje dus hoe meer hoe beter. Het was echt een goedkope levering, ik was al aan het wachten op het slabbertje onder het gras en hier was het:
Ze stonken ontzettend naar bier! Ze waren geel en toen ik ze zag deden ze me ook denken aan van die kleedjes die op een bar liggen, er zat echter wel gewoon een knoopje aan om hem ze vast te maken... 2 x wassen, 5 x wassen, het mocht niet baten.
Ik heb het met mijn collega erover gehad maar het was voor hem ook een raadsel. Hij vond dat ik er zoiezo niet zo over moest zijveren. Maar ja mijn hele plannetje in de soep gelopen, naar de knoei.
Bizzar he!?

-wipstoeltje: vanaf 2 a 3 maanden goed bruikbaar, dan zien ze meer en scheelt hoop gehuil
-nappy wrapper: wij hebben oud model en nieuwe cassettes; EEN RAMP. koop niet teveel voorraad cassettes en liefst goedkoop of marktplaatswrapper
-luieremmer: kun je beter wegwerptasjes gebruiken en 2 a 3 luiers erin, en weg ermee
-voetenzak: eigenlijk pas na 6 maanden nuttig

Je kunt nóóit genoeg hydrofiele luiers hebben, die dingen vliegen er door heen (valt niet tegenop te wassen!). Ook spuugdoekjes (vooral van badstof) vliegen hier de commode uit.
Ik heb geen overslagtruitjes aangeschaft en mis ze ook niet!
Verder heb ik wel een voetenzak voor de maxi-cosi maar tot nu toe nog niet gebruikt (gewoon dekentje erover vind ik véél makkelijker).
Ook hebben we een hele fijne luieremmer, de diaper champ, hier kunnen gewone pedaalemmerzakken in dus geen kosten achteraf.

Aangezien ons meisje pas 6 weken oud is heb ik nog niet héél veel ervaring in deze zaken , maar dit zijn mijn tips tot nu toe...

Hallo allemaaal

Mijn zoon is inmiddels bijna 4 maanden en ik heb ook wat tips.
Allereerst: maak in je zwangerschap een soort van verlanglijst voor je baby. Als je baby geboren is en iemand vraagt of je nog wensen hebt, dan moet je gewoon een ding van de lijst noemen. Niet meer dingen, want dan weet je zelf niet meer wat je gevraagd hebt en dan krijg je misschien dingen dubbel. Ik heb op deze manier veel dingen gekregen die ik ook daadwerkelijk wilde hebben. De lijst was leeg.

Verder voetenzak voor maxicosie is niet nodig...
Luieremmer voldoet heel goed als tummitub en de luiers gooien we gewoon in de afvalbak. De poepluiers gaan bij ons in draagtasjes die je bijvoorbeeld bij de Wibra etc krijgt.
Vreder hebben bij geen omslagtruitjes gebruikt (ook niet gekocht) het is overigens veel leuker om je kindje echt jongens/meisjes kleding aan te trekken.
Een laken (voor het ledikantje) volstaat heel goed om je kindje in te bakeren.
Inderdaad BADSTOF spuugdoekjes ideaal, hydrofielluiers ook

Borstvoeding is de goedkoopste voeding.
Ik heb ook overal babydozen etc... aangevraagd. Daar zitten vaak kortingsbonnen in voor luiers etc.

Op marktplaats staan veel aanbiedingen. ik heb bijvooebeeld flessen gekocht (nog in originele verpakking van Avent).
Ook is het handig als je familie of vrienden met oudere kinderen hebt. Ik heb veel kleertjes gekregen, speelgoed, fiets, kinderstoel, kolf  etc....

Geniet nog even van je zwangerschap en een fijne (goedkope) tijd!

