baby uitzet

Wie is al bezig met de baby uitzet?

Dit is onze tweede, en grote spullen als maxicosi, kamer, wagen e.d. hebben we natuurlijk al.
De babykamer blijft zoals die is, onze dochter krijgt een nieuwe kamer.
Daar moet nog een en ander voor gebeuren, wat is uitgesteld door de hitte.
Onze uitzet bestaat dus vooral uit kamer voor de oudste, verven, behangen e.d.

Wij willen niet weten wat het wordt, dus aan kleertjes hoeven we ook niet veel te kopen.
En aangezien we toch al paar uni-pakjes hebben gehad, houdt dat ook over.
Allereerste pakje kopen we natuurlijk zelf. Maar dat is bijna niet te vinden, we gaan waarschijnlijk iets laten bedrukken.

En dan? Luiertjes koop ik in laatste maand wel. Kruiken, beddengoed e.d. hebben we ook.
Dat aangaat waren we in eerste zwangerschap toch wel meer met baby bezig, ook omdat je natuurlijk alles nog moet kopen en dus daarmee bezig bent.
Nu gaat veel aan me voorbij en ben ik alweer 20 weken. Wat gaat dat hard.

Ben benieuwd wat jullie allemaal kopen/ willen kopen.

Liefs Irene

hey hallo
bij ons is het ook onze tweede dus wij hoeven ook niet zo veel meer te halen.
ook onze dochter heeft een nieuwe kamertje gekregen denk nou zo twee weekjes geleden.

toen ze haar nieuwe kamertje zag was ze zo blij (heel erg leuk).
de tweede gaat op haar oude kamertje deze is ook in neutrale kleuren.

verder zijn we wel aan het kijken naar een nieuwe kinderwagen,omdat mijn dochter straks als de baby komt nog maar 19 maanden is zijn we aan het kijken naar een duo wagen.
vindt haar dan net nog te jong om lange stukken te lopen.
zit erg te twijfelen tussen een naast elkaar of achter elkaar.
naast elkaar lijkt mij gezelliger maar achter elkaar praktischer.

hier vind ik het ook erg hard gaan,heel anders bij de eerste. hahaha
er is idd erg weinig vinden aan uni pakjes,maar wat een leuk idee zeg bedrukken!!!

liefs corina

bij ons is het de 3de maar toch is er weer genoeg om aan te schaffen De meeste dingen zijn nu al 2 keer gedragen dus heb ik weer een paar nieuwe neutrale pakjes gekocht Bij de andere 2 had ik, geen wiegje maar aangezien onze jongste straks net 1 1/2 zal zijn ligt die nog wel heel even in het ledikant Dus heb ik voor de baby een wiegje gekocht
Hydrofiele luiers he ik eigenlijk bij elke zwangerschap nieuw gekocht de oude gebruik ik wel voor de bevalling
En onze babykamer zal nu voor de 3de keer veranderd worden En aangezien de andere 2 bij elkaar op de kamer gaan wordt die ook weer veranderd
En lakentjes beddengoed en omslagdoeken ga ik zelf maken
Wij moeten ook nog een nieuwe kinderwagen hebben Ben er ook nog niet overuit of ik ze naast elkaar of achter elkaar wil hebben
Kortom einde van de zwangerschap zal mijn portemonee wel weer aardig leeg zijn hahaha...

Ik ga helemaal los! (voor mijn doen dan). Een grotere luiertas, een beter wiel voor de kinderwagen, een schattig pakje, 20 potten vasaline en sudocreme. Ik probeer steeds nieuwe dingen te bedenken die ik nodig zou kunnen hebben. Dat is jammer genoeg niet zoveel bij een tweede, maar genoeg om te bedenken dat ik nu toch wel moet stoppen. Ik wil wel het kamertje helemaal leuk maken. Ik ben al fanatiek aan het behang krabben en de meubeltjes had ik al opnieuw geverfd voor mijn zwangerschap. Ik heb zelfs al behang gekocht terwijl ik pas vrijdag weet of het een jongen of een meisje wordt... (nou ja, als het een jongen is breng ik het gewoon terug). Het zorgt ervoor dat ik nu ook bewust bezig ben met de komst van de tweede. Die eerste maanden zijn wat aan me voorbij gegaan en dat vond ik zo jammer.

Bij mij is het de eerste en ik ben al een week of 5, 6 bezig spullen te verzamelen. De babykamer is afgelopen weekend behangen en de meubeltjes komen over 1 1/2 week. Ook een kinderwagen en een schommelstoeltje heb ik al. De kinderwagen was een model van vorig jaar en kon ik zo meenemen en het stoeltje is van marktplaats. Ook kleertjes e.d. ben ik al aan het verzamelen. Ik dacht dat ik al vrij veel spullen had, maar als ik het dan op papier zet en erbij wat we nog nodig hebben is dat best veel. Doordat ik vorige week getrouwd ben ging veel aandacht, energie (en wat stress) allemaal daarin zitten en zaterdag ben ik alweer 20 weken. Dus ik heb het gevoel dat ik me heel erg moet gaan haasten om het allemaal af te krijgen. Jullie ook?

Hoi,

Bij ons is het de tweede en wij hoeven dus ook niet veel meer te kopen. Ons zoontje krijgt ook een nieuwe kamer dus daar zijn we nu meer mee bezig.
Ik vind inderdaad dat ik nu ook anders met de zwangerschap bezig ben dan bij de eerste. Bij de eerste hebben we alles nieuw gekocht en kocht ik bijna iedere week wel wat. Wel hebben we afgelopen week een dubbele wagen gekocht omdat de eerste straks te jong is om al veel zelf te lopen, hier ben ik heel blij mee.

Natascha nog gefeliciteerd met je huwelijk!

Groetjes

Bij ons is het de derde en omdat we lange tijd geen derde in de planning hadden staan hebben we bijna alles weggedaan. Nu moet ik dus een hoop dingen aanschaffen maar ik kan gelukkig ook een hoop van anderen krijgen dus de kosten vallen mee. We willen weten wat het is dus straks kan ik nog wat leuke kleertjes aanschaffen.

Natascha inderdaad nog proficiat!
Doei

Hoi Irene,

Wat mooie een tweede kindje zelf ben ik 17 weken zwanger van mijn eerste kindje.
over 2 weken gaan we de baby kamer en de wagen bestellen er zit altijd een leven tijd op.
Ik heb al veel kleertje en heb het zondag gewassen en heb het in een plastic bak gedaan met een geurbuiltje van zwisal.
Het is zo'n groot wonder geniet lekker van je zwangerschap groetjes Karin

Terug
Bovenaan