Baby uitzet, wat heb je echt nodig?

<p>Hoi!</p><p>Vandaag zijn mijn vriend en ik gaan winkelen voor de baby spullen. Voor ons zijn het de eerste kindjes (tweeling). Dus we weten niet zo goed wat nu echt nodig is en wat niet perse hoeft. </p><p>Hydrofiele doeken bijvoorbeeld, heb je er daar echt 12 van nodig? En wat is het verschil met flanellen doeken?</p><p>Heb je echt twee kruiken per kindje nodig? Of is 1 ook goed? En hoeveel rompertjes heb je nodig en hoeveel in welke maten? </p><p>Pff haha het duizeld mij een beetje.</p><p>Hebben jullie misschien goede tips?</p><p>Alvast bedankt! Groetjes  </p>

<p>Hoi!</p><p>Hydrofiele doeken kun je nooit genoeg hebben, ik heb er wel meer dan 12 Haha...voor in het bedje, kinderwagen, box, Aankleedkussen, afdrogen na badje etc. Lekker veel van kopen dus. Ik had in maat 52 5 setjes, later wat bij gekocht ivm warme weer. Rompertjes had ik er 6/7 (ook gekregen). Je kan altijd nog wat halen. In maat 62 had ik ook al een paar setjes gekocht, wij hebben ook veel in 62 gekregen. 1 kruik is genoeg, ik weet niet wanneer je uitgerekend bent? Wintermaanden misschien 2? </p><p>Succes! Groetjes </p>

<p>Die standaardlijstjes kloppen redelijk. Zou echt niet gaan bezuinigen op bijvoorbeeld hydrofielen luiers. Anders moet je partner in de kraamtijd constant naar de winkel. Wij hebben ongeveer 15 hydrofielen luiers en ik moet elke 2 dagen wassen. Zeker met dit warme weer. Jullie een tweeling; dus zou er zeker 30 in huis halen. Flanellen doeken heb ik ook, maar gebruik ik eigenlijk niet. </p><p>Kleding is heel persoonlijk. Ik vind het leuk mijn kleintje regelmatig te verkleden, maar dat hoeft natuurlijk niet 2 keer per dag. Ligt er ook aan hoe vaak je wilt wassen. Voor een tweeling zou ik eerder maat 50 en 56 in huis halen. 62 draagzak een eenling pas na 2 maanden en jouw kindjes zullen kleiner zijn bij de geboorte. </p><p>Die kruiken heb je wel nodig hoor! Ik heb 2 zoontjes: 1 geboren in de winter en 1 in de lente. Beide keren had ik 2 kruikjes nodig, alleen in de winter wat langer en ook overdag. Tenzij je uitgerekend bent in augustus, kun je er beter 2 per baby in huis halen. Jouw kleintjes zullen ook nog kleiner zijn dan gemiddeld, dus hebben die extra warmte echt nodig. </p><p>Nogmaals, die lijstjes kloppen redelijk. Ik heb juist van alles meer gekocht, omdat ik geen zin had elke dag meerdere wasjes te draaien. </p><p>Succes met de inkopen!!</p>

<p>Wat betreft de luiers, ik heb alleen hydrofiel gebruikt, flanellen liggen nog gestreken in de kast na een half jaar..</p><p>ik had aan 1 kruik genoeg, maar mijn dochter was vrij groot geboren en geen tweeling, dus ik zou er zeker twee per kindje kopen. </p><p>Kleertjes kreeg ik veel. Ik had maat 56 4 setjes en de rest gekregen. 62 had ik zelf 1 setje, 50 ook 1. Maar als je een tweeling krijgt is de kans op iets kleinere kindjes wat groter, dus zou ik wat meer 50 kopen. </p><p>Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met de inkopen! </p>

<p style="text-align: left;">Hoihoi.</p><p>Ik heb zelf 25 hydrofiele doeken. Gebruik ze in het bedje, kinderwagen, waskussen, box en natuurlijk om af te drogen</p><p> Flanelle niet. Gebruikte ze "vroeger" om de baby in te wikkelen voor de warmte. Maar nu gebruiken de meeste daar gewoon wikkeldekens voor.</p><p>Kruiken heb je wel 2 nodig per kind of 1 elektrische. Het ligt eraan hoe een baby zijn temperatuur vast kan houden. Ik heb ze niet hoeven gebruiken omdat mijn dochter haar temperatuur goed kon regelen, dus je weet het vantevoren niet. </p><p>Mocht je nog geen box hebben, dan is een box met lade heel fijn om daar wat luiers monddoekjes luierdoekjes etc. In te doen. Ik heb zelf zonder ka maar wel spijt van dat ik niet met la heb gekocht. Om  die redenen. Speelgoed kun je niet echt kwijt in een lade dus daar heb je weer boxzakken voor. </p><p>Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes en geniet van je zwangerschap.</p><p> </p><p> </p><p> </p>

<p>Andere vraag: ik kreeg de tip een 4 seizoenen slaspzak te halen. Maar nu hoor ik jullie over kruiken en vraag me af hoe dat dan werkt? Gebruik je met een slaapzak ook dekentjss en lakens? Of leg je de kruik naast de slaspzak? Of gebruik je een slaapzak pas als je kindje ouder is?</p>

Terug
Bovenaan