Baby uitzet, wat heb je echt nodig?

<p>Je gebruikt eerste instantie een laken en deken..vaak pas vanaf een maand of 3 ga je misschien een slaapzak gebruiken. Ik heb een slaapzak vanaf 4 a 5 maanden gebruikt. We gingen toen de winter in. Eerst een wat dunnere slaapzak met deken en laken. Vanaf een maand of 6 alleen een winterslaapzak. Sindsdien alleen maar slaapzakjes gebruikt omdat ze toen ze op haar buik kon rollen het hele bed door rolt en dus niet op 1 plek blijft liggen. Maar dit is natuurlijk per kind verschillend. 4 seizoenen slaapzak is wat duurder maar die kun je dan wel lang gebruiken. Maar ik zou dit persoonlijk gezegd nog niet aanschaffen ondat je niet weet wanneer je daadwerkelijk een slaapzak nodig hebt</p>

<p>Dankjewel iedereen voor de reacties! Super behulpzaam!</p><p> </p><p> </p><p> </p>

<p>Ik zou ook een slaapzak kopen. Zodra ze de temperatuur kunnen houden in de slaapzak laten slapen. Zou ook hydrofiele washandjes kopen vind ik handig om te gebruiken. Weet ook niet jullie financiële situatie. Als jullie het niet zo breed hebben zou ik geen badstandaart kopen maar wel een badverkleiner. Zeker omdat je een tweeling krijgt. Ik vind het zo handig in gebruik en stuk fijner voor je rug na de bevalling.</p>

<p>Hoi Kimberly,</p><p>Hydrofiele washandjes hebben we inderdaad ook gekocht. We willen ook een badje met standaard kopen maar ik las dat de standaard van de Hema heel laag is. Hopelijk hebben we bij Prenatal een verstelbare standaard. </p><p>We wilden de kindjes eigenlijk meteen in een slaapzak laten slapen maar nu las ik ergens dat dat pas vanaf 6 maanden kan? Ik vind een dekentje zo'n eng idee omdat ik bang ben dat ze eronder komen te liggen. </p><p> </p>

<p>Hoi Janneke,</p><p>Een pasgeboren baby ligt nog heel stil. Die beweegt eigenlijk nog niet, en kan nog niet draaien en dergelijke. Daarom kun je een pasgeboren baby prima onder een deken laten slapen.</p><p>Op het moment dat ze groter worden en beweeglijker worden, en dus ook gaan omrollen, zou ik overstappen naar een slaapzak. Want dat is het moment dat ze onder de dekens kunnen komen. Zo hebben wij het bij onze zoon gedaan (is nu bijna 3 jaar). Toen hij zo beweeglijk werd en dus het hele bed door begon te kruipen zijn wij overgestapt naar een slaapzak. Gaf toch een veiliger gevoel.</p><p>Wat trouwens ook heel fijn is, en waar ik echt niet meer zonder kan, is een draagdoek of draagzak. Let bij draagzakken wel op dat je een goede ergonomische hebt. Helaas zijn de meest bekende draagzakken dat niet. (Ze zeggen van wel, maar de term ergonomisch is niet beschermd).</p>

<p>Dag Jammer, </p><p>Ik heb mijn zoontje vanaf 5 weken ongeveer in een slaapzakje. Hij trappelt 's nachts erg veel en verloor daardoor altijd zijn dekentje en z'n lakentje. </p><p> </p><p>Ik heb wel moeite gehad om een slaapzak te vinden in maat 60. Alles begon bij 68. Uiteindelijk 1 bij prenatal gevonden. Nu slaapt hij in een maat groter en heb ik de gaten voor zijn armen verkleind met luierspelden zodat hij het niet in kan zakken. Want dat is de reden dat ze het afraden... </p>

Terug
Bovenaan