Go

Hallo allemaal,
Ook ik was een volgzame aanstaande mama die alle uitzetlijstje bekeek van Hema, CB etc. etc. Als ik het van te voren allemaal had geweten..............
Toppers zijn inderdaad de gratis dozen. Aan sommige zit een praatje vast, dus daar moet je dan wel even doorheen. Ik ben ook naar de jongegezinnenbeurs geweest. Na die dag was ik bijv. van geen naar 7 spenen gegaan. Wel komisch!
Stijn is nu bijna 7 maanden en wat hier weggegooid geld blijkt te zijn is:
de box: kleden op de grond geeft veel meer ruimte, maar wie weet als hij gaat kruipen...  
de wipstoel met batterijen notabene: voor de enkele keer dat hij er in heeft gelegen was de maxicosi ook praktisch genoeg geweest
achteraf zou ik ook een goedkopere kinderwagen hebben gekocht, Stijn wilde al heel snel niet meet in de bak liggen en als buggie is zo'n 3 in 3 wagen toch wel erg log.
Dat waren de grote aankopen. Qua kleine aankopen heb ik ook nog wel een lijst:
borstel set
speelkleed met bogen
zeep, bodylotions e.d.
mobiel
luieremmer
En zo kan ik nog wel door gaan. Heel veel hoef je eigenlijk niet te kopen omdat logisch redeneren vaak net zo goed werkt!
Bijv. als jij je elleboog in het water houdt, kun je uitstekend voelen of het wel of niet te heet is. Dus waarom dan zo;n duur badje met geintegreerde thermometer! En wij hebben op de overloop gewoon een vuilnisbakje staan voor de plasluiers. De poepluiers stinken altijd dusdanig dat je graag even naar de vuilnisbak buiten loopt!
Meid, heel veel succes nog met het verloop van je zwangerschap!
Geniet er absoluut van!!!!
Groetjes

Hoi,

een wipstoeltje is erg handig als je kindje nog niet kan zitten maar wel al bjvoeding krijgt. En als het rond wil kijken en niet op de grond wil liggen. ik heb de mijne de eerste 6 maanden heel veel gebruikt en het was gewoon een simpele goedkope.

De box is ook heel erg handig voor je kindje om veilig in te spelen als jij bezig bent in huis. En met onze oudste bleek het ook ideaal om haar veilig te laten uitrazen van een driftbui toen ze wat ouder werd! Mijn box was van dat materiaal van reisledikantjes.

Babybadje heb ik bij de eerste 2 jaar gebruikt omdat we geen groot bad hadden en ze was bang voor de douche. De tweede ging wel al gauw in het groot bad; we woonden toen in een ander huis.

Die wikkelrompertjes zijn handig in het begin als je niet erg handig bent met de gewone, maar in het ziekenhuiskreeg ik de opmerking dat de touwtjes eraan niet veilig zouden zijn.

Voetenzakje voor in de wandelwagen is alleen handig als je   kindje in de winter ouder dan 6 maanden is. Tot ongeveer die tijd liggen ze gewoon met dekentjes in de kinderwagen.

Ik had zelf een draagzak die over beide schouders gaat. Mijn eerste zat er wel 11 maanden in, maar bij de tweede ging mijn rug gauw pijn doen toen ze 5 maanden was. Ik heb er wel mee lopen borstvoeden als ik ergens op tijd moest zijn en ze in het begin bijna altijd wilde drinken. Na een beetje oefening is dat handig en spaart veel tijd uit.

Een mosesbasket is erg handig de eerste 3 maanden als je kindje klein is want in zo'n grote ledikant kunnen ze zich onveilig voelen.

Dekens voor de grote ledikant heb ik maar een maand nodig gehad want ze ging met 3 maanden in de ledikant en met 4 maanden begon ze om haar as te draaien en was ik bang dat ze met haar gezicht eronder zou gaan en zou stikken. Dus slaapt ze sindsdien in een slaapzak zonder dekens in de ledikant. Als het koud is, doe ik een vestje over de pyama en onder de slaapzak. (Ik heb geen lange mouwen slaapzakken).

Niet echt nodig maar wel leuk zijn schommels, loopstoeltjes en deurbouncers. Hopelijk heb je hier wat aan

Hoi hoi,

ik heb nog een tip voor iets wat handig is als je een tuin hebt.

Wij hadden een campingbejde geleend. Met mooi weer kon mijn jongste zoon daar heerlijk in spelen. Lekker onder de parasol en hij kon mooi zijn grote broer in de gaten houden. Omdat hij er ook wel eens koekjes e.d. in kreeeg heb ik er geen kleed in gedaan. Want dan blijf je wassen en de bodem van het bedje is met een natte doek zo schoon.

Wat de spuugdoekjes betreft: die gebruik ik nu nog steeds, terwijl de jongste al vier is. Mijn kinderen gebruiken ze als servet en als ze net leren zelf brood te smeren kunnen ze er prima hun mes aan afvegen zodat je geen smeerkaas met boter en chocoladepasta krijgt.

Ik zou verder alleen aanschaffen wat je in het begin denkt nodig te hebben. Later, als ze bijvoorbeeld vast voedsel gaan eten kun je altijd nog kijken hoeveel slabbetjes je nodig hebt. Voor slabbetjes heb ik het liefste de kunststof slabbetjes met lange mouwen. Dis spoel je zo af onder de kraan en je hebt er aan twee genoeg.

Ik hoop dat je wat aan mijn ideeën hebt.

Veel liefs ...

Terug
Bovenaan