baby uitzet

Voor mij is het ook de 2e. Ik heb nog niet de neiging om veel inkopen te doen. Ik wacht wel tot de verveling en de nesteldrang toeslaat in de laatste maand.

Ik hoop op een meisje, dan valt er nog wel wat te kopen. De vorige keer heb ik helemaal geen kleertjes gekocht. Opa en oma gingen van enthousiasme helemaal los....

Heb wel een voedingskussen gekocht, dat slaapt heerlijk in bed. Want ik ben een buikslaper en dan kan ik daarmee beter op mn zij slapen en voorkom ik dat ik op mn rug ga slapen.

Ik heb een schema van kraamzorg gekregen en die is bijna af. Ik had mijn moeder gevraagd of ze zin had om volgende week bij gesprek van kraamzorg te wezen resultaat moet vanmiddag met mijn moeder winkelen om het lijstje af te krijgen.
Nu ja voelt ze zich iedergeval nuttig en oma al heb ik het gevoel dat ze beetje strijd voert met mijn vriend zijn moeder om te zorgen dat ze net zoveel voor de kleine over heeft.

Weet je die babyuitzetlijsten zijn helemaal niet volledig.Ze beperken zich tot allerleid dingen als hydrofielluiers enz. Maar denk tegen die tijd ook eens na of je wel genoeg:

- Waspoeder(Neutral is zeepvrij en de kleertjes worden toch goed schoon, zo'n kraamverzorgster is soms het witte wonder...)
- Schoonmaakmiddelen
- Een zeeppompje (dettol) voor het handenwassen
- Koffie (filters, melk en suiker)
- Noodrantsoen (je moet toch een keer wat eten, mocht de bevalling lang duren)

in huis hebt, ook als je in het ziekenhuis bevalt.

De rest is snel gehaald hoor, maar je hebt mannen die na de bevalling niet meer uit huis te slaan zijn. Als je familie dan belt wanneer ze langs mogen komen, stuur ze dan eerst langs de supermarkt.

Goed lijstje Caat!
Ik heb al de babykamer, box, kinderstoel en kinderwagen + cosi besteld. Verder nog niets. Wacht lekker tot het kamertje er is dan kan ik alles wassen en gelijk in de kast doen ;)
Ik vind het ook leuk om leuke kleertjes te kopen speciaal voor een jongen of meisje als ik het weet!
Voor na de geboorte wil ik een shirtje bestellen met de naam erop en dan die gelijk aan doen! lijkt me wel leuk! Heeft iemand ervaring met rainbowbabies de maten? Hoorde wel eens dat 50/56 best groot valt voor normale babytjes en dat je beter 44 kan bestellen voor de eerste week!
xxx

Terug
Bovenaan